• Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce

Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce

  • Autor: Wojciech Leoński Roman Tylżanowski
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-111-1
  • Data wydania: 2022
  • Liczba stron/format: 144/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 52.00 zł

    46.80 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie
Instytucje otoczenia biznesu to podmioty, które oferują odpowiednio dobrane, dostosowane do kontekstu i godne zaufania rozwiązania dla osób chcących założyć działalność gospodarczą lub rozwinąć swój biznes. Organizacje te, współpracując ze sobą i z przedsiębiorcami, tworzą warunki umożliwiające wzrost konkurencyjności zarówno dla firm, jak i regionu. Celem monografii jest popularyzacja i zapoznanie czytelników z problematyką instytucji otoczenia biznesu w Polsce.

Dobór przedstawionej problematyki podyktowany został potrzebą usystematyzowania i uaktualnienia wiedzy na temat instytucji otoczenia biznesu. Przedstawione w poszczególnych rozdziałach zagadnienia koncentrują się nie tylko na aspektach teoretycznych, ale również praktycznych i empirycznych, gdyż autorzy przywołują konkretne przykłady organizacji otoczenia biznesu z praktyki gospodarczej. Monografia kierowana jest do osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorców, menadżerów oraz nauczycieli akademickich. Książka jest dedykowana również studentom nauk o zarządzaniu i jakości.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Pojęcie i rola instytucji otoczenia biznesu

1.1. Definicja instytucji otoczenia biznesu
1.2. Obszary i rodzaje usług świadczonych przez IOB
1.3. Uwarunkowania rozwoju i bariery ograniczające rozwój IOB

Rozdział 2. Klastry przemysłowe

2.1. Pojęcie i typologia klastra
2.2. Uwarunkowania rozwoju klastrów
2.3. Wpływ klastrów na przedsiębiorstwa i region

Rozdział 3. Centra innowacji i transferu technologii

3.1. Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce
3.2. Rola transferu technologii we wspieraniu przedsiębiorstw
3.3. Centra innowacji i transferu technologii jako instytucje wspierające innowacyjność

Rozdział 4. Parki technologiczne i akademickie inkubatory przedsiębiorczości

4.1. Park technologiczny jako podmiot wspierający rozwój polskiej gospodarki
4.2. Akademickie inkubatory przedsiębiorczości i ich znaczenie dla początkujących przedsiębiorców
4.3. Porównanie usług parków technologicznych, inkubatorów technologicznych oraz inkubatorów przedsiębiorczości

Rozdział 5. Sieci aniołów biznesu i fundusze venture capital

5.1. Pojęcie anioła biznesu
5.2. Fundusze venture capital jako instytucje otoczenia biznesu
5.3. Różnice między aniołem biznesu a funduszem venture capital

Rozdział 6. Pozostałe instytucje wspierające działalność gospodarczą

6.1. Agencje rozwoju regionalnego
6.2. Izby gospodarcze
6.3. Stowarzyszenia i fundacje

Rozdział 7. Instytucje otoczenia biznesu na Pomorzu Zachodnim w świetle badań empirycznych

7.1. Cele badawcze i zakres przedmiotowy badania
7.2. Zależności pomiędzy zmiennymi uwzględnionymi w badaniu

Zakończenie

dr hab. Dariusz Nowak, prof. UEP

Autorzy dokonali szerokiego przeglądu literatury przedmiotu zarówno polsko-, jak i obco- języcznej i zaprezentowali wysoki poziom zdolności przekazywania wiedzy w różnych formach. Dobry styl i język wypowiedzi oraz prezentowana logika wywodów są pozytywną stroną monografii. Charakteryzuje się ona zarówno wysoką wartością poznawczą, wzbogacającą wiedzę o przedmiocie badań i analiz, jak i posiada walory metodyczne i aplikacyjne, które mogą zostać wykorzystane w procesie poszukiwania i korzystania ze wsparcia w rozwoju przedsiębiorczości i innowacji.

Wojciech Leoński
dr, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Autor ponad sześćdziesięciu publikacji naukowych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, zarządzania różnorodnością oraz instytucji otoczenia biznesu. Główny obszar zainteresowań naukowych autora dotyczy różnych aspektów funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także współczesnych metod i koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Uczestnik wyjazdów szkoleniowych w zagranicznych ośrodkach naukowych (m.in.: Uniwersytet Wileński, University of Economics - Varna, University of Žilina, University of Alba Iulia, Haliç University), posiadający doświadczenie dydaktyczne zdobyte zarówno w Polsce, jak i za granicą (Montenegro University w Podgoricy, European University w Tiranie, ISMA University w Rydze).

Książki tego autora

Roman Tylżanowski
dr, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Instytutu Badań nad Innowacjami i Przedsiębiorczością. Członek zarządu Fundacji Biznes Innowacje Networking. Autor około pięćdziesięciu publikacji naukowych. Zainteresowania naukowo-badawcze autora obejmują zagadnienia dotyczące m.in. kreatywności, procesów innowacji i transferu technologii, finansowania projektów innowacyjnych, instytucji otoczenia biznesu. Uczestnik projektów krajowych i międzynarodowych (m.in.: Establishing an international Cleantech Cooperation Structure in the South Baltic Region,?Przez grywalizację do przedsiębiorczości, Lean Innovation for Micro Enterprises, CoCreAid). Uczestnik wyjazdów szkoleniowych i dydaktycznych w ramach programu Erasmus+.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane