Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37.80 zł
10% taniej
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do refleksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami. Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).Patronat:
Spis treści:WstępRozdział 1. DLACZEGO DRZEWA?1.1. Czym jest zaangażowanie w naukę i klimat w szkole1.2. Diagnoza szkoły i klasy1.3. Diagnoza uczniaRozdział 2. RÓŻNE RODZAJE DRZEW2.1. Drzewo relacji2.2. Drzewo wsparcia2.3. Drzewo zasad2.4. Drzewo środowiska2.5. Drzewo nauki2.6. Piękne drzewo – poczucie własnej wartości2.7. Gruszki na wierzbie – uczniowie ze specjalnymi potrzebami2.8. Jak walczyć ze szkodnikami – czynniki, które negatywnie wpływają na klimat i zaangażowanie uczniów2.9. Las na ekranie – nauczanie onlineRozdział 3. KTO MOŻE PODLEWAĆ I NAWOZIĆ DRZEWA?3.1. Jak odróżnić podcinanie drzew od ich niszczenia?3.2. Pomoc rodziców – skąd rodzic weźmie konewkę?3.3. Wsparcie szkoły3.4. Co z tej sadzonki wyrośnie – rola doradcy zawodowegoRozdział 4. SCENARIUSZE LEKCJI4.1. Wspólnie ustalamy zasady klasowe4.2. Integracja w klasie 4.3. Budujemy relacje i zaufanie – drzewo klasowe4.4. Poczucie własnej wartości – lekcja wychowawcza4.5. Słowa ranią bardziej niż nóż – komunikacja bez przemocy4.6. Mediacje rówieśnicze – alternatywny sposób rozwiązywania sporów4.7. Współpraca – dobra komunikacjaRozdział 5. KARTY PRACY5.1. Drzewo klasowe5.2. Drzewo zasad5.3. Drzewo oceniania5.4. Klasowy ogródRozdział 6. TESTY I ANKIETYZakończenieLiteratura
Przeczytaj fragment
Z rekomendacji dr. Tomasza Knopika:W pełni rekomenduję tekst do publikacji ze względu na:- bardzo atrakcyjną metaforę drzewa, stanowiącą rdzeń poradnika i porządkującą poruszane kwestie;- klarowny język dostosowany do odbiorcy, pozbawiony żargonu naukowego; - dobrą oprawę metodyczną (scenariusze);- liczne przykłady wizualizujące problem.
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.
Biernat, R. (2016). Troska o poczucie własnej wartości dzieci w rzeczywistości szkolnej–wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 4, 150−167.Braun-Gałkowska, M. (1994). W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych. Warszawa: Krupski i S-ka.Chmielewski, W., Sposoby na utrzymanie uwagi i motywacji studenta w nauczaniu zdalnym/on-line, https://kpu.krosno.pl/pielegniarstwo/wp-content/uploads/sites/8/2020/11/Sposoby-na-utrzymywanie-uwagi-i-motywacji-studenta-w-nauczaniu-zdalnym.pdfChojak, M. (2011). Szkoła – instytucja wsparcia rodziny czy forma opieki zastępczej? W: J. Jęczeń, M. Z. Stepulak (red.) Wartość i dobro rodziny. (s. 431−440). Lublin: Wydawnictwo KUL.Cywińska, M. (2012). Rozwijanie motywacji uczniów do nauki. Studia Edukacyjne, 20, 153−166.Faber, A., Mazlish, E. (2017). Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole. Poznań: Media Rodzina.Fortuna, P. (2021). Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę. Sopot: GWP.Gwiazdowska, S. (2014). Cooperation between school and family as a key to student success. Polish Journal of Social Science, IX, 1, 225−234.Gwiazdowska-Stańczak, S. (2021). Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole. Warszawa: Difin.Gwiazdowska-Stańczak, S. (2021). School engagement and school climate of students with high and low grade point averages. Kwartalnik Naukowy Fides Et Ratio, 48(4), 427−439. https://doi.org/10.34766/fetr.v48i4.974Gwiazdowska-Stańczak, S., Sękowski, A. E. (2018). Rodzina uczniów zdolnych. Warszawa: Difin.Karcz-Tarnowicz, E. (2019). Praca domowa ucznia, konieczność versus zbędność. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, 39−48.Kowalewska, A., Bedyńska, S. (2012). Wagarowanie, postrzeganie osiągnięć i wymagań szkolnych a podejmowanie zachowań ryzykownych przez dziewczęta 18-letnie w Polsce. W: M. Walancik, D. Sarzała (red.), Człowiek z wielkiej sieci. Zjawisko-Zagrożenia-Profilaktyka. (s. 379‒389). Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR. Lam, S.-f., Jimerson, S., Wong, B. P. H., Kikas, E., Shin, H., Veiga, F. H., Hatzichristou, C., Polychroni, F., Cefai, C., Negovan, V., Stanculescu, E., Yang, H., Liu, Y., Basnett, J., Duck, R., Farrell, P., Nelson, B., Zollneritsch, J. (2014). Understanding and measuring student engagement in school: The results of an international study from 12 countries. School Psychology Quarterly, 29(2), 213–232.Pieronkiewicz, B. (2013). Odkrywanie i rozwijanie uzdolnień matematycznych uczniów z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych, Jabłonkowska M. (red.) Uczeń zdolny i jego edukacja. Koncepcje. Badania. Praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva. Przewłocka J. (2015). Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole. Raport o stanie badań. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.Sękowski, A. E., Gwiazdowska-Stańczak, S. (2019). Postrzegana relacja z ojcem a osiągnięcia szkolne dziewcząt i chłopców. Przegląd Psychologiczny, 62, 4, 613−626.Skinner, E., Kindermann, T., Furrer, C. J., Connell & Wellborn, (2009). A Motivational Perspective on engagement and Disaffection. Conceptualization and Assessment of Children’s Behavioral and Emotional participation in academic Activities in the Classroom. Educational and Psychological Measurement, 69, 3, 493−525.Sterna, D. (2021). Motywacja w nauczaniu zdalnym. Edukacyjne inspiracje, 85.Wysocka, J., Hajdukiewicz, M. (2015). Zapewnianie jakości procesu wspomagania szkół w rozwoju. Ośrodek Rozwoju Edukacji.
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
30.60 zł 34.00 zł Cena netto: 29.14 zł
29.70 zł 33.00 zł Cena netto: 28.29 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..