Jak z menedżera stać się przywódcą? Poradnik dla menedżerów i coachów
- Autor: Wioletta Małota
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-763-9
- Data wydania: 2012
- Liczba stron/format: 133/A5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
39.00 zł
35.10 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35.10 zł
10% taniej
Barbara Kaśnikowska - menedżerka, trenerka NLP, coach
Książka jest wyważonym zestawem teorii i praktyki. Znajdujemy w niej dawkę prosto i przejrzyście podanej wiedzy teoretycznej oraz opisy przypadków, które pozwalają łatwo umiejscowić teorię w rzeczywistości. Ale największą wartością tej książki są pytania w niej zawarte. Coś, co autorka nazwała „chwilą refleksji”, stanowi o wyjątkowości tej pozycji na ogromnym rynku książek dla menedżerów. Autorka, doświadczony menedżer i coach, stawia nam głębokie coachingowe pytania, prowokując przemyślenia i dochodzenie do zaskakujących czasami wniosków. Pracując z tą książką (bo ona nie jest po prostu „do przeczytania”, to materiał „do przerobienia”) czułam się jak podczas ekskluzywnej sesji coachingowej.
Jacek Santorski - dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Instytutu Psychologii BiznesuValues
Polecam ten prosty, dobrze porządkujący nowoczesną wiedzę o przywództwie podręcznik – i bogate źródło inspiracji – wszystkim menedżerom, którzy już wiedzą, że w dzisiejszych trudnych czasach świat biznesu wymaga, by stawali się profesjonalnymi liderami i nie ma od tego odwrotu.
Spis treści:
Rekomendacje
Od autorki
Wprowadzenie
1. Profil przywódcy
1.1. Menedżer a przywódca
1.2. Z jakiego poziomu jesteś przywódcą? 3 poziomy przywództwa
1.3. Na jakim poziomie rozwoju jest twoja organizacja? 3 poziomy rozwoju
1.4. Na co poświęcasz głównie czas? Od zarządzania do przewodzenia
1.5. Kultura organizacyjna a przywództwo. 4 metafory organizacji i role przywództwa w każdej z nich
Podsumowanie rozdziału
2. Wymiary przywództwa
2.1. Nowy paradygmat przywódcy. Przywódca transformacyjny
2.2. Czym się zajmujesz jako przywódca? Model przywództwa 3 obszarów
2.3. Co decyduje o sukcesie przywódcy? Model 4 krytycznych czynników przywództwa
2.4. Mądrość przywódcy w czasach uogólnionej niepewności. Model 5 kompetencji globalnego przywódcy
2.5. Jak wspierać rozwój przywództwa w organizacji? Przywództwo dystrybucyjne
Podsumowanie rozdziału
3. Od menedżera do przywódcy – kompetencje przywódcze
3.1. Kim jest menedżer, a kim przywódca? Model zmian w 7 obszarach
3.2. Dziewięć funkcji pełnionych przez przywódcę strategicznego
Ćwiczenie do odgrywanych 9 ról przywódcy
Nawigator
Ćwiczenie – Jakie widzisz złożoności?
Ćwiczenie – Kreatywne myślenie
Ćwiczenie – Myślenie innowacyjne
Ćwiczenie – Tworzenie możliwości
Ćwiczenie – Jakim jesteś nawigatorem zespołu?
Strateg
Ćwiczenie – Oceń swoje umiejętności jako strateg
Przedsiębiorca
Ćwiczenie – Doskonal umiejętności przedsiębiorcy
Integrator zasobów
Ćwiczenie – Łączenie wody z ogniem
Sponsor rozwoju talentów
Ćwiczenie – Ty sponsorem rozwoju talentów
Motywator
Ćwiczenie – Motywowanie innych i siebie
Globalista
Ćwiczenie – Ty globalnym przywódcą
Inicjator zmian
Ćwiczenie – Ty inicjatorem zmian
Strażnik interesów interesariuszy
Ćwiczenie – Ty strażnikiem interesów interesariuszy
Ćwiczenia podsumowujące
Ćwiczenie – Dziewięć funkcji przywódcy strategicznego, które ty sprawujesz
Ćwiczenie – W jakich rolach twoi współpracownicy są najlepsi?
Ćwiczenie – Twoje wartości
Ćwiczenie – Realizowane wartości organizacyjne
Rozwiązania do ćwiczeń
Nawigator
Ćwiczenie – Jakie widzisz złożoności?
Ćwiczenie – Kreatywne myślenie
Ćwiczenie – Myślenie innowacyjne
Ćwiczenie – Tworzenie możliwości
Przedsiębiorca
Ćwiczenie – Doskonal umiejętności przedsiębiorcy
3.3. Przekonania i wartości przywódcy globalnego. Model 4 P
3.4. Model osiągania wspaniałości przywódcy. Aspiruj, planuj, motywuj, działaj i celebruj osiągnięcia
4. Twoje DNA przywódcy
4.1. Twoje credo przywódcy
5. Przywództwo czynnikiem sukcesu organizacji
5.1. Wpływ energii przywódcy na poziom energii organizacji
5.2. Wpływ przywództwa na sukces biznesowy
5.3. Wpływ menedżera na szczęście pracowników w miejscu pracy
5.4. Wpływ menedżera na retencję pracowników
5.5. Refleksje końcowe
Bibliografia
O autorce
Wioletta Małota doktor w dziedzinie nauk o zarządzaniu, zajmuje się zarządzaniem ludźmi w środowisku międzykulturowym i wielokulturowym, prowadzi wykłady z tego zakresu w Collegium Civitas w Warszawie oraz na zagranicznych uczelniach w Korei, Chinach i we Włoszech. Jako konsultant międzykulturowy doradza menedżerom z zagranicy, jak skutecznie zarządzać w Polsce, uwzględniając polską kulturę oraz kulturę kraju pochodzenia menedżera. Specjalizuje się w kulturach Azji oraz w kulturze francuskiej i włoskiej. Prowadzi badania z zakresu psychologii kulturowej. Autorka bloga crossculturemanagement.com.
![]() | ![]() |
Produkty polecane
Determinanty zachowań menedżerów w ...
10.50 zł 42.00 zł Cena netto: 10.00 zł
Menedżerowie i właściciele na rynku...
8.70 zł 58.00 zł Cena netto: 8.29 zł
Przekonaj pracowników do dbania o j...
20.00 zł 40.00 zł Cena netto: 19.05 zł
Humanistyczne wartości zarządzania ...
12.50 zł 50.00 zł Cena netto: 11.90 zł
Kapitał ludzki w strukturach wirtua...
9.80 zł 49.00 zł Cena netto: 9.33 zł
Samodoskonalenie menedżerów. Rozwój...
24.50 zł 49.00 zł Cena netto: 23.33 zł
Zarządzanie dla racjonalnego menedż...
50.40 zł 56.00 zł Cena netto: 48.00 zł
Właściwy kurs. Od białego kołnierzy...
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Prawo pracy dla menedżerów
29.00 zł 58.00 zł Cena netto: 27.62 zł
Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręczni...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Marka osobista w kształtowaniu kari...
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł