Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Karty pracy zawierają zadania dedykowane dla osób doświadczających łagodnych zaburzeń funkcji poznawczych. Ćwiczenia znajdujące się w książce mają na celu usprawnianie:- procesów pamięciowych – angażują pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy, mogą być doskonalone poprzez wykonywanie ćwiczenia z drzewem genealogicznym czy przypominaniem sobie składników do podanego przepisu; pamięć krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest zaangażowana np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego, która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje wzrokowe, oraz pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie informacji; - procesów uwagowych – umożliwiają doskonalenie koncentracji uwagi (nakierowanie uwagi na jeden wskazany bodziec); przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami;- funkcji wykonawczych – zadania są osadzone w życiu codziennym, dotyczą rozwijania naszych zainteresowań i pasji. Wymagają m.in. zaplanowania i przygotowania prac na działce, imprezy w plenerze, zabawy słownej w detektywa, tworzenia obrazów lub scen z podanych kształtów i słów z wybranych liter.Patronat: W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. UMCS: (…) Proponowane ćwiczenia mają różny poziom trudności. To duża zaleta, ponieważ pozwala na dostosowanie ćwiczeń do ogólnych możliwości poznawczych pacjenta, ale też do jego stanu w danym dniu czy w momencie wykonywania ćwiczeń. Mocną stroną zbioru ćwiczeń jest też zróżnicowanie materiału terapeutycznego w zakresie modalności i rodzaju zaangażowanych procesów (…).Bardzo cenne są też ćwiczenia językowe, angażujące dostęp do zasobów leksykalnych i wymagające użycia strategii przeszukiwania. Pozwalają na trening zarówno systemu językowego, jak i funkcji wykonawczych oraz aktualizacji zasobów poznawczych w pamięci długotrwałej. Kilka ćwiczeń ma charakter zadań twórczych, wymagających od ćwiczącego wyjścia poza schematy myślenia, zatem wspomagają procesy elastyczności umysłowej. Ćwiczenia poznawcze pozwalają na wspomaganie funkcjonowania w zakresie istotnych i koniecznych w codziennym funkcjonowaniu człowieka procesów oraz mogą być wykorzystywane zarówno przez specjalistów zajmujących się rehabilitacją neuropsychologiczną, jak i w samodzielnej pracy przez osoby, które widzą potrzebę poprawy swoich funkcji poznawczych.
Przeczytaj fragment
specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog, trener EEG-Biofeedback, doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego, asystent w Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu. Autorka ponad 20 artykułów naukowych i popularnonaukowych, dot. przede wszystkim neuropsychologii. Pracuje z pacjentami m.in. w prywatnym gabinecie, w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku, prowadząc diagnozy i terapie neuropsychologiczne. W 2014 r. została uhonorowana tytułem Ambasador SM przyznawanym przez Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego za film dokumentalny SM o osobach chorujących na stwardnienie rozsiane.
specjalista psychologii klinicznej. Dyplomowana psychoterapeutka w trakcie procesu certyfikacji PTP (w 2018 r. ukończyła całościowe szkolenie psychoterapeutyczne, atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii oraz Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego). Prowadzi konsultacje oraz psychoterapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży, oraz terapię par i małżeństw. Od 2015 r. związana zawodowo z Poradnią Zdrowia Psychicznego dla osób dorosłych, gdzie zajmuje się pracą terapeutyczną oraz diagnozą psychologiczną. Od 2016 r. prowadzi prywatny gabinet psychoterapii i pomocy psychologicznej.
psycholog w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej, pracuje w Klinice Neurologii z pododdziałem Udarowym w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Olsztynie, gdzie prowadzi przyłóżkową i przesiewową diagnostykę neuropsychologiczną oraz terapię neuropsychologiczną. Stosuje też krótkie interwencje terapeutyczne w których poszukuje spójności objawu z nieświadomymi, adaptacyjnymi konstrukcjami rzeczywistości, które wymagają jego wystąpienia (terapia koherencji, rekonsolidacji pamięci emocjonalnej).
twórczyni i dyrektorka Akademickiego Centrum Wsparcia Psychologicznego Uniwersytetu Gdańskiego, adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia w Instytucie Psychologii UG, psycholożka m.in. w Szpitalu MSWiA w Gdańsku, obecnie w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej (dzieci i młodzieży). Przygląda się i bada przede wszystkim jakość życia uwarunkowaną stanem zdrowia i to, jak możemy zadbać o nasz dobrostan. Realizowała staże i stypendia m.in. w Karolinska Institutet, na Uniwersytecie Szkokholmskim, University College London, Birkbeck, University of London oraz na Uniwersytecie Edynburskim.
Spis treści:Wstęp1. PamięćZadanie 1.1. Opowiadanie do zapamiętania część IZadanie 1.2. Opowiadanie do zapamiętania część IIZadanie 1.3. Opowiadanie do zapamiętania część IIIZadanie 1.4. Wykonujesz czynność – a co było wcześniej część IZadanie 1.5. Wykonujesz czynność – a co było wcześniej część IIZadanie 1.6. Plan sanatorium część I – zapamiętajZadanie 1.7. Plan poradni część II – zapamiętajZadanie 1.8. Plan warzywniaka część III – zapamiętajZadanie 1.9. Oś czasu – przypomnij sobie zdarzenia odległeZadanie 1.10. Składniki do spaghetti – wymyśl i zapamiętajZadanie 1.11. Drzewo genealogiczne „Moi bliscy”Zadanie 1.12. Zapamiętywanie słów metodą łańcuchowąZadanie 1.13. Miejsca w kinie – zapamiętaj, na których miejscach siadają widzowieZadanie 1.14. Kształty do zapamiętaniaZadanie 1.15. Miejsca na szachownicy do zapamiętaniaZadanie 1.16. Wykonaj kolaż i zapamiętaj goZadanie 1.17. Obraz – wymyśl skojarzenia i zapamiętajZadanie 1.18. Rozwiąż krzyżówkiZadanie 1.19. Zapamiętaj zdjęciaZadanie 1.20. Zapamiętaj słowaZadanie 1.21. Elementy do zapamiętania2. Procesy uwagoweZadanie 2.1. Cytaty – wykreśl niepotrzebne znaki i odczytaj hasłoZadanie 2.2. PrzysłowiaZadanie 2.3. Wykreśl wzoryZadanie 2.4. Wykreśl cyfryZadanie 2.5. Porównaj kwadraty z cyframi i znajdź paryZadanie 2.6. Uszereguj – od największej do najmniejszejZadanie 2.7. Malowanie kamieni i praktyka uważnościZadanie 2.8. Drugie życie przedmiotówZadanie 2.9. Rysowanie i kąpiel leśnaZadanie 2.10. Stwórz własną mandalę3. Funkcje wykonawczeZadanie 3.1. Wiosna, ach, to ty… – zaplanuj działkęZadanie 3.2. Lato, lato, lato, ech że ty! – planowanie działki c.dZadanie 3.3. Impreza w plenerze – planowanieZadanie 3.4. Impreza tematyczna „polne kwiaty”Zadanie 3.5. Utwórz słowa – dokończZadanie 3.6. Okiem detektywa – znajdź błędyZadanie 3.7. Utwórz obrazy lub sceny z kształtówZadanie 3.8. Ułóż słowa z podanych literZadanie 3.9. Zaplanuj wizytęZadanie 3.10. Zaplanuj miejsce na zakupione produktyZadanie 3.11. Kolorowe sudokuZadanie 3.12. Raz prawa, raz lewaZadanie 3.13. Palcem po mapieOdpowiedziZadanie 1.10. Składniki do spaghettiZadanie 1.18. Rozwiązanie krzyżówekZadanie 1.21. Kształty do zapamiętaniaZadanie 2.1. Cytaty – odczytane hasłaZadanie 2.2. PrzysłowiaZadanie 3.6. Okiem detektywa – poprawne wyrażeniaZałącznikiZadanie 1.1. Plansza do zakrywania tekstów/figurZadanie 1.6. Plan sanatoriumZadanie 1.7. Plan poradniZadanie 1.8. Plan warzywniakaZadanie 1.11. Drzewo genealogiczneZadanie 1.14. Kształty do zapamiętaniaNoty biograficzne
Załączniki