• Innowacyjne zarządzanie. Studium przypadków

Innowacyjne zarządzanie. Studium przypadków

  • Autor: Adam Busławski Ilona Okipna redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-308-5
  • Data wydania: 2024
  • Liczba stron/format: 158/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 57.00 zł

    51.30 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51.30 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja jest wynikiem badań nad siedmioma różnymi przypadkami praktycznymi, które zostały wyselekcjonowane, aby zaprezentować różnorodne aspekty i wyzwania innowacyjnego zarządzania. Każdy przypadek to unikalna historia, pokazująca, jak firmy różnej wielkości i z różnych branż zastosowały innowacyjne podejścia do rozwiązywania problemów, doskonalenia procesów i dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych. Analizowane są studia przypadków, które okazały się skuteczne oraz lekcje, które można z nich wyciągnąć. Dzięki temu Czytelnicy mogą zyskać cenne wskazówki i inspiracje, jak wdrożyć innowacyjne myślenie i praktyki w ich własnych organizacjach.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów logistyki i zarządzania oraz przedsiębiorczości, jak i dla praktyków biznesu, którzy szukają świeżych perspektyw i skutecznych strategii wdrażania innowacji w swoich przedsiębiorstwach. Jest nie tylko przeglądem teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym przewodnikiem po świecie innowacyjnego zarządzania.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Organizacja, która zarządza swoją innowacyjnością
Aldona Kucner

1.1. Czy innowacja musi być przełomem?
1.2. Innowacja – proces czy szczęśliwy traf?
1.3. Jak budować i promować kulturę innowacji w przedsiębiorstwie?
1.4. Jak wzmocnić kreatywność swoich pracowników?
1.5. Jak w sposób innowacyjny zmieniać model biznesowy przedsiębiorstwa? Jak skutecznie pivotować modele biznesowe?
1.6. Jaka jest rola i wyzwania stojące przed menedżerami innowacyjnego przedsiębiorstwa?
1.7. Kiedy zacząć?

Rozdział 2. Rola lidera jako przywódcy transformacyjnego w procesie innowacyjności przedsiębiorstwa
Ilona Okipna

2.1. Wpływ przywództwa transformacyjnego na innowacje
2.2. Różnice między liderem innowacyjności a przywódcą transformacyjnym
2.3. Przywództwo transformacyjne – klucz do sukcesu w innowacyjnym środowisku biznesowym

Rozdział 3. Posprzedażna obsługa klienta w przedsiębiorstwie dystrybucyjnym YYZ
Mikołaj Ciszak

3.1. Charakterystyka logistycznej obsługi klienta
3.2. Strategie obsługi klienta
3.3. Komunikacja w logistycznej obsłudze klienta
3.4. Charakterystyka przedsiębiorstwa dystrybucyjnego YYZ
3.5. Struktura organizacyjna procesów przedsiębiorstwa
3.6. Posprzedażna obsługa klienta do 2020 roku
3.7. Ewaluacja danych i strategie raportowania w procesie decyzyjnym

Rozdział 4. Optymalizacja procesu produkcyjnego na przykładzie procesu Steinbrecher w zakładzie produkcyjnym z branży automotive na podstawie metodologii lean manufacturing
Bartosz Janiuk

4.1. Analiza zastanej sytuacji procesu
4.2. Mapa strumienia wartości procesu
4.3. Propozycja zastosowania zmian
4.4. One piece flow jako zwiększenie przepływu procesu
4.5. Narzędzia twarde lean zastosowane przy optymalizacji
4.6. Skuteczna optymalizacja procesów produkcyjnych: weryfikacja, narzędzia i wyniki

Rozdział 5. Systemy jakości jako element konkurencyjności w branży motoryzacyjnej na przykładzie przedsiębiorstwa X

Adrianna Paroń

5.1. Systemy jakości w branży motoryzacyjnej
5.2. Międzynarodowy standard zarządzania jakością ISO/TS 16949
5.3. Amerykański system zarządzania jakością QS-9000
5.4. Niemiecki standard zarządzania jakością VDA 6.1
5.5. VDA w ramach APQP
5.6. Case study – produkcja seryjna części samochodowych na przykładzie przedsiębiorstwa X
5.7. Ocena efektywności produkcji w przemyśle motoryzacyjnym – wyzwania i rozwiązania

Rozdział 6. Wdrożenie linii mycia przemysłowego na klasę czystości i jego wpływ na poprawę jakości procesów na przykładzie firmy produkcyjnej
Cezary Brzozowski

6.1. Problematyka badań w świetle teorii
6.2. Rodzaje mediów odtłuszczających oraz myjących stosowanych w przemyśle oraz ich klasyfikacja według sposobów użycia na podstawie rodzaju zabrudzenia powierzchni
6.3. Analizy własne wybranych części
6.4. Analiza wyników procesu odtłuszczania i precyzyjnego mycia w projekcie „Śruba”. Ocena zgodności z wymaganiami klienta i normą VDA 19.1

Rozdział 7. Wpływ zielonej energii jądrowej na ekologiczne rozwiązania transportowe
Anna Orzeł, Adam Busławski

7.1. Energetyka jądrowa jako źródło czystej zielonej energii
7.2. Powtórne wykorzystanie, czyli recykling, paliwa jądrowego
7.3. Zrównoważony rozwój a zapotrzebowanie na dodatkową zieloną czystą energię jądrową w branży automotive – produkcja aut elektrycznych
7.4. Przeskok do elektromobilności – analiza wpływu transformacji floty na środowisko i wyzwania infrastrukturalne

Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

dr hab. inż. Katarzyna Szwedziak, prof. Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

Wartością dodaną niewątpliwie jest (…) przedstawiona szczegółowa charakterystyka wskazówek, które mogą pomóc przedsiębiorstwom zaprojektować swoją przyszłość i wejść w projektowanie innowacji jako misji i strategii przedsiębiorstwa. Jest to bardzo ważny element w dobie bardzo dużej konkurencji rynkowej.

dr hab. inż. Mariusz Topolski, prof. Politechniki Wrocławskiej:

W świecie akademickim, gdzie teoria często dominuje nad praktyką, recenzowana książka stanowi powiew praktycznej wiedzy. (…) Wyróżniającą częścią tej publikacji,
to jej silne ukierunkowanie na realne przypadki i praktyczne przykłady. Przez siedem szczegółowo opracowanych studiów przypadków, autorzy umiejętnie łączą teorię z praktyką, ukazując jak innowacyjne zarządzanie odgrywa kluczową rolę w różnych branżach. Każdy przypadek to studium konkretnych strategii i ich wpływu na sukces firm, co czyni tę książkę niezwykle wartościową dla tych, którzy pragną zastosować teorie zarządzania w praktycznych sytuacjach biznesowych.

Adam Busławski
dr inż., wykładowca akademicki i wdrożeniowiec systemów ERP. Manager z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem stosujący metody i narzędzia z grupy Lean Manufacturing i Lean Management, specjalizujący się w zarządzaniu i optymalizacji modelów systemów biznesowych. Inspektor ochrony danych, wieloletni pełnomocnik ds. jakości, doradca ds. przewozu towarów niebezpiecznych, specjalista od szeroko pojętego controllingu finansowego.

Książki tego autora

Ilona Okipna

Książki tego autora

redakcja naukowa

Literatura

Advanced Product Quality Planning and Control Plan (APQP), Reference Manual, 2nd Edition. AIAG 2008; Quality System Requirement QS 9000.
Antczak P., Antczak A., Witkowski T., Optymalizacja przepływu produkcji seryjnej, wyd. I, Warszawa 2016.
Attia F.G., Jignesh R., Trends in Teaching Supplier Quality Assurance in the Global Automotive Industry, [w:] American Society for Engineering Education Session, University of Houston, Houston, TX 2005.
Baranecki A., Zasobniki energii, „Wiadomości Elektrotechniczne” 2004, nr 7–8.
Blikle A.J., Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji, Helion, Gliwice 2017.
Borkowski S., Ulewicz R., Zarządzanie produkcją – systemy produkcyjne, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2009.
Brzozowski C., Wysokie oczekiwania względem czystości części – dlaczego?, „Autmotive-Suppliers.pl review” 2021, nr 4(55).
Ceausu I., Murswieck R., Kurth B.L., Ionescu R., The organizational culture as a support of innovation processes, „International Journal of Advanced Engineering and Management Research” 2017, vol. 2, iss. 6.
Danielewska-Tułecka A., Kusiak J., Oprocha P., Optymalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.
Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa 2019.
Dorin Pop L., Digitalization of the System of Data Analysis and Collection in an Automotive, „Procedia Manufacturing” 2020, vol. 46.
Dyczkowska J., Zarządzanie logistyczną obsługą klienta, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy zarządzania, finansów i marketingu” 2015, t. 2, nr 41.
Eckes G., Rewolucja six sigma. Jak General Electric i inne przedsiębiorstwa zmieniły proces w zyski, MT Biznes, Warszawa 2016.
Fisk P., Geniusz biznesu. Kreatywne podejście do rozwoju firmy, Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
Gawlik J., Plichta J., Świć A., Procesy produkcyjne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.
Gładyś H., Matla R., Praca elektrowni w systemie elektroenergetycznym, WNT, Wrocław–Warszawa 1999.
Hamrol A., Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Hamrol A., Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
Hamrol A., Zymonik Z., Zarządzanie jakością, [w:] R. Knosala (red.), Inżynieria produkcji – kompendium wiedzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017.
Hennek K., Perspektywy rozwoju i wykorzystania pojazdów elektrycznych, „Autobusy” 2018, nr 6.
Ingaldi M., Wykorzystanie analizy SWOT do określenia pozycji strategicznej przedsiębiorstwa poligraficznego, [w:] A. Pacana (red.), P. Sygut (red.), Rola bezpieczeństwa w strategii przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Stowarzyszenia Menedżerów Jakości i Produkcji, Częstochowa 2017.
International Organization for Standardization, Technical Specification ISO/TS 16949:2002 (E).
Jagodziński J., Ostrowski D., Optymalizacja wybranego procesu produkcyjnego w oparciu o zasadę ciągłego doskonalenia na przykładzie przedsiębiorstwa X, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie” 2016, t. 2, nr 24.
Jakubiec M., Uwarunkowania zastosowania koncepcji Lean w zarządzaniu uczelnią wyższą, „Problemy Jakości” 2019, nr 4.
Jarzębowski S., Bezat A., Optymalizacja procesów poprzez ich benchmarking, „Logistyka” 2012, nr 2.
Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warszawa 2007.
Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta. Metody ilościowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
Koliński A., Przegląd metod i technik oceny efektywności procesu produkcyjnego, „Logi-styka” 2011, nr 5.
Kolman R., Różne odmiany jakości i ich praktyczne wykorzystanie, Placet, Warszawa 2013.
Kott I., Wykorzystanie systemów informatycznych w procesach obsługi klienta w centrach logistycznych w Polsce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, nr 382.
Kozłowska J., Metodyka analizy strategicznej przedsiębiorstwa na potrzeby integracji produktowo‑usługowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok 2020.
Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014.
Krótki A., Skuteczny Lean Lider. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać, Helion, Gliwice 2019.
Krzyżanowski P., Obliczenia inżynierskie i naukowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Kujan K., Nowa koncepcja systemu kontroli jakości geometrycznej w inżynierii produkcji, [w:] M. Janczar (red.), Zarządzanie procesami produkcyjnymi w przedsiębiorstwie, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin 2011.
Kukulies J., Falk B., Schmitt R.H., Development of Optimized Test Planning Procedures for Stabilizing Ramp‑up Processes by Means of Design Science Research, „Procedia CIRP” 2016, vol. 51.
Lemańska-Majdzik A., Czynniki determinujące strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie” 2012, nr 1.
Liker J.K., Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, Warszawa 2022.
Ładoński W., Szołtysek K., Zarządzanie jakością. Część 1. Systemy jakości w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
Łuczak J., QS‑9000 trzecie wydanie, „Problemy Jakości” 1998, nr 11.
Łuczak J., System zarządzania jakością dostawców w branży motoryzacja – ocena istotności wymagań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
Łuczak J., Zarządzanie dostawami. Certyfikacja dostawców. System Jakości ISO 9000, QS‑9000, Oficyna Wydawnicza Sami Sobie, Poznań 1998.
Łunarski J., Zarządzanie jakością, WNT, Warszawa 2012.
Maciejewski J., Customer Relationship Management – strategia biznesowa i technologia informatyczna, „Zeszyty Naukowe Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania: Współczesne Problemy Zarządzania” 2012, nr 1.
Majchrzak-Lepczyk J., Logistyczna obsługa klientów handlu elektronicznego, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
Molenda M., Szewczyk P., Doskonalenie systemów zarządzania jakością w wybranych przedsiębiorstwach przemysłowych w Polsce, „Organizacja i Zarządzanie” 2008, nr 3.
Norma ISO 14644‑1:2015, Cleanrooms and associated controlled environments – Part 1: Classification of fair cleanliness by particle concetration, ISO/TC, 2015.
Nowicki M., SWOT, [w:] K. Szymańska (red.), Kompendium metod i technik zarządzania. Technika i ćwiczenia, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.
Pająk E., Zarządzanie produkcją, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
Paroń A., Partyka B., Żaba B., Suder M., Fazy wdrożenia systemu VDA zgodnie z APQP, praca inżynierska obroniona w lutym 2022 na Wydziale Inżyniera Zarządzania, specjalność Inżynieria Jakości w Wyższej Szkole Bankowości w Opolu.
Programy zarządzania jakością OEM (Original Equipment Manufacturer) dla dostawców (m.in. Needs Improvement (Chrysler), Q-1 Revocation (Ford), Level II Containment (GM)), [w:] Qualitätsmanagement in der Automobilindustrie. QM‑Systemaudit VDA 6.1. überarbeitete Auflage, aktualisierter Nachdruck 2010.
Rehak R., Electromobility in European Union, „Ekonomika Cestovného Ruchu a Podnikanie” 2018, Ročník 10, Číslo 1(32).
Reid D.R., TS 16949 – where did it come from?, „Quality Progress” 2005, no. 3.
Reid D.R., Six lessons learned from QS‑9000, „Quality Progress” 2007, no. 5.
Rut J., Miłaszewicz B., Narzędzia lean production w procesie optymalizacji działu produkcyjnego przedsiębiorstwa – studium przypadku (The tools of lean production in the optymalizing process the production department of enterprise – case study), Katedra Logistyki, Politechnika Opolska, styczeń 2016.
Sinek S., Start with why: How great leaders inspire everyone to take action, Penguin Group, New York 2009.
Stabryła A., Zarządzanie procesowe. Problemy metodologiczne, C.H. Beck, Warszawa 2022.
Stundza T., Revision in standards for auto‑grade materials, „Purchasing” 2005, vol. 134, no. 4.
Szatkowski K., Nowoczesne zarządzanie produkcją, wyd. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
Szołtysek J., Twaróg S., Logistyka zwrotna teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017.
Szymula M., Standardy jakości o szczególnym znaczeniu dla przemysłu motoryzacyjnego, „Problemy Jakości” 2005, nr 8.
Śliwczyński B., Koliński A., Andrzejczyk P., Organizacja i monitorowanie procesów produkcyjnych, wyd. II, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2021.
Tidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
Tokaj T., Efektywność stosowania wybranych procedur w zarządzaniu przygotowaniem produkcji, praca doktorska, Kraków 2014.
Transforming Our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development, United Nations, New York 2015.
Więznowski A., Sosnowski M., Szlachetka P., Analiza i optymalizacja procesów produkcyjnych i usług, wyd. I, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
Womack J.P., Jones D.T., Lean thinking, Banish waste and create wealth in your corporation, Simon & Schuster, New York 2003.
Współczesne koncepcje i trendy w branży motoryzacyjnej, M. Łuczak (red.), Ł. Małys (red.), Advertiva, Poznań 2016.
Yilmaz M., Krein P.T., Review of Battery Charger Topologies, Charging Power Levels, and Infrastructure for Plug‑In Electric and Hybrid Vehicles, „IEEE Transactions on Power Electronics” 2013, vol. 28, no. 5.
Vine E., Hall N., Keating K., Kushler M., Emerging issues in the evaluation of energy‑efficiency programs: The US experience, „Energy Efficiency” 2012, vol. 6, iss. 2.
Zakrzewska-Bielawska A., Pięć sił Portera, [w:] K. Szymańska (red.), Kompendium metod i technik zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Oficyna Wolters Kulwer, Warszawa 2015.
Zarządzanie jakością w przemyśle samochodowym. Kontrola czystości technicznej. Zanieczyszczenia cząsteczkami części motoryzacyjnych o istotnych funkcjach, tom 19, część 1, VDA, 2015.
Zuckerman A., Big tree are serious about QS‑9000 certification, „Quality Progress” 1998, January 1998.

Źródła internetowe

Branża motoryzacyjna w Europie traci konkurencyjność. Co robić? https://www.egospodarka.pl/181245,Branza-motoryzacyjna-w-Europie-traci-konkurencyjnosc-Co-robic,1,56,1.html [dostęp: 15.08.2023].
Car Expert Research, buy & sell with confidence, https://www.carexpert.com.au/car-news/who-won-the-automotive-global-sales-race-in-2021 [dostęp: 18.08.2023].
Decyzja Rady w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na Światowym Forum Harmonizacji Przepisów dotyczących Pojazdów Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie propozycji zmian regulaminów ONZ nr 13-H, 30, 48, 51, 53, 67, 78, 105, 110, 116, 117, 121, 125, 131, 138, 140, 148, 149, 150, 152, 157 i 164 oraz w sprawie projektu zmiany RE5, 2023/0024(NLE), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CE-LEX:52023PC0058 [dostęp: 19.08.2023].
Encyklopedia zarządzania, hasło Marketing Mix, https://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_mix [dostęp: 15.05.2022].
Encyklopedia zarządzania, hasło System produkcyjny, https://mfiles.pl/pl/index.php/System_produkcyjny [dostęp: 26.08.2023].
Heinloth S., Good‑bye QS‑9000?, „Quality Magazine” March 2000, https://elsmar.com/pdf_files/Good_Bye_QS9000.pdf [dostęp: 31.07.2023].
IATF (International Automotive Task Force) – Międzynarodowy Zespół Operacyjny Przemysłu Samochodowego. IATF 16949:2016 – zatwierdzone interpretacje – ostatnio zatwierdzona interpretacja (SI) zmienia interpretację zasady lub wymagania, stając się następnie podstawą ustalenia niezgodności. SI 23-25 wydane w maju 2022 roku, obowiązujące od czerwca 2022 roku, https://www.iatfglobaloversight.org/wp/wp-content/uploads/2022/06/IATF-16949-SI_1-25_May-2022_POLISH.pdf [dostęp: 21.08.2023].
ISO 9001:2008 Quality management systems – requirements, https://pecb.com/whitepaper/iso-90012008-quality-management-system---requirements- [dostęp: 22.08.2023].
Moduły APQP według AIAG (Automotive Industry Action Group), https://www.aiag.org/quality/automotive-core-tools/apqp [dostęp:24.08.2023].
Proceedings of the 2005 ASEE Gulf-Southwest Annual Conference Texas A & M University-Corpus Christi, https://peer.asee.org/39828.pdf [dostęp: 22.08.2023].
Trojanowski T., Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, „Logistyka” 2011, nr 6, http://www.logistyka.net.pl/bank‑wiedzy/pozostale‑zagadnienia/item/download/75279_55fe1ba597ea0d902832d4504133b6b7 [dostęp: 21.08.2023].
VDA QMC, https://sqda.pl/podrecznik-vda-6-3-audit-procesu-nowe-wydanie/ [dostęp: 25.08.2023].
World Motor Vehicle Production, OICA correspondents survey, World Ranking of Manufacturers, Year 2022, https://www.oica.net/category/production-statistics/2022-statistics/ [dostęp: 17.08.2023].
Zdolność procesu, https://mfiles.pl/pl/index.php/Zdolno%C5%9B%C4%87_procesu [dostęp: 25.08.2023].
New Laboratory Area for Component Analyses in the Clean Room, Rosenberger Hochfrequenztechnik, https://www.rosenberger.com/competencies/technical-cleanliness/ [dostęp: 17.10.2022].
Raport: Technologie mycia przemysłowego, Inżynieria & Utrzymanie Ruchu, 10.12.2018, https://utrzymanieruchu.pl/raport-technologie-mycia-przemyslowego/ [dostęp: 17.10.2022].
Określanie napięcia powierzchniowego, Arcotest, https://arcotest.info/pl/napiecie-powierzchniowe/ [dostęp: 17.10.2022].
Czym jest clean room (pomieszczenie czyste)?, RT Technik, https://rttechnik.com/pl/clean-room/ [dostęp: 17.10.2022].
Rola pomieszczeń czystych Cleanrooms, Raport Maszyn, 19.08.2019, http://raportmaszyn.pl/rola-pomieszczen-czystych-cleanrooms/ [dostęp: 17.10.2022].
Podobne zmywa podobne oraz epoksydowy długopis, Industrie Network, 15.06.2021, https://www.industrie-network.com/podobne-zmywa-podobne-oraz-epoksydowy-dlugopis-podsumowanie-webinrium/ [dostęp: 17.10.2022].
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=307&t=11 [dostęp: 17.11.2022].

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Zarządzanie. Wybrane kwestie

53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł

Przemysł 4.0 (?) Ludzie i technolog...

49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł

Zarządzanie organizacją w sytuacjac...

67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł

Zjawiska kryzysowe w organizacji. D...

47.70 zł 53.00 zł Cena netto: 45.43 zł

Najczęściej kupowane