• Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój

Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój

  • Autor: Marlena Plebańska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-043-5
  • Data wydania: 2021
  • Liczba stron/format: 194/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    49.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Przedsprzedaż od 2022-01-31

Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monografia prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Od kamiennej tabliczki do mobilnego komputera
Rozdział 2. Rola kompetencji przyszłości we współczesnym świecie
Rozdział 3. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe w świetle opinii młodych pracowników – wyniki badań
Rozdział 4. Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości
Rozdział 5.  Wspomnienie o e-edukacji
Rozdział 6. Kompetencje cyfrowe i ich rozwój z wykorzystaniem technik i narzędzi e-learningowych w obliczu pandemii COVID-19 i zmian, które wywołała – wyniki

Podsumowanie
Bibliografa

Prof. UAM dr hab. Natalia Walter:

Monografia dotyczy niezwykle ważnego i aktualnego tematu, jakim są kompetencje cyfrowe współczesnych społeczeństw. Społeczeństwo informacyjne, czyli takie, które powstaje w wyniku komunikacji zapośredniczonej przez komputer oraz które zajmuje się tworzeniem i przekazywaniem informacji, wymaga od swoich członków kompetencji pozwalających na swobodne działanie. Powstaje pytanie: w jakim stopniu nowe technologie informacyjno-komunikacyjne wpływają na nasze poznanie, w jakim dostarczają bodźców, w jakim przekazują informacje, a wreszcie – w jakim pozwalają na samodzielność poznawczą? Społeczeństwo informacyjne wymusza na swoich członkach sprawne poruszanie się wśród informacji. To, w jaki sposób zostaną one zdobyte, przeanalizowane pod kątem wiarygodności i przydatności, a także zapamiętane i wykorzystane w życiu codziennym (tzw. metabolizm poznawczy) wpływa na sposób i jakość funkcjonowania każdego współczesnego człowieka. Niezwykle istotną kwestią jest tu nabywanie odpowiednich kompetencji, które stanowią kompozycję wiedzy, rozumienia, wartościowania i sprawnego posługiwania się nowymi technologiami. Osoba posiadająca je potrafi między innymi kategoryzować i wartościować informacje, radzić sobie z ich nadmiarem, dokonywać analizy i porównania informacji. Marlena Plebańska podkreśla także, że obecnie oczekuje się od człowieka kompetentnego cyfrowo przede wszystkim samodzielnego myślenia, podejmowania inicjatyw, kreatywnego rozwiązywania problemów i takiego korzystania z technologii, które wpisze się w aktualną sytuację na rynku pracy czy mówiąc szerzej – w aktualną rewolucję przemysłową. Ten aspekt stał się też szczególnie widoczny podczas pandemii Covid-19. (…) Niewątpliwą wartością książki jest jej autobiograficzny, a zarazem praktyczny wymiar. Dzięki takiemu zabiegowi czytelnik ma poczucie bliskości technologii, jej nieodzownej obecności, a zarazem rozumie potrzebę przygotowania się do takiego świata. Tu znajduje od razu konkretne wskazówki i rekomendacje, jak się do tego zabrać.

Marlena Plebańska
Prof. UW, dr hab. Jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, North East Wales Institute of Higher Education, Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularnonaukowych z zakresu e-edukacji. Od 17 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań w zakresie e-edukacji oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowcyh. Aktywny trener i wykładowca. Doradca MEN, MC, MNiSW.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Q edukacji cyfrowej

53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł

Design thinking. Inspiracje dla dyd...

54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł

Nauczyciel w obliczu szans i zagroż...

53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł

Edukacja w zmieniającym się społecz...

45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł

STEAM-owe przedszkole

44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł

Najczęściej kupowane