Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka dotyczy psychospołecznego aspektu jedzenia pod wpływem emocji. Wyjaśnia, w jaki sposób jedzenie reguluje emocje i nastrój. Dowodzi, jak istotne dla prawidłowego funkcjonowania człowieka jest doświadczanie i radzenie sobie z własnymi emocjami, zwłaszcza w kontekście jedzenia. Przedstawia najnowsze badania z zakresu jedzenia emocjonalnego, jak również wyniki badań własnych.
Spis treści:
Wprowadzenie Rozdział 1. Doświadczanie emocji a proces odżywiania się 1.1. Rola pokarmu w funkcjonowaniu człowieka 1.2. Stany afektywne: emocje, nastrój, uczucia 1.3. Neuronauka a procesy emocjonalne i pokarmowe 1.4. Procesy emocjonalne a zachowania i postawy żywieniowe 1.5. Negatywne emocje a jedzenie 1.5.1. Negatywne emocje a ilość spożywanych produktów 1.5.2. Negatywne emocje a jakość spożywanych produktów 1.6. Pozytywne emocje a jedzenie 1.7. Intensywność emocji a jedzenie 1.8. Jedzenie zgodne z emocjami versus jedzenie regulujące emocje 1.9. Podział klasycznych teorii wyjaśniających wpływ emocji na jedzenie Rozdział 2. Głód i jedzenie emocjonalne 2.1. Głód fizjologiczny 2.2. Głód emocjonalny 2.3. Definicje i charakterystyka jedzenia emocjonalnego 2.4. Koncepcje wyjaśniające jedzenie emocjonalne 2.5. Komponent emocjonalny w wybranych zaburzeniach 2.5.1. Ortoreksja psychiczna 2.5.2. Dysmorfia mięśniowa
Rozdział 3. Emocjonalny aspekt (nie)jedzenia: zaburzenia odżywiania 3.1. Komponent emocjonalny w zaburzeniach odżywiania 3.1.1. Jadłowstręt psychiczny 3.1.2. Bulimia psychiczna Rozdział 4. Emocjonalny aspekt nadmiernego jedzenia: zaburzenie z napadami objadania się i otyłość 4.1. Zaburzenie z napadami objadania się – charakterystyka 4.1.1. Przyczyny i czynniki ryzyka zaburzenia z napadami objadania się 4.1.2. Wpływ czynników biologicznych oraz socjodemograficznych 4.1.3. Geneza rozwoju zaburzenia z napadami objadania się z uwzględnieniem czynników psychologicznych 4.1.4. Konsekwencje zaburzenia z napadami objadania się 4.2. Rola czynnika emocjonalnego w zaburzeniu z napadami objadania się 4.3. Nocne objadanie się 4.4. Otyłość Rozdział 5. Modele wyborów żywieniowych 5.1. Wybory żywieniowe – charakterystyka 5.2. Modele rozwojowe: ekspozycja i proces uczenia się 5.3. Modele poznawcze: aktywność poznawcza a antycypacja i eksplikacja zachowań żywieniowych 5.4. Perspektywa psychofizjologiczna 5.5. Psychologiczne determinanty wyborów żywieniowych 5.6. Procesualność a podejście integracyjne Rozdział 6. Terapia poznawczo-behawioralna osób jedzących pod wpływem emocji 6.1. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania 6.1.1. Transdiagnostyczna teoria poznawczo-behawioralna: pomost pomiędzy leczeniem zaburzeń odżywiania a objadaniem się pod wpływem emocji? 6.1.2. Model poznawczy bulimii psychicznej: wskazówki do pracy terapeutycznej 6.1.3. Inne metody i formy pracy z pacjentami z zaburzeniami odżywiania 6.2. Leczenie otyłości: terapia behawioralna versus podejście poznawczo-behawioralne 6.3. Skuteczność różnych metod leczenia zaburzenia z napadami objadania się Rozdział 7. Jedzenie emocjonalne wśród dorosłych osób z nadwagą i otyłością – badania własne 7.1. Jedzenie emocjonalne wśród pacjentów z otyłością – wprowadzenie 7.1.1. Emocje i jedzenie: model Machta 7.2. Hipotezy badawcze 7.3. Charakterystyka badanych osób 7.4. Narzędzia badawcze 7.4.1. Skala Uczuć Pozytywnych i Negatywnych 7.4.2. Skala Regulacji Nastroju 7.4.3. Inwentarz Zachowań Zdrowotnych 7.4.4. Kwestionariusz Zachowań Związanych z Jedzeniem 7.5. Wyniki badań własnych 7.5.1. Emocjonalne przejadanie się oraz inne aspekty funkcjonowania afektywnego – badania porównawcze 7.5.2. Predyktory emocjonalnego przejadania się 7.5.3. Analiza mediacji 7.6. Dyskusja Rozdział 8. Emocjonalny styl jedzenia w kontekście zaburzeń odżywiania – badania własne 8.1. Jedzenie emocjonalne versus jedzenie w odpowiedzi na bodźce zewnętrzne wśród osób z jadłowstrętem i bulimią psychiczną – wprowadzenie 8.2. Hipotezy badawcze 8.3. Charakterystyka badanych osób 8.4. Narzędzia badawcze 8.4.1. Test Postaw wobec Ciała (Body Attitude Test) 8.4.2. Test Sylwetek (Contour Drawing Rating Scale) 8.4.3. Kwestionariusz Zaburzeń Odżywiania (Eating Disorders Invenory) 8.4.4. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości (Self-Esteem Inventory) 8.4.5. Szpitalna Skala Lęku i Depresji (Hospital Anxiety and Depression Scale) 8.4.6. Test dotyczący stylu jedzenia 8.5. Wyniki badań 8.5.1. Badania porównawcze 8.5.2. Badania korelacyjne 8.5.3. Analiza regresji 8.5.4. Analiza mediacji 8.6. Dyskusja
Rozdział 9. Interwencja psychologiczna – praktyczne zastosowanie wyników badań 9.1. Badania zaprezentowane w monografii a ich praktyczne wykorzystanie 9.2. Innowacyjne interwencje w leczeniu jedzenia emocjonalnego 9.3. Badania własne: implikacje praktyczne i dalszy rozwój badań a współczesne metody leczenia 9.4. Podsumowanie: między teorią a praktyką Bibliografia
» Projekt Pacjent - Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania » » forummedyczne.edu.pl » » Centrum Terapii Zaburzeń Odżywiania » » swps.pl » » psychologia.net.pl »
prof. nadzw. dr hab. Alicja Głębocka:
(…) Źródła bibliograficzne, na które powołują się Autorzy, świadczą o doskonałej orientacji w literaturze przedmiotu. Z pewnością w pracy znalazły się wszystkie najbardziej znaczące koncepcje i teorie psychologiczne nawiązujące do relacji: emocje – jedzenie. Ponadto wiele jest opisów badań oraz przytaczanych danych statystycznych, które wskazują na to, że Autorzy z wielką starannością, rozwagą i obiektywizmem starają się prezentować poszczególne zagadnienia. To niewątpliwie wielka zaleta tego opracowania – jej wybitnie naukowy charakter. Opracowania, w którym formowane wnioski mają swoje teoretyczne i empiryczne uzasadnienie. (…) Książka jest niezwykle potrzebnym społecznie i cennym naukowo opracowaniem, którego publikacja przyczyni się do lepszego zrozumienia mechanizmów ludzkich zachowań. prof. nadzw. dr hab. Beata Ziółkowska: Przedstawiona monografia (…) dostarcza czytelnikowi wiedzy teoretycznej bogato dokumentowanej doniesieniami z badań, w tym własnych. Szczególną uwagę zwracają rozdziały trzeci i czwarty. Jak dotąd, w polskiej literaturze, zarówno problematyka orthorexia nervosa, jak i zaburzeń z napadami objadania się, nie znalazły tak szczegółowego, wnikliwego i nowoczesnego odzwierciedlenia. Tymczasem dla osób zajmujących się teoretycznie i praktycznie zaburzeniami odżywiania oraz nienormatywnymi zachowaniami jedzeniowymi jest to niezwykle cenne.
Kamila Czepczor-Bernat doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, psycholog, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Autorka publikacji naukowych dotyczących zachowań żywieniowych, obrazu ciała i psychologicznego aspektu otyłości. Aktywnie uczestniczy w realizacji projektów krajowych i międzynarodowych. Obecnie wraz z zespołem, którego jest kierownikiem, weryfikuje homeostatyczną teorię otyłości wśród dzieci i młodzieży (Preludium 13, Narodowe Centrum Nauki). Członek rady redakcyjnej Eating and Weight Disorders.
Anna Brytek-Matera doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego. Kierownik Zakładu Psychologii Żywienia oraz EAT Lab w Instytucie Psychologii UWr. Wykładała m.in. w Paul Verlaine University-Metz, University of Nantes, University of Pavia. Odbyła staże naukowe w Lausanne University Hospital, University of Leuven, Luxembourg Institute of Health. Współpracuje z zespołami badawczymi z Stanford University, University of Pekin czy Sapienza University of Rome. Członek rady redakcyjnej Eating and Weight Disorders. Laureatka stypendium Rządu Francuskiego, stypendium Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz Narodowego Centrum Nauki. Autorka ponad 100 prac z obszaru psychologii jedzenia, głównie zaburzeń odżywiania oraz zachowań ortorektycznych, publikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, m.in. Nutrition Journal, BMC Psychiatry. Terapeuta poznawczo-behawioralny.
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
38.70 zł 43.00 zł Cena netto: 36.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł