• Kierunki rozwoju dydaktyki w dialogu i perspektywie

Kierunki rozwoju dydaktyki w dialogu i perspektywie

  • Autor: Karpińska Anna
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-483-6
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 308/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

59,00 zł

29,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,50 zł

50% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka podejmuje naukową refleksję w obszarze dydaktyki. W pierwszej części prowadzony jest dialog nad poszukiwaniem różnych paradygmatów rozumienia dydaktyki ogólnej. W drugiej zaś zostały zaprezentowane perspektywy rozwoju dydaktyki szczegółowej dotyczącej kształcenia na poziomie wyższym.

Z Wprowadzenia Anny Karpińskiej, Kierunki działalności Zespołu Dydaktyki Ogólnej w strukturach Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk:

Książka (...) to przykład współpracy i współdziałania wielu autorów skupionych wokół Augustowskich Spotkań Naukowych, podejmujących naukową refleksję w obszarze dydaktyki jako jednej z kanonicznych dyscyplin pedagogicznych, ale także innych nauk o edukacji. Ten zbiorowy namysł nad kondycją współczesnej dydaktyki, obszarami jej funkcjonowania na różnych etapach edukacyjnych, podejmowanymi problemami badawczymi, osiągnięciami i trudnościami, pozwolił sformułować kierunki jej rozwoju oraz wskazać przykładowe paradygmaty. Jednocześnie książka ta znakomicie wpisuje się w zaprezentowane czytelnikom profile aktywności Zespołu Dydaktyki Ogólnej przy KNP PAN, tworząc, podobnie jak i one, swoistą trójjednię nauki–dydaktyki–praktyki.

Z Wprowadzenia Walentyny Wróblewskiej, Od tradycji ku współczesności w dydaktyce:

Proponowana książka składa się z dwóch części. W pierwszej prowadzony jest dialog nad poszukiwaniem różnych paradygmatów rozumienia dydaktyki ogólnej, nauki teoretycznie i empirycznie zorientowanej, w drugiej natomiast zostały zaprezentowane perspektywy rozwoju dydaktyki szczegółowej dotyczącej kształcenia na poziomie wyższym. (…) Reasumując zawartość treściową prezentowanej książki warto zwrócić uwagę, iż dydaktyka jako subdyscyplina pedagogiczna jest w toku dynamicznego rozwoju. (…) Wiele pojęć, procesów dydaktycznych wymaga nowego odczytania, redefinicji, nowego interpretowania, z zachowaniem należytego szacunku dla tradycji dydaktycznej i jej niekwestionowanego dorobku.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Karpińska Anna

Spis treści:

Wprowadzenie

Kierunki działalności Zespołu Dydaktyki Ogólnej w strukturach Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk
Anna Karpińska
 
Od tradycji ku współczesności w dydaktyce
Walentyna Wróblewska
 
CZĘŚĆ I. W kierunku różnych paradygmatów dydaktyki
 
Kilka informacji i refleksji o „Szkicach z dziejów dydaktyki”
Czesław Kupisiewicz

Ku jakim strategiom edukacyjnym w wielokulturowym społeczeństwie?
Jerzy Nikitorowicz
 
Ilościowe i jakościowe podejście w badaniach dydaktycznych
Eugeniusz Piotrowski

Podmiotowe wyznaczniki skutecznych działań pedagogicznych
Ryszard Parzęcki
 
Budowanie celów podmiotowych w procesie kształcenia
Ewa Szadzińska

Twórcze orientacje życiowe nauczycieli Podlasia w świetle badań
Agata Cudowska
 
Twórczy nauczyciel wobec rytualizacji procesów edukacyjnych
Stanisław Nowel
 
Płaszczyzna organizacyjna szkolnej przestrzeni tworzenia
Anna Kwatera
 
Praktyka edukacyjna w opinii uczniów – od instruowania do poszukiwania
Katarzyna Borawska-Kalbarczyk

Ogólne założenia koncepcji edukacji daltońskiej w nauczaniu elementarnym
Agata Jacewicz
 
Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich a ich rzeczywiste funkcjonowanie w klasie pierwszej
Beata Oelszlaeger
 
Kompetencje emocjonalne współczesnego gimnazjalisty – stan rzeczywisty i oczekiwania
Katarzyna Szorc
 
Kompetencje nabywane w procesie edukacji informacyjnej – potrzeby, oczekiwania a rzeczywistość
Anna Bartkowiak
 
Innowacyjne zastosowanie komputera w dydaktykach szczegółowych
Karol Kowalczuk
 
Efektywność procesu kształcenia a technologia informacyjna
Piotr Remża
 
CZĘŚĆ II. Perspektywy rozwoju dydaktyki szkoły wyższej
 
W stronę uniwersytetu przyszłości
Kazimierz Denek
 
Dialogowa więź dydaktyki z praktyką kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli
Jan Grzesiak
 
Szkolnictwo wyższe z ograniczoną odpowiedzialnością
Małgorzata Furmańska
 
Motywacyjne aspekty autoedukacji
Walentyna Wróblewska
 
Autoedukacja szansą współczesnego
Tomasz Prymak
 
O nas samych! – niewerbalne zachowania nauczycieli akademickich podczas zajęć w opinii studentów
Anna Pawiak
 
Treści dyskusji w stymulowaniu twórczego myślenia studentów
Zofia Okraj
 
Portfolio w procesie kształtowania refleksyjności przyszłych nauczycieli
Beata Bednarczuk, Krystyna Kusiak, Dorota Zdybel
 
Metoda biograficzna stosowana w pracy z uczniem dorosłym jako forma dydaktyki aktywizującej
Urszula Dmochowska

Kontrola i ocena efektów kształcenia
Henryk Kowalczuk
 
?????????? ?????????? ???????????? ???????????? ? ????????? ??? ???????
?ata??? ?. ????????, ??ekce? ?. ????
 
Noty o autorach

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł