Jak pomóc dziecku z dysleksją. Część 2. Ćwiczenia dla uczniów klas 4-6
- Autor: Anna Radwańska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-816-9
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 198/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
48.00 zł
43.20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43.20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4–6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.
Patroni:
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce
1.1. Nowe regulacje prawne
1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1.2.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinny opierać się na określonych zasadach
1.2.2. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
1.2.3. Porady i konsultacje dla uczniów i rodziców
Rozdział II. Objawy dysleksji powyżej 10 r.ż.
2.1. Jak dysleksja rozwojowa wpływa na proces edukacyjny ucznia. Trudności na poszczególnych przedmiotach w szkole oraz sposoby pracy z dzieckiem
Rozdział III. Proponowane sposoby pracy z dzieckiem
3.1. Sposoby pracy z dzieckiem z dysleksją na zajęciach lekcyjnych
3.2. Sposoby pracy z dzieckiem z dysortografii na zajęciach lekcyjnych
3.3. Sposoby pracy z dzieckiem z dysgrafią na zajęciach lekcyjnych
3.4. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) na zajęciach specjalistycznych
3.4.1. Praca z uczniem z dysleksją i dysortografią na zajęciach specjalistycznych
3.4.2. Przykładowe ćwiczenia podczas pracy z uczniem z dysgrafią
Rozdział IV. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów z dysleksją
4.1. Ćwiczenia doskonalące czytanie
4.2. Ćwiczenia doskonalące pisanie
4.3. Ćwiczenia usprawniające funkcje językowe
4.4. Ćwiczenie doskonalące koncentrację, pamięć i myślenie logiczne
4.5. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową jako ćwiczenia uzupełniające funkcje kluczowe
Zakończenie
Bibliografia
Egodziecka.pl
Głos Pedagogiczny
Terapia Specjalna
Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis:
Proponowany przez Autorkę zbiór ćwiczeń ma charakter zabawowy, oryginalną formę i będzie stanowił na pewno motywujący i interesujący materiał dla dzieci. Zawiera m.in.:
- przedstawienie aktualnych regulacji prawnych i zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z problemami w uczeniu się,
- ogromną różnorodność propozycji zadań,
- ciekawe i oryginalne ćwiczenia, jak sudoku, labirynty, duża liczba interesujących zadań wymagających manipulacji literami/głoskami, rozsypanki literowe,
- zadania rozwijające pamięć i uwagę.
Anna Radwańska pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci, Warszawa 1987.
Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Gdańsk 2012.
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Gdańsk 2002.
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia 2007.
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.
Bogdanowicz M., Bućko A., Czabaj R., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksja, Gdynia 2008.
Brzechwa J., Akademia Pana Kleksa, Kraków 2014.
Cieszyńska J., Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków 2005.
Cieszyńska J., Poradnik dla nauczycieli i rodziców – kocham uczyć, Kraków 2015.
Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1996.
Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2010.
Diagnoza dysleksji, B. Kaja (red.), Bydgoszcz 2003.
Dysleksja problem znany czy nieznany, M. Kostka-Szymankiewicz, G. Kupis (red.), Lublin 2007.
Grindrich P.A., Funkcjowanie psychospołęczne uczniów dyslektycznych, Lublin 2004.
Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia wczytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1996.
Kopyść S., Wybrane ćwiczenia doskonalące umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem, „Nauczanie Początkowe” 1992/93, nr 4.
Krasowicz-Kupis G., Psychologia dysleksji, Warszawa 2008.
Mickiewicz J., Ćwiczenia Ułatwiające naukę czytania i pisania, Toruń 2008.
Mickiewicz J., Jedynka z ortografii. Rozpoznawanie dysleksji, dysortografii, dysgrafii w starszym wieku szkolnym, Toruń 2002.
Radwańska A., Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Warszawa 2017.
Radwańska A., Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Poradnik dla terapeuty i nauczyciela, Warszawa 2018.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011.
Sochacka K., Rozwój umiejętności czytania, Białystok 2004.
Szewczuk W., Psychologia: zarys podręcznikowy, Warszawa 1975.
Szewczuk W., Słownik przychologiczny, Warszawa 2012.
Źródła internetowe
www.wolnelektury.pl