Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,30 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W publikacji opisane zostało miejsce zarządzania publicznego w rodzinie nauk o zarządzaniu, metody zarządzania służbami publicznymi oraz ich zastosowania w wybranych typach działalności. Tytułowe „instrumentarium” rozumiane jest metaforycznie i szeroko, jako istota zarządzania publicznego, ale także metody organizacyjne oraz ich aplikacje w odniesieniu do sfery publicznej. Autorzy publikacji najwięcej uwagi poświęcili metodom zarządzania jakością, zarządzania projektami oraz strategii i kulturze organizacyjnej. Analizy zostały zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z sektorów opieki zdrowotnej i szkolnictwa wyższego. Książka przeznaczona jest dla menedżerów sektora publicznego, badaczy i studentów zainteresowanych zarządzaniem oraz pracowników administracji i służb publicznych. W latach 2014-2015 ukazały się następujące publikacje z serii wydawniczej Metody i techniki zarządzania: - Zarządzanie bezpieczeństwem. Metody i techniki - Metody zarządzania marketingowego - Metody zarządzania kulturą organizacyjną - Instrumentarium zarządzania publicznego
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
prof. dr hab. Andrzej Wiatrak: Praca zbiorowa, zgodnie z tytułem, jest poświęcona problematyce zarządzania publicznego i uwarunkowań związanych z jego stosowaniem. Analizując te zagadnienia, autorzy ukazali różne aspekty zarządzania publicznego i funkcjonowania organizacji publicznych oraz uwarunkowań, które wywierają wpływ na ich działalność.
profesor nauk ekonomicznych, doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania z dorobkiem naukowym zarówno w dziedzinie nauk ekonomicznych, jak i humanistycznych. Kierownik Zakładu Zarządzania Organizacjami Publicznymi UJ.
profesor zwyczajny nauk ekonomicznych i humanistycznych. Jego zainteresowania badawcze obejmują organizację i zarządzanie, a w szczególności: krytyczny nurt zarządzania, epistemologię i metodologię nauk społecznych oraz humanistycznych, kulturę organizacyjną i zarządzanie międzykulturowe oraz zarządzanie publiczne i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych. Obecnie jest profesorem na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kierownikiem Katedry Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego w Instytucie Spraw Publicznych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od roku 2008 redaktor naczelny kwartalnika Journal of Intercultural Management. Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń: American Academy of Management (AAofM - USA), International Family Entreprises Research Assotiation (IFERA), Reseau Pays du Groupe de Vysegrad (PGV, Komitet Sterujący - Francja) oraz European Academy of Management (EURAM). Otrzymał liczne nagrody, w tym od rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Clark University w Worcester oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi.
Spis treści: Wstęp Część I. Podstawy teoretyczne zarządzania publicznego Rozdział 1. Współczesne tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu Łukasz Sułkowski 1.1. Megatrendy we współczesnych naukach o zarządzaniu 1.1.1. Specjalizacja w naukach o zarządzaniu 1.1.2. Wyłanianie się zupełnie nowych problemów i pól badawczych 1.1.3. Wzrastająca interdyscyplinarność nauk o zarządzaniu 1.1.4. Rozmycie tożsamości nauk o zarządzaniu i dyskursu organizacyjnego 1.1.5. Polimetodyczność zarządzania 1.1.6. Wieloparadygmatyczność organizacji i zarządzania 1.1.7. Pragmatyzacja nauk o zarządzaniu 1.1.8. Aksjologizacja nauk o zarządzaniu 1.1.9. Ekspansja przyrodoznawstwa 1.2. Megatrendy w zarządzaniu publicznym Bibliografia Rozdział 2. Zarządzanie publiczne jako teoria i praktyka Barbara Kożuch 2.1. Źródła i podstawy teoretyczne zarządzania publicznego 2.2. Zarządzanie publiczne jako szczegółowa dyscyplina nauk o zarządzaniu 2.3. Empiryczne modele zarządzania publicznego Bibliografia Część II. Metody i techniki zarządzania publicznego Rozdział 3. Publiczne zarządzanie strategiczne Paweł Mickiewicz 3.1. Źródła i podstawy teoretyczne publicznego zarządzania strategicznego 3.2. Zarządzanie strategiczne w samorządzie 3.3. Strategiczne zarządzanie przestrzenią i środowiskiem Bibliografia Rozdział 4. Zarządzanie jakością w organizacjach publicznych Roman Batko 4.1. Pojęcie jakości 4.2. Współczesna organizacja publiczna 4.3. Standaryzacja zarządzania organizacją publiczną dzięki systemowi zarządzania jakością 4.4. Jakość jako zobowiązanie etyczne Bibliografia Rozdział 5. Zarządzanie programami i projektami publicznymi Barbara Kożuch 5.1. Ogólna charakterystyka zarządzania programami i projektami publicznymi 5.2. Specyfika zarządzania publicznymi programami i projektami 5.3. Czynniki sukcesu w zarządzaniu programami i projektami Bibliografia Rozdział 6. Kultura organizacji publicznej Łukasz Sułkowski 6.1. Badania kultur organizacji publicznych 6.1.1. Analizy kultur organizacji publicznych 6.1.2. Analizy porównawcze kultur organizacji sektora publicznego oraz prywatnego, szczególnie w kontekście nurtu nowego zarządzania publicznego 6.1.3. Pragmatyczne analizy studiów przypadku wskazujące na możliwości wprowadzania zmian kulturowych oraz reform 6.1.4. Koncepcje biurokratyzacji i postbiurokratyzacji oraz krytyczne studia zarządzania publicznego 6.1.5. Opisy wpływu kontekstu kulturowego na zarządzanie organizacjami sektora publicznego 6.1.6. Problemy efektywności, jakości i skuteczności działania oraz konkurencyjności sektora publicznego 6.1.7. Swoiste tematy łączące kulturę z innymi problemami zarządzania organizacjami publicznymi 6.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych 6.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna w organizacjach publicznych 6.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna w organizacjach publicznych 6.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa w organizacjach publicznych 6.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna w organizacjach publicznych 6.7. Kultura słaba versus kultura silna w organizacjach publicznych 6.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna w organizacjach publicznych Bibliografia Rozdział 7. Nowoczesne przywództwo w organizacjach publicznych Aldona Frączkiewicz-Wronka 7.1. Przywództwo – charakterystyka głównych koncepcji 7.2. Organizacja publiczna jako środowisko pracy przywódcy 7.3. Organizacyjne i indywidualne uwarunkowania rozwoju przywództwa w organizacjach publicznych Bibliografia Rozdział 8. Zarządzanie partycypacyjne Barbara Kożuch, Antoni Kożuch 8.1. Partycypacja w organizacjach publicznych 8.2. Istota zarządzania partycypacyjnego 8.3. Zarządzanie partycypacyjne a budowanie zaufania publicznego Bibliografia Część III. Dobre praktyki zarządzania publicznego Rozdział 9. Transformacja uczelni publicznych na przykładzie wybranych metod zarządzania jakością kształcenia Łukasz Sułkowski 9.1. Transformacje uniwersytetów 9.2. Uczelnie wyższe w Polsce 9.3. Wybrane metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej 9.4. Przykłady zastosowania metod zarządzania jakością w uczelniach wyższych 9.5. Przykłady dobrych praktyk uczelni publicznych w Polsce Bibliografia Rozdział 10. Diagnozowanie kultury organizacyjnej w podmiocie leczniczym – studium szpitala publicznego Aldona Frączkiewicz-Wronka 10.1. Szpital publiczny – analiza skłonności personelu zarządzającego do doskonalenia procesu kierowania 10.2. Diagnoza kultury organizacyjnej w szpitalu publicznym – studium przypadku 10.2.1. Zaprojektowana procedura i metodyka badawcza 10.2.2. Charakterystyka instrumentu pomiarowego OCAI 10.2.3. Omówienie wyników prowadzonego studium przypadku Bibliografia Notki o autorach