• Czas wolny i niepełnosprawność

Czas wolny i niepełnosprawność

  • Autor: Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-416-1
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 192/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością.

Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego.

Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.

Spis treści:

Wstęp
        
Część pierwsza. Czas i czas wolny jako kategorie pedagogiki
Wojciech Sroczyński
        
1. Uwagi wstępne
2. Różne określenia czasu
3. Definicja i odmiany czasu
4. Pojęcia czasu wolnego w pedagogicznej literaturze naukowej
5. Zakończenie
    
Część druga. Czas wolny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Leszek Ploch
        
1. Problematyka czasu wolnego osób z niepełnosprawnością
2. Właściwości związku z czasem wolnym
3. Włączające funkcje czasu wolnego
4. Perspektywa kompetencyjności zintegrowanego czasu wolnego
5. Wielowymiarowość indywidualnych potrzeb w obszarze czasu wolnego uczestników
6. Właściwości wychowania duchowego w czasie wolnym
7. Właściwości postępowania terapeutycznego w czasie wolnym
8. Przymioty aktywizacji wolnoczasowej
9. Aktywność integracyjna uczestników zajęć czasu wolnego
10. Obszary ryzyka kreowania aktywności w zajęciach
11. Wyznaczniki rozwoju aktywności wolnoczasowej
12. Rola pedagoga-animatora w przestrzeni włączającej
13. Wychowanie rodzinne do czasu wolnego
14. Preferencje udziału w zajęciach wolnoczasowych – analiza wyników badań własnych
15. Refleksje końcowe

prof. dr hab. Janusz Gęsicki:

Problematyka czasu wolnego od dawna jest przedmiotem zainteresowań wielu dyscyplin naukowych – filozofii, socjologii, psychologii, pedagogiki, polityki społecznej i ekonomii. Na ten interdyscyplinarny charakter zwracają uwagę i przedstawiają w swoich tekstach obaj autorzy. Ponieważ zjawiska społeczne związane z czasem wolnym mają charakter dynamiczny warto je systematycznie diagnozować i analizować a refleksja na ten temat nie przestanie być aktualna. Z tego punktu widzenia w przedstawionym do recenzji maszynopisie znajduje się ważki i aktualny problem społeczny.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane