• Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna

Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna

  • Autor: Beata Czechowska-Derkacz, Marek Zimnak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-686-2
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 225/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 48.00 zł

    43.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Rosnąca rola ekspertów w komunikacji skłania do refleksji. Teoretycznej – aby podjąć wy zwanie opisania nowych zjawisk – oraz praktycznej – aby przygotować profesjonalistów do skutecznych działań w przestrzeni komunikacyjnej. Książka obejmuje szeroki obszar ich działań – od praktycznych sugestii w zakresie współpracy z mediami, po teoretyczne aspekty miejsca i roli specjalisty public relations w organizacji. Ważną część zajmują zagadnienia prawne oraz dyplomatyka firmowa. Całość składa się na obraz dobrego specjalisty do spraw komunikacji, który sprawnie buduje relacje ze światem zewnętrznym, a dla przełożonych i współpracowników jest autorytetem i ekspertem. Także zawsze wówczas, kiedy niełatwe jest znalezienie równowagi pomiędzy możliwościami, jakie pozostają w zasięgu rzecznika prasowego, a oczekiwaniami organizacji, którą reprezentuje.

Spis treści:

Wstęp

Część I. Komunikacja

Rozdział 1. Rzecznik prasowy – specjalista ds. PR – zadania i miejsce w organizacji
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 2. Relacje z mediami – modele współpracy
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 3. Jakość komunikacji w działaniach rzecznika prasowego
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 4. Wystąpienia w mediach
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 5. Kryzys komunikacyjny
Marek Zimnak

Część II. Narzędzia rzecznika

Rozdział 6. Biuro prasowe – od czego zacząć
Marek Zimnak

Rozdział 7. Relacja rzecznik – dziennikarz. Uwagi praktyczne
Marek Zimnak

Rozdział 8. Informacja prasowa
Marek Zimnak

Rozdział 9. Konferencja prasowa i briefing – spotkania na pewnym gruncie
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 10. Krytyka w mediach – oświadczenie i odpowiedź na skargę
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 11. Efekt medialny i jego pomiar
Marlena Sosnowska

Część III. Prawo

Rozdział 12. Udzielanie informacji mediom
Monika Brzozowska

Rozdział 13. Naruszenie dóbr osobistych, znieważenie i zniesławienie w mediach
Monika Brzozowska

Rozdział 14. Sprostowanie po nowelizacji
Monika Brzozowska

Część IV. Dyplomatyka, savoir-vivre

Rozdział 15. Savoir-vivre dla rzecznika
Wojciech Szymczak

Rozdział 16. Elementy protokołu dyplomatycznego: pierwszeństwo
Wojciech Szymczak

Rozdział 17. Etykieta w nowych technologiach
Wojciech Szymczak

Rozdział 18. Bankiety, stroje, spotkania, delegacje
Wojciech Szymczak

Podsumowanie

Spis tabeli rysunków

» http://www.prom.edu.pl

» https://forumakademickie.pl


dr hab. Marcin Brocki, Uniwersytet Jagielloński:

W ponowoczesnej płynnej rzeczywistości, jak określa współczesność Zygmunt Bauman, uprzywilejowaną rolę w mechanizmach reprodukcji społecznej uzyskuje kategoria eksperta – planowanie, kontrola oraz ulepszanie sposobów zarządzania niemal każdą sferą życia społecznego nigdy nie była tak głęboka, jak jest dziś. Na rzeczywistość nie można się obrażać – skoro tak jest, należy solidnie „wyprodukować eksperta”, który nie tylko będzie działał jak trybik sprawnej maszynerii, ale potrafił również krytycznie tę maszynerię analizować. W tej funkcji recenzowana praca spełnia się znakomicie. Ekspertem jest w tym przypadku „rzecznik prasowy”, a jego „skrzynka z narzędziami”, którą publikacja proponuje, obejmuje zestaw daleko wykraczający poza to, w co na ogół starano się go wyposażać (…).

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane