Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
Monografia poświęcona jest analizie powiązań między internacjonalizacją, usieciowieniem i innowacyjnością przedsiębiorstw i zawiera wyniki badań empirycznych prowadzonych w ramach projektu indywidualnego finansowanego przez NCN. Zawiera pogłębioną analizę podstawowych pojęć i podejść teoretycznych do kluczowych zagadnień oraz przegląd literatury obejmującej wyniki badań nad tymi powiązaniami. Bazę literaturową stanowią w 85 proc. pozycje anglojęzyczne, głownie z wiodących czasopism podejmujących te zagadnienia.Transformacja polskiej gospodarki sprawia, że zarówno internacjonalizacja, jak i innowacyjność polskich przedsiębiorstw jest na niskim poziome i rozwija się od 25 lat wraz ze zmianą systemową. Jednocześnie cechą polskich przedsiębiorstw jest niechęć do współpracy prowadzącej do tworzenia powiązań sieciowych. Przeprowadzone badania empiryczne wskazują na istnienie związku między stopniem internacjonalizacji, stopniem usieciowienia i stopniem innowacyjności badanych przedsiębiorstw, gdzie usieciowienie pełni funkcję moderatora. Analiza jest prowadzona za pomocą analizy korelacji oraz analizy skupień pozwalających na wyodrębnienie czterech różnych typów zachowań przedsiębiorstw określonych przez stopień INT, NET i INN. W prowadzonych badaniach zastosowano podejście holistyczne do internacjonalizacji i innowacyjności, uwzględniające różne jej formy i typy oraz podejście eklektyczne do usieciowienia.Zarówno zakres prowadzonej analizy, jak i przyjęte podejście metodologiczne są oryginalne nie tylko w Polsce, ale i w porównaniu do badań prowadzonych zagranicą, o czym autorka mogła się przekonać prezentując wyniki badania na wiodących konferencjach międzynarodowych (EIBA, AIB, IMP Group, EMAC).
WstępRozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa – podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczneWprowadzenie1.1. Innowacyjne modele internacjonalizacji1.2. Uppsalski model internacjonalizacji 1.3. Modele przyspieszonej internacjonalizacji 1.4. Sieciowy model internacjonalizacji 1.5. Holistyczne podejście do internacjonalizacji Rozdział 2. Innowacyjność przedsiębiorstwa – podstawowe pojęcia, ujęcia i nurty badawczeWprowadzenie2.1. Podstawowe typy innowacji i współzależności między nimi2.2. Innowacyjność – poziomy analizy i podstawowe pojęcia2.3. Innowacja i innowacyjność przedsiębiorstwa – główne nurty badawcze2.3.1. Teoria dyfuzji innowacji2.3.2. Teoria innowacyjności organizacji2.3.3. Teoria procesu innowacji2.4. Sieciowy model innowacjiRozdział 3. Usieciowienie przedsiębiorstwa – podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczneWprowadzenie3.1. Powiązania sieciowe w teorii kosztów transakcyjnych3.2. Powiązania międzyorganizacyjne w teorii wymiany społecznej3.3. Powiązania sieciowe przedsiębiorstwa w teorii sieci biznesowej3.4. Powiązania sieciowe w teorii organizacji sieciowejRozdział 4. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstwa – główne nurty badawczeWprowadzenie4.1. Internacjonalizacja i innowacyjność – charakter związków4.2. Wpływ internacjonalizacji zewnętrznej na innowacyjność4.2.1. Uczenie się przez eksport a autoselekcja4.2.2. Uczenie się przez eksport a innowacyjność4.2.3. Uczenie się przez inwestycje zagraniczne a innowacyjność4.2.4. Zdolność absorpcji wiedzy a internacjonalizacja i innowacyjność4.3. Wpływ internacjonalizacji wewnętrznej na innowacyjność4.4. Internacjonalizacja i innowacyjność a usieciowienie4.5. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie polskich przedsiębiorstwPodsumowanieRozdział 5. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw – koncepcja i metoda badań Wprowadzenie5.1. Założenia i cele badawcze 5.2. Hipotezy i model badawczy 5.3. Konceptualizacja badanych zmiennych5.3.1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa5.3.2. Innowacyjność przedsiębiorstwa 5.3.3. Usieciowienie przedsiębiorstwa 5.4. Koncepcja pomiaru badanych zmiennych 5.4.1. Koncepcja pomiaru stopnia internacjonalizacji5.4.2. Koncepcja pomiaru stopnia innowacyjności5.4.3. Koncepcja pomiaru stopnia usieciowienia5.5. Organizacja i metoda badań empirycznych5.5.1. Organizacja badań bezpośrednich5.5.2. Metoda doboru próby badawczej5.5.3. Budowa narzędzia badawczego 5.5.4. Charakterystyka respondentów i próby badawczejRozdział 6. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw – wyniki badań i dyskusja Wprowadzenie6.1. Stopień internacjonalizacji, innowacyjności i usieciowienia przedsiębiorstw6.1.1. Stopień internacjonalizacji6.1.2. Stopień innowacyjności6.1.3. Stopień usieciowienia6.2. Związki między internacjonalizacją, innowacyjnością i usieciowieniem przedsiębiorstw6.2.1. Związki między stopniem internacjonalizacji, innowacyjności i usieciowienia6.2.2. Wpływ usieciowienia na związek między internacjonalizacją i innowacyjnością6.2.3. Typy powiązań między internacjonalizacją, innowacyjnością i usieciowieniem6.3. Podsumowanie wyników badań6.3.1. Dyskusja i wnioski z badań6.3.2. Ograniczenia i kierunki dalszych badańLiteraturaAneksKwestionariusz wywiadu – wskaźniki indywidualne i ich wagiSpis rysunkówSpis tabel
Maja Szymura-Tyc
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł