• Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje 50% rabatu

Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje 50% rabatu

  • Autor: Stanisław Galata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-709-8
  • Data wydania: 2007
  • Liczba stron/format: 216/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    22.50 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostęp do kurczących się zasobów naturalnych, coraz trudniejsze zdobywanie klientów – budują złudne przekonanie, że siłami napędowymi historii we współczesnym świecie jest polityka i ekonomia. I tu historia zdaje się zataczać „złośliwe” koło – zdobywanie przestrzeni życiowej w gospodarkach ekstensywnych drogą podbojów i grabieży zastępowane jest bardziej subtelnymi metodami budowania sieci zależności słabszych od silniejszych, a używane tu demagogiczne uzasadnienia są jedynie pędem wyrastającym z korzenia zasadzonego już przez starożytnych sofistów, którzy za dobrze pojętą sztukę uważali umiejętność przekonywania w dyskusji, pozwalającą uznać za cnotę nawet niemoralne czyny. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studiujących problemy współczesnego biznesu: studentów, naukowców, przywódców i zarządzających działaniami zespołowymi.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Charakterystyka podstawowych pojęć

1.1. Biznes jako forma działań zespołowych
1.1.1. Działania zespołowe
1.1.2. Etyka a moralność

Rozdział 2. Początki systemów moralnych

2.1. Starożytność
2.1.1. Przedfilozoficzne interpretacje „dobra”, „cnoty” i „winy”
2.1.2. Sofiści i Sokrates
2.1.3. Platon i Arystoteles
2.2. Etyka w największych religiach
2.2.1. Chrześcijaństwo
2.2.2. Judaizm
2.2.3. Buddyzm
2.2.4. Islam

Rozdział 3. Nowożytna filozofia moralności

3.1. Teoria moralności
3.1.1. Kognitywizm i nonkognitywizm
3.1.2. Moralność pomyślności
3.1.3. Moralność obowiązk
3.1.4. Moralność uprawnień

Rozdział 4. Efektywność i ekonomiczność działań zespołowych

4.1. Sfera pozyskiwania i transformacji zasobów w aspekcie ekonomii i etyki
4.2. Sfera podziału dóbr w kontekście ekonomii i etyki
4.2.1. Studium przypadku - kapitalizm pracowniczy
4.3. Dobrobyt i bieda

Rozdział 5. Etyczna przestrzeń biznesu

5.1. Sposoby postrzegania współczesnego społeczeństwa
5.1.1. Wizja „unitariańska”
5.1.2. Wizja separatystyczna
5.1.3. Wizja integracyjna
5.2. Filary sukcesu w biznesie
5.3. Menedżer jako przywódca w działaniach zespołowych
5.4. Teoria doskonałości negocjacyjnej
5.4.1. Rodzaje i style negocjacji
5.5. Etyczne kodeksy zawodowe
5.5.1. Biznes ekologiczny
5.5.2. Kodeks etyczny

Zakończenie

Literatura

Spis rysunków, tabel i map   

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane