• Kompetencje a sukces zarządzania organizacją

Kompetencje a sukces zarządzania organizacją

  • Autor: Stanisław A. Witkowski, Tadeusz Listwan redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-928-3
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 596/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 98.00 zł

    88.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

W książce przedstawiono kluczowe zagadnienia metodologicznych problemów badania kompetencji, zarządzania kompetencjami pracowników oraz zarządzania kompetencjami organizacyjnymi.
 
Niektóre zagadnienia zostały przygotowane przez praktyków, którzy ukazują możliwości zastosowania koncepcji teoretycznych w działaniach zmierzających do podniesienia poziomu zarządzania kompetencjami w firmach. W pracy dominuje podejście metodologiczne i organizacyjne, szczególną uwagę zwrócono m.in. na strategiczny kontekst zasobów ludzkich, kompetencje firmy przyszłości, doskonalenie kompetencji kluczowych oraz patologie organizacyjne jako hamulec rozwoju kompetencji.
Spis treści:
 
Wprowadzenie
 
Część I. METODOLOGICZNE PROBLEMY BADANIA KOMPETENCJI
 
1. Kwalifikacje a kompetencje (rozważania metodologiczno-systematyzujące)
Zbigniew Antczak
 
2. Problemy metodologiczne pomiaru i raportowania kompetencji
Ryszard Walkowiak
 
3. Kompetencyjny model zawodu psychologa
Władysław Jacek Paluchowski
 
4. Kompetencje psychologów pracy i organizacji i ich znaczenie dla rozwiązywania problemów współczesnego świata
Barbara Kożusznik, Małgorzata Kożusznik
 
5. Rozwój talentów w organizacji. Specyfika i instrumentarium
Alicja Miś
 
6. Sztuczne systemy immunologiczne w analizie kompetencji
Tomasz Nietubyć, Stanisław A. Witkowski
 
7. Testy kompetencji – czy skutecznie diagnozują kompetencje pracownika?
Mocne i słabe strony psychologicznych testów kompetencji
Dorota Molek-Winiarska
 
8. Wykorzystanie metody Insights Discovery w badaniach kompetencji psychologicznych pracowników
Małgorzata Jedynak
 
9. Analiza wybranych metod oceny kompetencji zawodowych
Paweł Jurek
 
10. Mentoring jako narzędzie kształtowania kompetencji (komunikat ze studiów nad literaturą)
Karolina Mazur
 
11. Pracownicy wiedzy. Problemy i dylematy badania pracy opartej na wiedzy
Bogdan Nogalski, Bartosz Surawski
 
12. Inteligencja praktyczna jako kapitał intelektualny: teoria i pomiar
Jan Terelak, Anna Baczyńska
 
13. Kompetencje menedżerskie w rysunku projekcyjnym
Barbara Mróz
 
14. System okresowych ocen pracowniczych jako instrument pomiaru kompetencji menedżerskich we współczesnej organizacji – raport z badań
Ilona Porwoł
 
Część II. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI PRACOWNIKÓW
 
15. Przywództwo: czy cechy mają znaczenie?
Zbigniew Piskorz
 
16. Kompetencje w zarządzaniu konfliktem „praca-rodzina”. Aspekty teoretyczne
i metodologiczne
Jan Terelak, Kasha Lozinska-Sheridan
 
17. Kwalifikacje menedżerów-ekspatriantów
Sylwia Przytuła
 
18. Umiejętność komunikowania międzykulturowego a wzajemna ocena kwalifikacji międzynarodowej kadry menedżerskiej
Marzena Stor
 
19. Kompetecje menedżera budującego zaangażowanie pracowników
Teresa Chirkowska-Smolak
 
20. Umiejętności wirtualnego menedżera w organizacji – studium przypadku
(komunikat z badań)
Agnieszka Kołodziejczyk
 
21. Efektywne przewodzenie ludźmi w organizacji w procesie zarządzania wiedzą
Katarzyna Ambroziak
 
22. Profil kompetencyjny menedżera zmiany w organizacji w ruchu
Anna Nadolska
 
23. Samoocena kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej współczesnych organizacji – wyniki badań
Anna Rakowska
 
24. Forma własności organizacji a jakość życia pracowników
Romuald Derbis
 
25. Kompetencje członków rad nadzorczych
Jan Jeżak, Leszek Bohdanowicz
 
26. Dylematy zarządzania talentami
Jacek Kopeć
 
27. Kompetencje negocjacyjne w procesie doboru kadr
Elżbieta Kowalczyk
 
28. Kompetencje profesjonalne jako wyznacznik pozycji pracowników wiedzy na rynku pracy
Piotr Bohdziewicz
 
29. Kształtowanie kompetencji pracowników samorządowych
Dominika Bąk-Grabowska
 
30. O działaniach i kompetencjach warunkujących produktywność
Alicja Keplinger
 
31. Kształtowanie kompetencji zespołów IT – studium przypadku
Katarzyna Piwowar-Sulej, Andrzej Bodak
 
32. Talenty jako źródła kompetencji zawodowych
Henryk Jarosiewicz
 
33. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach sektora usług medycznych
Beata Buchelt
 
34. Rola sieci kontaktów zawodowych w rozwoju kompetencji pracowników
Izabela Marzec
 
35. Coaching – nowa jakość doskonalenia kompetencji menedżerskich
Lidia D. Czarkowska
 
36. Elastyczność jako składnik kompetencji pracowników tymczasowych
Małgorzata Dobrowolska
 
Część III. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ORGANIZACYJNYMI
 
37. Cztery interpretacje przedmiotu zarządzania zasobami ludzkimi
Łukasz Sułkowski
 
38. Istota i cechy kompetencji organizacji
Agnieszka Sitko-Lutek
 
39. Strategiczny kontekst zasobów ludzkich
Rafał Krupski
 
40. Kompetencje na miarę organizacji przyszłości
Sylwia Stańczyk
 
41. Jobcoaching jako metoda zarządzania kompetencjami pracowników 45+
Anna Rogozińska-Pawełczyk
 
42. Społeczna odpowiedzialność firm a praktyki personalne
Jolanta Jasińska
 
43. Konkurencyjność małego przedsiębiorstwa handlowego a wiedza w zakresie kompetencji indywidualnych pracowników
Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
 
44. Kompetencje twórcze jako istotny składnik kapitału innowacyjnego przedsiębiorstw
Agnieszka Wojtczuk-Turek
 
45. Zmieniające się kompetencje w biegu życia człowieka a rozwój organizacji – zarządzanie wiekiem
Jagoda Ramsz
 
46. Permanentne doskonalenie kompetencji kluczowych pracowników szansą na rozwój organizacji
Janina Stankiewicz, Hanna Bortnowska
 
47. Certyfikacja kompetencji osób zarządzających projektami
Mariusz Hofman
 
48. Psychologiczne i społeczne konsekwencje zmian w kontrakcie psychologicznym między pracodawcą a pracownikiem (na przykładzie przedsiębiorstw polskich)
Grażyna Bartkowiak
 
49. Psychologiczne wyznaczniki zarządzania konfliktem jako istotnej kompetencji organizacyjnej – raport z badań
Agnieszka Fornalczyk, Sylwia Cisek
 
50. Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu organizacją non-profit
Dorota Kanafa-Chmielewska
 
51. Mobbing jako przejaw deficytów kompetencyjnych współczesnej organizacji
Katarzyna Durniat
 
52. Kompetencje zespołu sportowego
Tomasz Kawka
 
53. Funkcje kadry kierowniczej w negocjacjach
Andrzej Kozina
 
54. Ocena kompetencji cyfrowych polskich pracowników i ich znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Agnieszka Springer
 
55. Dysfunkcje w sferze doskonalenia kadr organizacji samorządowych
Katarzyna Tracz
 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane