• Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej

Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej

  • Autor: Paweł F. Nowak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-771-1
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 210/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: Duża ilość na magazynie

Cena detaliczna

  • 49.00 zł

    44.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Książka jest monografią naukową powstałą w wyniku ogólnopolskich badań, których celem było poznanie i ocena postaw nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej w kontekście współczesnej teorii wychowania fizycznego oraz aktualnych trendów w oświacie.

Publikacja adresowana jest do nauczycieli, pedagogów, specjalistów zajmujących się kształceniem studentów oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli wychowania fizycznego.

Spis treści:

Wstęp

I. Psychologiczna charakterystyka postaw

II. Nauczyciel – profesja, misja, pasja, prestiż

III. Problemy współczesnego ideału

IV. Nauczyciel wychowania fizycznego – specyficzność profesji

V. Potencjał wychowania fizycznego w kreacji zdrowia

VI. Nauczyciel wychowania fizycznego jako promotor zdrowia

VII. O potrzebie intelektualizacji wychowania fizycznego

VIII. O potrzebie szkolnej edukacji zdrowotnej

IX. Edukowanie o zdrowiu w podstawie programowej wychowania fizycznego

X. Strategia badań
X.1. Cel badań
X.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze
X.3. Organizacja i przebieg badań
X.4. Charakterystyka badanych

XI. Poczucie misji społecznej realizowanej w nauczycielskiej profesji

XII. Postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej
Struktura postawy wobec edukacji zdrowotnej
XII.1. Komponent poznawczy
Sposób rozumienia edukacji zdrowotnej
Edukacja zdrowotna – możliwości realizacji
Stereotypy związane z włączeniem edukacji zdrowotnej w lekcje wychowania fizycznego
XII.2. Komponent emocjonalny
Edukator zdrowia – odczucia związane z przyjęciem roli lidera promocji zdrowia w szkole
Nauczyciel – pomiędzy prosportowym a prozdrowotnym podejściem do wychowania fizycznego
XII.3. Komponent behawioralny
Charakterystyka działań systemowych
Działania bezpośredniego organu sprawującego nadzór pedagogiczny a postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej
Indywidualna działalność praktyczna w ramach edukowania  o zdrowiu społeczności szkolnej

XIII. Dyskusja

XIV. Uogólnione wyniki i wnioski

Bibliografia
Wykaz rysunków i tabel
Aneks

Paweł F. Nowak

doktor nauk o kulturze fizycznej, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej. Autor ponad 80 publikacji naukowych z dziadziny promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej, treningu zdrowotnego. Redaktor naczelny czasopisma naukowego "Journal of Physical Education&Health". Przewodniczący Naukowej Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Zdrowia. Popularyzator zdrowego stylu życia, publicysta. Pomysłodawca i redaktor naczelny czasopisma specjalistycznego dla nauczycieli "Edukacja Zdrowotna" Członek Wojewódzkiego Zespołu Wspierającego Szkoły Promujące Zdrowie.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane