Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia procesu współpracy na wszystkich jego etapach. Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji; zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania wiedzą i zarządzania efektywnością relacji. Patron wydania:
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Perspektywy teoretyczne badania relacji międzyorganizacyjnych
1.1. Pojęcie relacji międzyorganizacyjnej 1.2. Podstawy teoretyczne analizy uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych Podsumowanie
Rozdział 2. Uwarunkowania powodzenia relacji międzyorganizacyjnych
2.1. Motywy wchodzenia w relacje międzyorganizacyjne 2.2. Pozytywne efekty relacji 2.3. Koszty i negatywne efekty relacji 2.4. Czynniki otoczenia wpływające na relacje międzyorganizacyjne 2.5. Uwarunkowania międzyorganizacyjne 2.6. Uwarunkowania organizacyjne Podsumowanie
Rozdział 3. Kompetencja relacyjna organizacji
3.1. Kompetencje organizacyjne 3.2. Organizacyjna kompetencja relacyjna – charakterystyka pojęcia 3.2.1. Źródła teoretyczne pojęcia kompetencji relacyjnej 3.2.2. Poziomy analizy kompetencji relacyjnej 3.3. Kompetencja relacyjna – konceptualizacja 3.3.1. Kompetencja wyboru partnera 3.3.2. Kompetencja planowania relacji 3.3.3. Kompetencja zarządzania wspólnymi czynnościami 3.3.4. Kompetencje integracyjne 3.3.5. Kompetencja rozwiązywania problemów 3.3.6. Kompetencja zarządzania wiedzą 3.3.7. Kompetencja zarządzania efektywnością relacji Podsumowanie
Rozdział 4. Kompetencja relacyjna jako determinanta sukcesu firmy we współpracy międzyorganizacyjnej – wyniki badań własnych
4.1. Model organizacyjnych uwarunkowań powodzenia relacji międzyorganizacyjnych 4.2. Metodyka badania 4.2.1. Charakterystyka próby i sposób zbierania danych 4.2.2. Operacjonalizacja konstruktów 4.3. Wyniki badań 4.3.1. Wpływ doświadczenia na wyniki firmy w relacjach 4.3.2. Wpływ kompetencji relacyjnej i jej składowych na wyniki firmy w relacjach 4.3.3. Charakterystyka opisowa kompetencji relacyjnej badanych firm 4.3.4. Kompetencja relacyjna jako zmienna systemowa 4.3.5. Kompetencja relacyjna jako efekt uczenia się na bazie doświadczenia 4.3.6. Rola doświadczenia w budowaniu kompetencji relacyjnej 4.4. Znaczenie doświadczenia i kompetencji relacyjnej dla wyników firmy w relacjach 4.4.1. Implikacje poznawcze 4.4.2. Implikacje menedżerskie 4.4.3. Implikacje teoretyczne
Bibliografia Spis tabel i rysunków
Monika Sulimowska-Formowicz
doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Katedrze zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa - jej determinant, pomiaru i budowania przewagi konkurencyjnej oraz strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Prowadzi badania dotyczące uwarunkowań powodzenia międzyorganizacyjnych relacji koopeacyjnych, budowania kompetencji relacyjnych organizacji oraz roli zaufania w efektywnej współpracy gospodarczej.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł