Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
- Autor: Radwańska Anna
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-364-5
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 204/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
45,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją.
Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.
Patronat:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
» Forum Logopedy »
» przyjaznypedagog.blogspot.com »
» Pracownia Logopedy »
Fragment książki
Autor książki
Radwańska AnnaSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Dysleksja
1.1. Cechy dysleksji
1.2. Przyczyny dysleksji
1.3. Pozytywne cechy dysleksji
1.4. Diagnoza dysleksji
1.5. Dysleksja a stres
Rozdział 2. Symptomy ryzyka dysleksji
2.1. Objawy dysleksji w poszczególnych okresach życia
2.1.1. Objawy u dzieci w wielu 6–7 lat
2.1.2. Młodszy wiek szkolny 7–10 lat
2.1.3. Wiek szkolny – powyżej 10. r.ż.
Rozdział 3. Praca z dzieckiem dyslektycznym
3.1. Rola nauczyciela
3.2. Rola rodzica
3.2.1. Katalog rodzicielskich zachowań
3.3. Prawa i obowiązki ucznia dyslektycznego
3.4. Dysleksja a styl uczenia się
Rozdział 4. Osobowość dziecka dyslektycznego
4.1. Samoocena osób z dysleksją
4.2. Cechy osobowości – mocne i słabe strony dziecka dyslektycznego
4.3. Poczucie wpływu na własne życie – kontrola
4.4. Pozycja społeczna dziecka dyslektycznego oraz postawa wobec niego
Rozdział 5. Formy pomocy
5.1. Wsparcie rodzica
5.1.1. Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
5.2. Wsparcie nauczyciela
5.3. Wsparcie rówieśników
5.4. Wsparcie emocjonalne
Rozdział 6. Terapia pedagogiczna
6.1. Terapia pedagogiczna – pojęcie
6.2. Zasady terapii pedagogicznej
6.3. Poziomy pomocy terapeutycznej osobom z dysleksją rozwojową
6.4. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna – jej zadania i regulacje prawne
Rozdział 7. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania
Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji słuchowo-językowych
Ćwiczenia w pisaniu
Ćwiczenia w czytaniu
Dyktando w 10 punktach – z komentarzem ortograficznym
Dla przypomnienia. Zasady poprawnej pisowni
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych
Ćwiczenia usprawniające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia usprawniające technikę pisania i czytania 94Ćwiczenia usprawniające czytanie
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych
Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy
Ćwiczenia usprawniające pisanie i czytanie z uwzględnieniem analizatora słuchowego
Zakończenie
Przykład emocji dziecka dyslektycznego
Pytania dla nauczycieli
Konspekty
Skala Ryzyka Dysleksji
Wierszyki ortograficzne. Nauka od razu staje się przyjemniejsza i milsza
Kwestionariusz samooceny
Słowniczek wyrazów trudnych
Bibliografia