• Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą

Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą

  • Autor: Kania Iwona
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-205-4
  • Data wydania: 2010, dodruk 2014
  • Liczba stron/format: 208/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

34,00 zł

30,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,60 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.

Patroni medialni:

     

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

» e-mentor.edu.pl »
» koweziu.edu.pl »


dr Anna Paszkowska-Rogacz:

Publikacja, zgodnie z tytułem została opracowana z myślą o doradcach zawodowych, pracujących z uczniami wybierającymi ścieżkę kariery zawodowej. (...) Do niewątpliwych zalet recenzowanego opracowania należy:

- dostosowanie tematyki ćwiczeń do rzeczywistych potrzeb uczniów, którzy rozwijają umiejętność projektowania i realizacji własnej drogi zawodowej,
- klarowny opis warsztatu pracy doradcy zawodowego, który umożliwia mu pełne odtworzenie prezentowanych zajęć i skorzystanie z zaplecza metodycznego w postaci kwestionariuszy i materiałów pomocniczych zawartych w załącznikach,
- dostarczenie czytelnikowi informacji źródłowej.

Autor książki

Kania Iwona

trenerka umiejętności społecznych, absolwentka podyplomowych studiów Terapii i Treningu Grupowego na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Ewaluacji Programów Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat pracuje z różnymi grupami zawodowymi, projektuje i wdraża programy szkoleń m.in.: dla kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw, nauczycieli, pracowników administracji publicznej. Pracuje również ze studentami podyplomowych studiów doradztwa zawodowego w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator merytoryczny i realizator projektów szkoleniowych i badawczych związanych z profilaktyką bezrobocia, problematyką startu i rozwoju zawodowego, badaniem jakości i ewaluacją przedsięwzięć szkoleniowych. Autorka artykułów poświęconych ww. problematyce i współautorka książek.

Spis treści:

Przedmowa. Uczenie się przez doświadczenie
 
Rozdział  1. Jak wypracować zasady pracy grupowej? – Kontrakt grupowy
 
Ćwiczenia:
„Normy w naszej grupie”
„Trójkąt satysfakcji”
 
Rozdział 2. Jak zintegrować grupę? – „Łamacze lodów”
 
Ćwiczenia:
„Mam na imię i lubię”
„Drzewo – podobieństwa i różnice”
„Rymowanka”
„Sherlock Holmes”
„Zwariowany korowód”
„A teraz powiedz mi, kim jestem”
 
Rozdział 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?
 
Ćwiczenia:
„Maszyny”
„Skuteczny zespół”
„Gwoździe”
„Mafia”
„Kwadraty”
„Zagubiony w biurowcu”
„Fabryka samolotów”
„Plac budowy”
„Kasyno”
„Korek”
„Dylemat więźnia”
 
Rozdział 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Ćwiczenia:
„Lista”
„Na przyjęciu”
„Firmowe przyjęcie”
„Diagnoza z wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB – 6”
„Analiza studium przypadku Marzycielka”
„Stokrotka”
„Postaci z bajek”
„Zawód pod lupą”
 
Rozdział 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
 
Ćwiczenia:
„Uszkodzone urządzenie”
„Wydzieranka”
„Ostry jak brzytwa”
„Definiowanie”
„Głuchy telefon – plotka werbalna”
„Mówca”
„Regulatory”
„Plotka niewerbalna”
 
Rozdział 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą w czasie, w tym planowania i pracy z celem?
 
Ćwiczenia:
„Piłeczka”
„Tort dnia”
„Analiza ABC”
„Akumulatory”
„Moja droga”
„Planuję realizację celu”
„Mój cel”
„Prawie Apokalipsa”
„Projekt Noego”
 
Rozdział 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
 
Ćwiczenia:
„Rynek Pracy”
„Rozmowa kwalifikacyjna”
„Dlaczego Oni to robią?”
„Obawy”
 
Rozdział 8. Jak podnosić poziom energii w grupie? – „Enerdżajzery” (ćwiczenia stymulujące do działania)
 
Ćwiczenia:
„Ewolucja”
„Krasnale, myszki, wampiry”
„Impuls”
„Sałatka owocowa”
„Skojarzenia”
 
Załączniki do rozdziału 1. Jak wypracować wspólnie z grupą zasady pracy grupowej?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Kontrakt grupowy”
A Ćwiczenie „Trójkąt satysfakcji”
 
Załączniki do rozdziału 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Maszyny”
A Ćwiczenie „Gwoździe”
A Ćwiczenie „Mafia”
A Ćwiczenie „Kwadraty”
A Ćwiczenie „Zagubiony w biurowcu”
A Ćwiczenie „Plac budowy”
A Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela z punktacją)
B Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela do zapisywania wyników)
A Ćwiczenie „Korek”
A Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Matryca wyników)
B Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Tabela wyników i zapisu przebiegu gry)
 
Załączniki do rozdziału 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z pełnieniem ról zawodowych?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Lista”
A Ćwiczenie „Na przyjęciu” (Formularz do pracy indywidualnej)
A Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Formularz do pracy indywidualnej)
B Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Lista wartości)
C Ćwiczenia „Firmowe przyjęcie” (Moje wartości)
A Ćwiczenie „Diagnoza w wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB-6”
A Ćwiczenie „Marzycielka”
A Ćwiczenie „Postaci z bajek”

Załączniki do rozdziału 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
B Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
C Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
A Ćwiczenie „Ostry jak brzytwa”
A Ćwiczenie „Definiowanie”
A Ćwiczenie „Mówca”
A Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki A)
B Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki B)
 
Załączniki do rozdziału 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą
w czasie oraz planowania i pracy z celem?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 1)
B Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 2)
A Ćwiczenie „Analiza ABC”
B Ćwiczenie „Analiza ABC”
A Ćwiczenie „Akumulatory” (Indywidualna krzywa efektywności)
B Ćwiczenie „Akumulatory” (Rytm mojego dnia)
C Ćwiczenie „Akumulatory” (Podnoszę swoją efektywność)
A Ćwiczenie „Moja droga”
A Ćwiczenie „Planuję realizację celu”
A Ćwiczenie „Mój cel”
A Ćwiczenie „Prawie Apokalipsa”
A Ćwiczenie „Projekt Noego” (Elementy konstrukcji Arki)
B Ćwiczenie „Projekt Noego” (Diagram Gantta)
 
Załączniki do rozdziału 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Obawy”
 
Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł