• Jak pomóc dziecku z dysleksją. Część 3. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Część 3. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej

  • Autor: Radwańska Anna
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-877-0
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 194/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

48,00 zł

43,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Poradnik dla rodziców i nauczycieli.

Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.

Poradnik zawiera:
- ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
- informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia  uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
- opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.


Patronat:  

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

dr Teresa Wejner-Jaworska:

Pomoc terapeutyczna powinna mieć bardzo wszechstronny charakter i dlatego zostały w tym poradniku umieszczone ćwiczenia, których celem jest minimalizowanie skutków dysleksji. Są to ćwiczenia funkcji: słuchowych, językowych, wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, myślenia logicznego, pamięci oraz pisania, w tym ortografia i czytania. Ćwiczenia zostały dostosowane do zainteresowań uczniów w najstarszych klasach szkoły podstawowej. Poziom trudności ćwiczeń jest zróżnicowany, co uważam za zaletę publikacji.

Fragment książki

Ćwiczenia na koncentracje, myślenie logiczne i pamięć

Autor książki

Radwańska Anna

pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole

Osobowość i samoocena
Pozycja społeczna
Style uczenia się uczniów dyslektycznych
Test na style uczenia się
Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową

Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?

Myślenie niewerbalne (obrazami)
Myślenie werbalne
Lista słów-pułapek stworzona przez auta książki Dar dysleksji

Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne

3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2.  Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3.  Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4.  Ćwiczenia doskonalące percepcje wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5.  Ćwiczenia na koncentracje, myślenie logiczne i pamięć

Rozdział 4. Zamiast zakończenia

Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny
Bibliografia 

Bibliografia

Andrejczuk  W.,  Himalaje:  szkic  fizycznogeograficzny  –  biota, piętna roślinne i krajobrazy, Acta Geographica Silesiana, 24. WNoZ UŚ, Sosnowiec,
2016, s. 29–49.
A–Z mała encyklopedia PWN, M. Sajko (red.), Warszawa 1996.
Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.
Bragdon A.D., Gamon D., Kiedy mózg pracuje inaczej, Gdańsk 2003.
Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla Nauczycieli, Warszawa 1996.
Davis R.D., Braun E.M., Dar dysleksji, Poznań 1997.
Dyrda  J., Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły, Gdańsk 2004.
Fragsztajn M., Samoocena ucznia, „Wychowawca” 2015, nr 1, s. 22–25.
Gindrich P.A., Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznych, Lublin 2004. Janowski A., Mój pies championem, wydanie specjalne dla potrzeb dwutygodnika „Nasze Psy” Pisma Wystawców i Hodowców.
Kapliński W., Przygody słów i przysłów. Leksykon, Warszawa 2007
Krasowicz-Kupis G., Psychologia dysleksji, Warszawa 2008.
Linksman R., W jaki sposób szybko się uczyć, Warszawa 2000.
Paplińska M., Nauka Braile’a w weekend (...), Warszawa 2009.
Radwańska A., Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2017.
Radwańska A., Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć (…), Warszawa 2018.
Reid G., Dysleksja, Warszawa 2005.
Strzałkowska M., Gimnastyka dla języka, Poznań 2011.
Squires G., McKeown S., Pomóż dziecku z… dysleksją, Warszawa 2006.
Taraszkiewicz M., Rose. C., Atlas efektywnego uczenia (się). Kampania na rzecz uczenia się. Część I, Warszawa 2006.
Trypuć T., Niezbędnik o dysleksji i terapii, Będzin 2014.
Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 1999.

Źródła internetowe

http://portaltatrzanski.pl/wiedza/przyroda/wiatr-halny-vs-wiatr-typu-bora,1878 [dostęp: 10.02.2019]
(https://ocrpolska.org/historia.html [dostęp:15.03.2019]
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/morze-martwe-wysycha-w-zastraszajacym-tempie [dostęp: 05.02.2019]
http://portaltatrzanski.pl/wiedza/ciekawostki/5-porad-przydatnych-podczas-wedrowki,1481 [dostęp: 04.02.2019], autor Klaudia Król.
http://portaltatrzanski.pl/wiedza/ciekawostki/8-faktow-na-temat-kas
prowego-wierchu-ktore-musisz-znac,1728  [dostęp:04.02.2019],  autor  
Krzysztof Barcik
www.alfabetmorsa.pl

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę