Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne
- Autor: Jeruszka Urszula
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-086-6
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 232/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
43,20 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniem i ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii „kompetencje” oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
prof. dr hab. Zdzisław Wołk:
Zamysł opracowania uważam za niezwykle trafny – książka jest monografią porządkującą i poszerzającą wiedzę na temat kompetencji, szczególnie przybliżającą kompetencje niezbędne przy wykonywaniu pracy zawodowej. Publikacja ta może być wykorzystywana w kształceniu akademickim na kierunkach społecznych, ekonomicznych i technicznych.
Autor książki
Jeruszka UrszulaSpis treści:
Wstęp
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji
Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”
Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki
Rozdział 3. Typologia kompetencji
Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania
Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej
Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy
Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji
Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne
Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych
Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej
Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich
Zakończenie
Bibliografia