• Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej. Część 3

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej. Część 3

  • Autor: Anna Radwańska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-877-0
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 194/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 48.00 zł

    43.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Poradnik dla rodziców i nauczycieli.

Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.

Poradnik zawiera:
- ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
- informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia  uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
- opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.


Patronat:  

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole

Osobowość i samoocena
Pozycja społeczna
Style uczenia się uczniów dyslektycznych
Test na style uczenia się
Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową

Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?

Myślenie niewerbalne (obrazami)
Myślenie werbalne
Lista słów-pułapek stworzona przez auta książki Dar dysleksji

Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne

3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2.  Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3.  Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4.  Ćwiczenia doskonalące percepcje wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5.  Ćwiczenia na koncentracje, myślenie logiczne i pamięć

Rozdział 4. Zamiast zakończenia

Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny
Bibliografia 

dr Teresa Wejner-Jaworska:

Pomoc terapeutyczna powinna mieć bardzo wszechstronny charakter i dlatego zostały w tym poradniku umieszczone ćwiczenia, których celem jest minimalizowanie skutków dysleksji. Są to ćwiczenia funkcji: słuchowych, językowych, wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, myślenia logicznego, pamięci oraz pisania, w tym ortografia i czytania. Ćwiczenia zostały dostosowane do zainteresowań uczniów w najstarszych klasach szkoły podstawowej. Poziom trudności ćwiczeń jest zróżnicowany, co uważam za zaletę publikacji.

Anna Radwańska
pedagog i terapeuta pedagogiczny. Pracuje z małymi dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm, zespół Downa). Autorka artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma Baby Junior. Prowadzi blog: http://przyjaznypedagog.blogspot.com/

Bibliografia

Andrejczuk  W.,  Himalaje:  szkic  fizycznogeograficzny  –  biota, piętna roślinne i krajobrazy, Acta Geographica Silesiana, 24. WNoZ UŚ, Sosnowiec,
2016, s. 29–49.
A–Z mała encyklopedia PWN, M. Sajko (red.), Warszawa 1996.
Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.
Bragdon A.D., Gamon D., Kiedy mózg pracuje inaczej, Gdańsk 2003.
Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla Nauczycieli, Warszawa 1996.
Davis R.D., Braun E.M., Dar dysleksji, Poznań 1997.
Dyrda  J., Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły, Gdańsk 2004.
Fragsztajn M., Samoocena ucznia, „Wychowawca” 2015, nr 1, s. 22–25.
Gindrich P.A., Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznych, Lublin 2004. Janowski A., Mój pies championem, wydanie specjalne dla potrzeb dwutygodnika „Nasze Psy” Pisma Wystawców i Hodowców.
Kapliński W., Przygody słów i przysłów. Leksykon, Warszawa 2007
Krasowicz-Kupis G., Psychologia dysleksji, Warszawa 2008.
Linksman R., W jaki sposób szybko się uczyć, Warszawa 2000.
Paplińska M., Nauka Braile’a w weekend (...), Warszawa 2009.
Radwańska A., Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2017.
Radwańska A., Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć (…), Warszawa 2018.
Reid G., Dysleksja, Warszawa 2005.
Strzałkowska M., Gimnastyka dla języka, Poznań 2011.
Squires G., McKeown S., Pomóż dziecku z… dysleksją, Warszawa 2006.
Taraszkiewicz M., Rose. C., Atlas efektywnego uczenia (się). Kampania na rzecz uczenia się. Część I, Warszawa 2006.
Trypuć T., Niezbędnik o dysleksji i terapii, Będzin 2014.
Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 1999.

Źródła internetowe

http://portaltatrzanski.pl/wiedza/przyroda/wiatr-halny-vs-wiatr-typu-bora,1878 [dostęp: 10.02.2019]
(https://ocrpolska.org/historia.html [dostęp:15.03.2019]
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/morze-martwe-wysycha-w-zastraszajacym-tempie [dostęp: 05.02.2019]
http://portaltatrzanski.pl/wiedza/ciekawostki/5-porad-przydatnych-podczas-wedrowki,1481 [dostęp: 04.02.2019], autor Klaudia Król.
http://portaltatrzanski.pl/wiedza/ciekawostki/8-faktow-na-temat-kas
prowego-wierchu-ktore-musisz-znac,1728  [dostęp:04.02.2019],  autor  
Krzysztof Barcik
www.alfabetmorsa.pl

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane