• Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych 50% rabatu

Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych 50% rabatu

  • Autor: Krzysztof Sowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 83-7251-620-0
  • Data wydania: 2006
  • Liczba stron/format: 208/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    25.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Publikacja ma unikalny charakter oraz dużą wartość poznawczą dla polskiego czytelnika, bowiem umożliwia mu poznanie specyfiki działalności i strategii biznesowych korporacji ponadnarodowych, których rola jest dominująca nie tylko w gospodarce światowej. Spółki i oddziały korporacji ponadnarodowych stanowią bowiem najważniejszą grupę przedsiębiorstw w Polsce, a ich wpływ na życie wielu Polaków jest niepodważalny.

Zapoznanie się z książką przez polskiego czytelnika nie jest więc cenne wyłącznie dla wąskiej grupy koneserów zainteresowanych nowinkami i ciekawostkami ze świata gospodarki globalnej, ale również osób zainteresowanych zrozumieniem praktycznych działań biznesowych globalnych instytucji. Książka niewątpliwie zainteresuje pracowników spółek i oddziałów korporacji ponadnarodowych w Polsce, polskich przedsiębiorców, wszystkich aktywnych uczestników sektora gospodarki, w tym również stowarzyszeń gospodarczych i związków zawodowych, obecnych i przyszłych polityków, decydentów rządowych i gospodarczych w Polsce, oraz studentów szkół wyższych.

Patroni medialni:

       

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Proces i uwarunkowania umiędzynarodowienia, globalizacji oraz źródła przewagi konkurencyjnej korporacji ponadnarodowych

1.1. Istota umiędzynarodowienia i globalizacji ekonomicznej
1.2. Czynniki wywołujące proces umiędzynarodowienia i globalizacji
1.3. Rola korporacji ponadnarodowych w umiędzynarodowieniu i rozwoju gospodarki światowej
1.4. Motywy i formy międzynarodowej działalności koncernów transnarodowych
1.5. Tendencje i perspektywy umiędzynarodowienia, globalizacji oraz rozwoju korporacji ponadnarodowych
1.6. Koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej korporacji ponadnarodowych
1.7. Zasobowe koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej a teoria przewagi korporacji ponadnarodowych   

Rozdział 2. Strategie konkurencji przedsiębiorstw ponadnarodowych w globalnych uwarunkowaniach działalności

2.1. Klasyfikacja typów i rodzajów strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych
2.2. Krajowe a międzynarodowe strategie konkurencji
2.3. Transgraniczne strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych
2.3.1. Strategia wielonarodowa i międzynarodowa
2.3.2. Strategia globalna i transnarodowa
2.4. Strategia internalizacji, formy oraz rodzaje przepływów wewnętrznych a modele korporacyjne
2.5. Strategia lokalizacyjna korporacji ponadnarodowych
2.6. Strategia własnościowa koncernów transnarodowych
2.7. Strategia międzynarodowego outsourcingu
2.8. Strategie ekspansji korporacji ponadnarodowych za zagraniczne rynki

Rozdział 3. Analiza intensywności oraz istotności strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych

3.1. Analiza intensywności internalizacji w oparciu o syntetyczne i zbiorcze zestawienia na przykładzie korporacji ponadnarodowych w USA
3.2. Analiza intensywności internalizacji na wybranych przykładach korporacji ponadnarodowych - Toyota Motor Corporation i Coca-Cola Company
3.3. Ocena efektów strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
3.3.1. Minimalizacja kosztów transakcyjnych
3.3.2. Maksymalizacja korzyści transakcyjnych
3.3.3. Podnoszenie efektywności koncernów transnarodowych
3.3.4. Dostęp do zasobów oraz rynków
3.3.5. Optymalizacja strukturalna oraz funkcjonalna przedsiębiorstw

Rozdział 4. Zasady i metody sterowania ponadgranicznymi przepływami wewnętrznymi w korporacjach ponadnarodowych

4.1. Uwarunkowania oraz instrumenty strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
4.1.1. Optymalizacja struktury organizacyjnej oraz przepływów wewnętrznych w korporacjach ponadnarodowych
4.1.2. Nadzór, koordynacja oraz współpraca związana ze strategią korporacyjną, zasobami, jakością, rynkiem oraz warunkami sprzedaży
4.1.3. Stosowanie metod wspierania zagranicznych oddziałów
4.1.4. Operacje transakcji terminowych oraz ochrona przed instrumentami interwencjonizmu państwa
4.2. Czynniki kształtujące przepływy wewnątrzkorporacyjne w koncernach transnarodowych
4.3. Wpływ zmian konkurencji międzynarodowej oraz wahań popytu i podaży na strategię internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
4.4. Kształtowanie przepływów wewnętrznych a zmiana oraz geograficzne zróżnicowanie polityki gospodarczej, podatkowej i celnej
4.5. Wpływ zmian kursowych i stóp procentowych na strategię internalizacji w koncernach transnarodowych

Zakończenie
Spis tabel
Bibliografia

 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane