Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Podręcznik przedstawia usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych i wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych. Opracowanie jest dostosowane do potrzeb dydaktycznych na studiach realizujących podstawy zarządzania, określa strukturę i treść programu kształcenia na pierwszym roku studiów. Załączone materiały pomocnicze podnoszą walory praktyczne podręcznika dla wykładowców i studentów. Jednocześnie opracowanie to może być użyteczne dla kadry kierowniczej i pracowników zajmujących się analizą i oceną organizacji pracy i projektowaniem usprawnień organizacyjnych, pracą sztabową, kontrolą itp. Walory te w połączeniu ze zwięzłym i przystępnym opisem poszczególnych zagadnień uzasadniają przekonanie, że książka spełnia podstawowe wymagania dobrego podręcznika akademickiego z tego przedmiotu.
Spis treści: Wstęp
Rozdział 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA SEKTORA PUBLICZNEGO
1.1. Rola, funkcje i struktura sektora publicznego 1.2. Pojęcie, funkcje i organizacja administracji publicznej 1.3. Uwarunkowania działań sektora publicznego 1.3.1. Uwarunkowania organizacyjno-prawne 1.3.2. Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne 1.3.3. Uwarunkowania unijne Tematy kontrolne
Rozdział 2. PRZEDMIOT NAUKI ZARZĄDZANIA 2.1. Praca sprawna i zorganizowana 2.2. Pojęcie, rodzaje i cechy organizacji 2.3. Wieloaspektowy i interdyscyplinarny charakter organizacji 2.4. Podejście systemowe w analizie organizacji Tematy kontrolne
Rozdział 3. PROCES I METODY ZARZĄDZANIA
3.1. Pojęcie i rodzaje zarządzania 3.2. Zasady zarządzania i źródła władzy kierowniczej 3.3. Fazy zarządzania i funkcje kierownicze 3.4. Kompetencje kierownicze 3.5. Ogólny przegląd metod i technik zarządzania 3.6. Style zarządzania 3.7. Zarządzanie projektami i procesami 3.8. Zarządzanie jakością pracy 3.9. Kultura organizacyjna Tematy kontrolne
Rozdział 4. PROCES PLANISTYCZNO-DECYZYJNY
4.1. Plan i decyzja jako elementy preparacji działania 4.2. Pojęcie i rodzaje celów działania 4.3. Pojęcie i funkcje planu pracy 4.4. Pojęcie i rodzaje decyzji 4.5. Fazy procesu planistyczno-decyzyjnego 4.6. Uwarunkowania i zasady procesu planistyczno-decyzyjnego Tematy kontrolne
Rozdział 5. PROCES I ZASADY ORGANIZOWANIA PRACY
5.1. Proces organizowania pracy 5.2. Podział i specjalizacja pracy 5.3. Budowa struktury organizacyjnej i czynniki strukturotwórcze 5.4. Rodzaje struktur organizacyjnych 5.5. Więzi organizacyjne i koordynacja pracy 5.6. Rola organizacyjna pracownika 5.6.1. Znaczenie stanowiska pracy 5.6.2. Zadania i obowiązki 5.6.3. Odpowiedzialność i uprawnienia 5.7. Prawne instrumenty zarządzania organizacją Tematy kontrolne
Rozdział 6. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
6.1. Uwagi ogólne 6.2. Funkcje i fazy procesu kadrowego 6.3. Zatrudnianie pracowników 6.4. Dobór i szkolenie pracowników 6.5. Ocena pracowników 6.6. Pojęcie i podstawowe teorie motywacji 6.7. Środki i zasady motywacji 6.8. Socjologiczne aspekty zarządzania personelem Tematy kontrolne
Rozdział 7. KONTROLA W ORGANIZACJI
7.1. Uwagi wstępne 7.2. Nadzór jako funkcja zarządzania organizacją 7.3. Kontrola jako funkcja nadzoru w organizacji 7.4. Proces kontroli 7.5. Rodzaje, funkcje i przedmiot kontroli 7.6. Organizacja kontroli 7.6.1. Kontrola wewnętrzna 7.6.2. Kontrola zewnętrzna 7.7. Kryteria kontroli 7.8. Środki i metody kontroli 7.9. Kontroling w zarządzaniu organizacją Tematy kontrolne
Rozdział 8. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI PUBLICZNYMI
8.1. Uwagi ogólne 8.2. Niektóre zagrożenia ekonomiczne w sektorze publicznym 8.2.1. Pojęcia podstawowe 8.2.2. Przejawy i skutki zagrożeń 8.2.3. Szara strefa w gospodarce 8.2.4. Przyczyny i źródła zagrożeń 8.3. Rola zarządzania w ograniczaniu zagrożeń ekonomicznych 8.3.1. Uwagi wstępne 8.3.2. Proces przeciwdziałania zagrożeniom ekonomicznym 8.3.3. Mapa zagrożeń ekonomicznych 8.3.4. Rodzaje i przesłanki zmian organizacyjnych 8.3.5. Proces i metody zmian organizacyjnych Tematy kontrolne
Rozdział 9. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W ORGANIZACJI
9.1. Wiedza jako zasób organizacji 9.2. Pojęcie i rodzaje wiedzy 9.3. Proces zarządzania wiedzą 9.3.1. Planowanie wiedzy 9.3.2. Źródła wiedzy 9.3.3. Organizacja systemu informacyjnego 9.4. Metody komunikacji w organizacji 9.4.1. Metody indywidualne i zbiorowe 9.4.2. Metody kreatywne 9.4.3. Techniczne środki komunikacji 9.5. Dysfunkcje w zarządzaniu wiedzą w organizacji Tematy kontrolne
Rozdział 10. GENEZA I KIERUNKI ROZWOJU NAUKI ZARZĄDZANIA
10.1. Geneza nauki zarządzania 10.2. Kierunek naukowego zarządzania 10.3. Kierunek administracyjny 10.4. Kierunek humanistyczny 10.5. Kierunek ilościowo-systemowy 10.6. Współczesne tendencje w zarządzaniu organizacjami 10.7. Elementy zarządzania globalnego Tematy kontrolne
Bibliografia Skorowidz rzeczowy Aneks. Przykładowy program dydaktyczny Schematy organizacyjne Metafory zarządzania
Czy chcesz podjąć wyzwanie, jakim jest zbudowanie zgranego i skutecznego zespołu? Zastanawiasz się, jak poradzisz sobie w roli początkującego lidera i mentora? Dzięki tej książce wszystko stanie się łatwe i oczywiste. Dowiesz się, jak osiągać sukcesy zawodowe jako nauczyciel, trener czy pedagog. Na tych stronach znajdziesz gotowy sposób, jak krok po kroku przejść przez planowanie, realizację oraz ewaluację swoich działań tak, by były one skuteczne! Znajdziesz tu konkretne narzędzia, ..
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 35.10 zł
Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest raczej konsekwencją tego, że było się silnym zbyt długo. Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą b..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 40.50 zł
Fantastyczna książka! Jest to próbka ekonomii behawioralnej w najlepszym gatunku. Samuel Bowles, Santa Fe Institute W zabawny i żywy sposób autorzy pokazują, że pogoń za zyskiem pozwala wytwarzać wiele produktów wzbogacających nasze życie, ale prowadzi również do rozmaitych manipulacji i oszustw. Wiele innowacji dotyczy produktów, które ułatwiają oszukiwanie ludzi, a implikacje tego zjawiska są złożone i głębokie. Joseph E. Stiglitz, Laureat Nagrody Nobla z ekonomii ..
54.87 zł 59.00 zł Cena netto: 54.87 zł
Książka omawia zagadnienia związane z taktyką małych pododdziałów piechoty lekkiej (ang. minor tactics). W kontekście dwóch podstawowych działań: natarcia i obrony, autorzy omówili szczegółowo główne zasady taktyki lekkiej piechoty, dowodzenie, proces planowania działania oraz nowoczesne matryce decyzyjne wspomagające proces decyzyjny i dowodzenie w walce bezpośredniej. Omówiono również metody szkolenia w celu wypracowania zdolności taktyczno-decyzyjnych kadry dowódczej i żołnierzy do szczebla p..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 49.50 zł
Świat bankowości w ostatnim czasie ulega rewolucyjnym zmianom m.in. z uwagi na rozwój technologii oraz daleko idące modyfikacje w otoczeniu instytucjonalnym. Kilka lat temu zagadnienia związane z technologią blockchain były dyskutowane tylko w bardzo wąskim gronie specjalistów, a dzisiaj zaczynają dominować w dyskusjach o przyszłości rynków finansowych. Zmienność prawa i niespotykane dotychczas skomplikowanie bankowych regulacji prawnych też wpływają na uwarunkowania działalności bankowej, a pon..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 72.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 45.00 zł