• Poczucie odpowiedzialności a aktywność autoedukacyjna studentów

Poczucie odpowiedzialności a aktywność autoedukacyjna studentów

  • Autor: Violetta Rodek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-245-7
  • Data wydania: 2016
  • Liczba stron/format: 130/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Prezentowane w publikacji badania stanowią wstępne rozpoznanie problemu wzajemnych zależności zachodzących pomiędzy autoedukacją a odpowiedzialnością jednostki. Zostały one zainspirowane wynikami szeroko zakrojonych badań, prowadzonych przez autorkę w latach 2012-2013 nad stanem i uwarunkowaniami autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Łącząc podejście ilościowe i jakościowe, stanowiły one próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów. Analizując wypowiedzi autobiograficzne osób badanych zauważono między innymi pewną prawidłowość świadcząca o tym, że podejmowanie, przebieg i efekty autoedukacji są związane z gotowością człowieka do bycia odpowiedzialnym, odpowiedzialnego postępowania i ponoszenia odpowiedzialności za swoje decyzje i czyny.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Problematyka autoedukacji – aspekty teoretyczne i niektóre badania naukowe

1.1. Pojęcie i podstawowe komponenty procesu autoedukacji
1.2. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji na gruncie psychologii poznawczej
1.3. Niektóre uwarunkowania autoedukacji
1.4. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań

Rozdział II. Problematyka odpowiedzialności. Przegląd stanowisk

2.1. Odpowiedzialność jako problem filozoficzny
2.2. Odpowiedzialność z perspektywy pedagogicznej
2.3. Socjologiczne ujęcie odpowiedzialności
2.4. Odpowiedzialność i poczucie odpowiedzialności w świetle psychologii – teoretyczne koncepcje i badania naukowe
2.5. Odpowiedzialność i autoedukacja – próba uchwycenia wzajemnych
powiązań

Rozdział III. Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot badań, cele, problemy badawcze
3.2. Zmienne i wskaźniki
3.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze
3.4. Charakterystyka grupy badawczej

Rozdział IV. Poczucie odpowiedzialności studentów a ich aktywność autoedukacyjna. Prezentacja wyników badań własnych

4.1. Aktywność autoedukacyjna studentów pedagogiki
4.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej, instrumentalnej, społecznej, biologicznej i duchowej
4.1.2. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów
4.2. Stopień poczucia odpowiedzialności badanych studentów pedagogiki
4.3. Związek pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej a poczuciem odpowiedzialności studentów pedagogiki

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis wykresów

Spis aneksów

Aneksy

dr hab. Janina Świrko-Pilipczuk, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego:

Istotne zalety książki dr Violetty Rodek to przede wszystkim bardzo duża zawartość informacyjna, wsparta niezwykle bogatą bibliografią. Najważniejszym walorem pracy jest jednak jej problematyka, głównie kategoria autoedukacji. Aktywność autoedukacyjna może być istotnym czynnikiem realizacji podstawowej wartości, jaką dla każdego człowieka jest mądrość wolności. Książka stanowi dobra podstawę ich własnych refleksji oraz tworzenia innych koncepcji analiz i badań w zaprezentowanym w tej pracy (i nie tylko) zakresie merytorycznym.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane