Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4–6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.Patroni:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Egodziecka.pl Głos Pedagogiczny Terapia Specjalna
Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis:Proponowany przez Autorkę zbiór ćwiczeń ma charakter zabawowy, oryginalną formę i będzie stanowił na pewno motywujący i interesujący materiał dla dzieci. Zawiera m.in.:- przedstawienie aktualnych regulacji prawnych i zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z problemami w uczeniu się,- ogromną różnorodność propozycji zadań, - ciekawe i oryginalne ćwiczenia, jak sudoku, labirynty, duża liczba interesujących zadań wymagających manipulacji literami/głoskami, rozsypanki literowe,- zadania rozwijające pamięć i uwagę.
Ćwiczenia doskonalące czytanie
pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
Spis treści:WstępRozdział I. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce1.1. Nowe regulacje prawne1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej1.2.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinny opierać się na określonych zasadach1.2.2. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze1.2.3. Porady i konsultacje dla uczniów i rodzicówRozdział II. Objawy dysleksji powyżej 10 r.ż.2.1. Jak dysleksja rozwojowa wpływa na proces edukacyjny ucznia. Trudności na poszczególnych przedmiotach w szkole oraz sposoby pracy z dzieckiemRozdział III. Proponowane sposoby pracy z dzieckiem3.1. Sposoby pracy z dzieckiem z dysleksją na zajęciach lekcyjnych3.2. Sposoby pracy z dzieckiem z dysortografii na zajęciach lekcyjnych3.3. Sposoby pracy z dzieckiem z dysgrafią na zajęciach lekcyjnych3.4. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) na zajęciach specjalistycznych3.4.1. Praca z uczniem z dysleksją i dysortografią na zajęciach specjalistycznych3.4.2. Przykładowe ćwiczenia podczas pracy z uczniem z dysgrafiąRozdział IV. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów z dysleksją4.1. Ćwiczenia doskonalące czytanie4.2. Ćwiczenia doskonalące pisanie4.3. Ćwiczenia usprawniające funkcje językowe4.4. Ćwiczenie doskonalące koncentrację, pamięć i myślenie logiczne4.5. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową jako ćwiczenia uzupełniające funkcje kluczoweZakończenieBibliografia
Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci, Warszawa 1987.Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Gdańsk 2012.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Gdańsk 2002.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Bućko A., Czabaj R., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksja, Gdynia 2008.Brzechwa J., Akademia Pana Kleksa, Kraków 2014.Cieszyńska J., Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków 2005.Cieszyńska J., Poradnik dla nauczycieli i rodziców – kocham uczyć, Kraków 2015.Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1996.Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2010.Diagnoza dysleksji, B. Kaja (red.), Bydgoszcz 2003.Dysleksja problem znany czy nieznany, M. Kostka-Szymankiewicz, G. Kupis (red.), Lublin 2007.Grindrich P.A., Funkcjowanie psychospołęczne uczniów dyslektycznych, Lublin 2004.Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia wczytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1996.Kopyść S., Wybrane ćwiczenia doskonalące umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem, „Nauczanie Początkowe” 1992/93, nr 4.Krasowicz-Kupis G., Psychologia dysleksji, Warszawa 2008.Mickiewicz J., Ćwiczenia Ułatwiające naukę czytania i pisania, Toruń 2008.Mickiewicz J., Jedynka z ortografii. Rozpoznawanie dysleksji, dysortografii, dysgrafii w starszym wieku szkolnym, Toruń 2002.Radwańska A., Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Warszawa 2017.Radwańska A., Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Poradnik dla terapeuty i nauczyciela, Warszawa 2018.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkachSkałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011.Sochacka K., Rozwój umiejętności czytania, Białystok 2004.Szewczuk W., Psychologia: zarys podręcznikowy, Warszawa 1975.Szewczuk W., Słownik przychologiczny, Warszawa 2012.Źródła internetowewww.wolnelektury.pl