• Zarządzanie pracownikami klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych 50% rabatu

Zarządzanie pracownikami klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych 50% rabatu

  • Autor: Marek Bugdol
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-487-4
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 248/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 48.00 zł

    24.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.

Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem).

Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.

Pracę można gorąco polecić tym wszystkim, którzy są już znudzeni stosowaniem prostych systemów zarządzania jakością i poszukują nowych inspiracji, pomysłów na osiąganie trwałego sukcesu ekonomicznego. Książka może być również podręcznikiem akademickim dla studentów kierunków ekonomicznych i społecznych, które w programach nauczania mają takie przedmioty jak zarządzanie zasobami ludzkimi, wymagania jakości, zarządzanie jakością.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania
 
1.1. Zarządzanie przez jakość – podstawowe definicje
1.2. TQM a reengineering
1.3. TQM a zarządzanie wiedzą
1.4. TQM a kaizen
1.5. TQM a lean manufacturing
1.6. TQM a koncepcja wewnętrznego marketingu
1.7. TQM a Corporate Social Responsibility
1.8. Słabe strony projakościowych koncepcji zarządzania
1.9. TQM jako koncepcja holistyczna
1.10. Wymagania stawiane przed pracownikami w organizacjach projakościowych
 
Rozdział 2 . Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM
 
2.1. Koncepcja łańcucha jakości
2.2. Klient wewnętrzny
2.3. Klient wewnętrzny obywatelem
2.4. Właściciel procesu
2.5. Zadania klientów wewnętrznych w realizacji podejścia procesowego
2.6. Relacje klient wewnętrzny – klient zewnętrzny
2.7. Oczekiwania klientów wewnętrznych
2.8. Klient wewnętrzny pracownikiem trudnym
2.9. Środowisko, warunki i zadania udanych implementacji
2.10. Proponowane możliwości badawcze
 
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością
 
3.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w znormalizowanych systemach jakości
3.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w modelach doskonałości
3.3. Wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w TQM
3.4. Wybrane problemy realizacyjne
3.5. Propozycja zarządzania zgodna z ideami TQM
 
Rozdział 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością
 
4.1. Znaczenie wartości etycznych
4.2. Zaangażowanie pracowników
4.3. Satysfakcja pracowników
4.4. Zaufanie w zarządzaniu jakością
4.5. Sprawiedliwość w zarządzaniu jakością
4.6. Wartości instrumentalne
4.7. System wartości organizacyjnych
 
Rozdział 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość
 
5.1. Zespoły jakości
5.2. Rola zespołów samorządowych
5.3. Propozycja zastosowania zespołów projektowych
5.4. Empowerment
5.5. Przywództwo
5.6. Znaczenie komunikacji
5.7. System społeczny zarządzania przez jakość
 
Zakończenie
Literatura
Aneks

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane