• Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity

Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity

  • Autor: Małgorzata Chojak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-855-8
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 156/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 49.00 zł

    44.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 42.00 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... to przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty.

Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich twierdzeń, jak:
- mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens,  ale jedna godzina terapii w tygodniu – już nie),
- płeć ma znaczenie,
- neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,
- mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),
- nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,
- zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu.

Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych „kamyczków i patyczków”?

Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki.

Spis treści:

Wstęp – jak korzystać z tej książki?

Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki


Neuropedagogika, czyli co?
Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education)

Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego

Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci


Z historii neuromitów
Teoria inteligencji wielorakich
Teoria stylów uczenia się
Kinezjologia edukacyjna
Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu
Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat
Wielozadaniowość

Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu


Neurofakt, czyli co?
Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli
Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja
Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję
Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn
Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia
Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością

Zamiast podsumowania
Spis rysunków i tabel

Małgorzata Chojak

dr, neuropedagog, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Interesują ją: neuropedagogika, wpływ mediów na rozwój poznawczy dzieci, uwarunkowania gotowości szkolnej przedszkolaków, postawy rodziców wobec wychowania oraz wobec kształcenia dzieci, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane