Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,40 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach. Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych – polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
» Małgorzata Koroś, Rozwijanie aktywności twórczej, www.koweziu.edu.pl »
Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Spis treści: Od autora Rozdział 1. Co nauczyciel powinien wiedzieć o dramie Rozdział 2. Wpływ dramy na emocjonalny, społeczny i intelektualny rozwój dziecka Rozdział 3. Zabawa – drzwi do serca. Przykłady ćwiczeń rozpoczynających zajęcia z dziećmi i młodzieżą Rozdział 4. Przykłady scenariuszy dla dzieci z przedszkola oraz klas I-VI 1. Przyjaźń to… 2. Zranić koleżankę/kolegę to… 3. To ty miałeś dotrzymać tajemnicy… 4. Najlepsze prezenty to te, które mają specjalne znaczenie i dla tego, kto je daje, i dla tego, kto je dostaje 5. Ja plotę, ty pleciesz, on plecie… 6. Kocham cię… babciu, dziadku… 7. Jak pokonać strach? 8. Co jest dla mnie szczęściem? 9. Dary karzełków, dla kogo?... 10. Dobro i zło w baśni Pani Zamieć 11. Być Kopciuszkiem to… 12. O marzeniach syreny w baśni Syrena braci Grimm 13. O wilku i siedmiu koźlątkach 14. Skruszyć lód w sercu to… 15. Czerwony Kapturek – bohaterka czy ofiara 16. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 1 17. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 2 18. Kto to jest Calineczka? 19. Mój dom to… 20. Śpiewał tak cudnie, że łzy błysnęły w oczach chińskiego cesarza 21. O czym marzyła dziewczynka w sylwestrowy wieczór? 22. Chrońmy ptaki 23. Moja droga prosta czy kręta? 24. Po prostu idź tam, dokąd cię prowadzi swoimi pytaniami. I staraj się go uspokoić 25. Przemiana Małgosi – łatwa czy trudna? 26. Idzie wiosna radosna 27. W tajemniczym ogrodzie… 28. Dlaczego Antek opuścił wieś rodzinną? 29. Kto nie szanuje przeszłości, ten nie jest godzien przyszłości 30. Czy można oswoić samotność? 31. Jestem inna – dlaczego? 32. Na dworcu w… 33. W dniu Święta Mamy 34. Szczęście to… 35. Pokonać smoka to… 36. Co znaczy wędrówka w wierszu Danuty Wawiłow? 37. Do czego zmierzasz, człowieku? 38. Jeśli mnie oswoisz, będzie cudownie – o odpowiedzialności 39. Czy można zaprzyjaźnić się z Anią? 40. Nie ma zgody na konfederację… o postawie Tadeusza Rejtana na Sejmie Warszawskim w 1773 r. Rozdział 5. Warsztat nauczyciela – wskazówki metodyczne Bibliografia