Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk. Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką. Odbiorcami publikacji są wykładowcy i studenci kierunków i przedmiotów związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami, informatyki oraz menedżerowie praktycy.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. O co chodzi w „zarządzaniu wiedzą”? 1.1. Dlaczego to jest ważne? 1.2. Kontekst 1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą? 1.4. Po co organizacjom „zarządzanie wiedzą”? 1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie 1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą 1.7. Podsumowanie Rozdział 2. Między informacją a wiedzą 2.1. Dlaczego to jest ważne? 2.2. Kontekst 2.3. Czym jest wiedza? 2.4. Od informacji do wiedzy 2.5. Mądrość 2.6. Umiejętności – kompetencje – kwalifikacje – nawyki 2.7. Nawyki – czyli wiedza i informacja to nie wszystko! 2.8. Jak powstają nawyki? 2.9. Podsumowanie Rozdział 3. Przeładowanie informacyjne 3.1. Dlaczego to jest ważne? 3.2. Kontekst 3.3. Istota przeładowania informacyjnego 3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego 3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym? 3.6. Big data, czyli „duże dane” 3.7. Podsumowanie Rozdział 4. Cechy i struktura wiedzy w organizacji 4.1. Dlaczego to jest ważne? 4.2. Kontekst 4.3. Cechy wiedzy 4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge) 4.5. Kodyfikacja wiedzy 4.6. Rodzaje wiedzy (know-x) 4.7. Wiedza kolektywna 4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna – czyli „opakowanie i wnętrze” 4.9. Podsumowanie Rozdział 5. Tworzenie wiedzy w firmie 5.1. Dlaczego to jest ważne? 5.2. Kontekst 5.3. Opis koncepcji 5.4. Czym jest innowacyjność? 5.5. Czym jest kreatywność? 5.6. Kierowanie i motywowanie kreatywnych pracowników 5.7. Podsumowanie Rozdział 6. Dzielenie się wiedzą 6.1. Dlaczego to jest ważne? 6.2. Kontekst 6.3. Opis koncepcji 6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy 6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą 6.6. Model SECI 6.7. Strumienie przepływu wiedzy 6.8. Podsumowanie
Rozdział 7. Motywowanie do dzielenia się wiedzą
7.1. Dlaczego to jest ważne? 7.2. Kontekst 7.3. „Chomikowanie wiedzy” – jedna z najczęściej występujących barier dla dzielenia się wiedzą 7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą? 7.5. Rola kultury organizacyjnej 7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą 7.7. Podsumowanie Rozdział 8. Produktywność pracowników wiedzy 8.1. Dlaczego to jest ważne? 8.2. Kontekst 8.3. Kim są „pracownicy wiedzy”? 8.4. Dlaczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy? 8.5. Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy? 8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy? 8.7. Podsumowanie Rozdział 9. Zarządzanie kreatywnością w firmie 9.1. Dlaczego to jest ważne? 9.2. Kontekst 9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota 9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu? 9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach? 9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach 9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy 9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników? 9.9. Podsumowanie Rozdział 10. Uczenie się w firmie 10.1. Dlaczego to jest ważne? 10.2. Kontekst 10.3. Czym jest uczenie się? 10.4. Cykl uczenia się 10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie? 10.6. Uczenie się od klientów 10.7. Uczenie się na porażkach 10.8. Otwartość na uczenie się 10.9. Szybkość uczenia się 10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się 10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji 10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie? 10.13. Oduczanie się w organizacjach 10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych 10.15. Podsumowanie Rozdział 11. Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się 11.1. Dlaczego to jest ważne? 11.2. Kontekst 11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej 11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność 11.5. Biuro przyszłości – dylematy związane z projektowaniem i aranżacją 11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś? 11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie? 11.8. Podsumowanie Blok dydaktyczny. Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonania Dodatek 1. Strategiczne zarządzanie wiedzą Dodatek 2. Wiedza z porażek Bibliografia Spis tabel Spis ramek Spis rysunków
Jan Fazlagić dr hab., profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pełnomocnik Rektora ds. badań i rozwoju AFIB Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, marketingu i projektowania usług; jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce, Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Autor dziesięciu książek i ponad 250 artykułów naukowych i popularnonaukowych.
10.00 zł 50.00 zł Cena netto: 9.52 zł
27.50 zł 55.00 zł Cena netto: 26.19 zł
9.20 zł 46.00 zł Cena netto: 8.76 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
9.40 zł 47.00 zł Cena netto: 8.95 zł
10.50 zł 42.00 zł Cena netto: 10.00 zł
14.40 zł 48.00 zł Cena netto: 13.71 zł
42.30 zł 47.00 zł Cena netto: 40.29 zł
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
17.25 zł 69.00 zł Cena netto: 16.43 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..