Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Dlaczego ludzie zachowują się czasem tak, a nie inaczej? Z czego to wynika i jak można uniknąć konfliktów we wzajemnych relacjach?Książka w przystępny sposób zachęca do poznania jednej z koncepcji psychologicznych, jaką jest analiza transakcyjna (AT) – koncepcja relacji międzyludzkich, która pozwala lepiej poznać siebie i innych. W wędrówce przez wybrane zagadnienia życia codziennego będzie nam towarzyszyć dwoje nastolatków – Agnieszka i Dominik. Agnieszka i Dominik przyjaźnią się ze sobą i chcą lepiej się poznać. Wkrótce będą razem zdawać maturę. Zastanawiają się, jaki kierunek studiów wybrać po szkole. Może to będzie psychologia lub pedagogika, albo inna pokrewna dyscyplina? Niczego jednak ostatecznie nie postanowili i są gotowi najpierw sami poznać swoją psychikę, po to, aby móc lepiej rozumieć innych i im pomagać. Przez meandry ludzkiej psychiki i zachowań poprowadzi Agnieszkę i Dominika mentor – Dr Q. Na kartach książki przygotował dla nich ćwiczenia, gry i zabawy oraz ciekawostki.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Przeczytaj fragment
Prof. dr hab., pedagog społeczny i psychoterapeuta. Popularyzator i prekursor zastosowań edukacyjnych analizy transakcyjnej w Polsce. Kieruje naukowym Zespołem Badawczym Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej w Uniwersytecie im. J. Długosza w Częstochowie. Kierował też Katedrą Psychopedagogiki na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie i Zakładem Psychoprofilaktyki UJD. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma pt. Edukacyjna Analiza Transakcyjna (obecnie jest jego redaktorem honorowym). Promotor wielu prac doktorskich z zakresu zastosowań analizy transakcyjnej w edukacji. Przez wiele lat pracował w charakterze psychoterapeuty w kilku placówkach służby zdrowia z dziećmi, młodzieżą i rodzinami oraz prowadził praktykę prywatną. Jest autorem lub redaktorem przeszło dwudziestu książek oraz bardzo wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych. W roku 2022 został wyróżniony Złotym Medalem za zasługi dla Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej i stał się członkiem Kapituły tego odznaczenia. Interesuje się historią najnowszą.
Spis treści:Wstęp1. Jak się zachowujemy?2. Jak ludzie porozumiewają się ze sobą?3. Co oznacza bycie dorosłym?4. Jak budować relacje z innymi? 5. Jak stajemy się pasywni?6. Jak osiągać swoje cele?7. Co to są uczucia autentyczne i zastępcze?8. Jak jesteśmy zaprogramowani?9. Jak zostać Zwycięzcą?10. Jak powstają więzi międzyludzkie?11. Co wiemy o sobie, co wiemy o innych?12. Jak się rozwijamy?13. Jak radzić sobie z kryzysem?14. Co to znaczy bycie zauważonym?15. Co to są kontrakty?16. Jak spędzamy czas?17. Jak nie dać sobą manipulować?18. Co oznacza bycie autonomicznym?ZakończenieĆwiczenia, gry i zabawyDomino transakcyjneLabirynty transakcyjneTransakcyjna mapa myśliKrzyżówka transakcyjnaLiteratura z zakresu analizy transakcyjnejNota o autorze
Berne, E. (1987). W co grają ludzie? Psychologia stosunków międzyludzkich. tłum. P. Izdebski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Berne, E. (1998, 2008). Dzień dobry… i co dalej. Psychologia ludzkiego przeznaczenie. tłum. M. Karpiński. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS. Berne, E. (1994). Seks i kochanie, tłum. J. Mikos. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza. Dawid-Sawicka M., Stelmach E., (2003), 13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce. Warszawa: Wolters Kluwer.Dejean, H. Frugier, C. (2022). Jak mieć lepsze życie i relacje? 50 prostych ćwiczeń z psychologii w nurcie Analizy transakcyjnej. Poznań: Wydawnictwo Grupa Spotkania. Ernst, K. (1991). Szkolne gry uczniów. Jak sobie z nimi radzić. tłum. J. Troczyński. Warszawa: WSiP.Freed, A., Freed, M. (1993). Być przyjacielem i mieć przyjaciół, Warszawa: WSiP.Harris, T.A. (1979, 1987).W zgodzie z tobą i z sobą. Praktyczny przewodnik po analizie transakcyjnej. tłum. E. Knoll. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX. (obecna wersja: Ja jestem ok. – Ty jesteś ok. tłum. E. Knoll. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2009). Hay, J. (2010). Analiza Transakcyjna dla trenerów. tłum. E. Wójcik. Kraków: Grupa Doradczo-Szkoleniowa Transmisja.https://www.umcs.pl/pl/baza-wiedzy,19255,najlepszy-sposob-na-notatki-mapy-mysli, 90019.chtm (dostęp: 21.11.2022)Jagieła, J. (2004). Gry psychologiczne w szkole. Kielce: Oficyna Wydawnicza Nauczycieli. Jagieła, J. (2007). Narcystyczna szkoła. O psychologicznej rzeczywistości szkoły, Kraków: Wydawnictwo Rubikon.Jagieła, J. (2012). Słownik analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo AJD. Jagieła, J., Sarnat-Ciastko A. (2015). Dlaczego analiza transakcyjna? Rozmowy o zastosowaniu analizy transakcyjnej w pracy nauczyciela i wychowawcy. Częstochowa: Wydawnictwo AJD. James, M., Jongeward, D. (1994). Narodzić się, by wygrać. Analiza transakcyjna na co dzień. tłum. A. Suchańska, Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.Rogoll, R. (1989, 2013). Aby być sobą, Wprowadzenie do analizy transakcyjnej. tłum. A. Tomkiewicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Sarnat-Ciastko, A., Pierzchała, A., Gębuś, D. Łęski, Z., Wieczorek, Z. (2022). Podstawy edukacyjnej analizy transakcyjnej w praktyce. Kalejdoskop sytuacji szkolnych. Kraków: Astra.Stewart, I., Jones, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj. Nowe wprowadzenie, tłum. zbiorowe. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS. Sawicka-Dawid M., Stelmach E. (2023). 13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce. Warszawa: Wolters KluwerSękowska, M., Szymanowska E. (2000). Analiza transakcyjna w biznesie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.CzasopismoChoy A. (1990). The Winner’s Triangle. Transactional Analysis Journal, 20(1), 42.Edukacyjna Analiza Transakcyjna. Pismo Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, Uniwersytet im. J. Długosza w Częstochowie, www.eat.ujd.edu.pl Gębuś, D. (2014). Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym. (Mind mapping) a weryfikacja efektów kształcenia z zakresu edukacyjnej analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 3, 139–150. doi.org/10.16926/eat.2014.03.08 Jagieła, J. (2021), Sytuacje kryzysowe w szkole – rola i zadania szkolnej pedagog i pedagoga oraz psycholożki i psychologa. W: Kryzys szybkie reagowanie (s. 13). Warszawa: Biuro Edukacji.Karpman S. (1968). Fairytales and script drama analysis. Transactional Analysis Bulletin, 7(26), 40.Levin-Landheer P. (1982). The Cycle of Development. Transactional Analysis Journal, 12(2), 129–139.Steiner, C.M. (1971). The Stroke Economy. Transactional Analysis Journal, 3(1), 9–15.Žvelic G., Černetič M., Košak M. (2011). Mindfulness-Based Transactional Analysis. Transactional Analysis Journal, 41(3), 244.