Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów. Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania, konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami. Autorzy spodziewają się, że przedstawione w pracy wyniki badań, analiz i obserwacji zainspirują Czytelników do zakładania i prowadzenia własnej działalności oraz do bardziej profesjonalnego zarządzania własnymi i utworzonymi przez siebie przedsiębiorstwami. Opracowanie skierowane jest do przedsiębiorców, studentów, menedżerów, pracowników instytucji współpracujących z sektorem MŚP. Dla osób poszukujących wiedzy z zakresu przedsiębiorczości stanowić może użyteczne źródło o jej procesach i metodach. Publikacja stanowi kolejną pozycję w dorobku dr. hab. Jana Targalskiego i całego zespołu autorskiego wywodzącego się z Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego.
Spis treści: Wprowadzenie Część I. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Rozdział 1. Przedsiębiorczość. Zagadnienia ogólne 1.1. Geneza i definicje pojęcia przedsiębiorczości 1.2. Small business, mikrofirma, małe i średnie przedsiębiorstwo 1.3. Rozszerzone definicje przedsiębiorczości 1.4. Definicja przedsiębiorcy 1.5. Zachowania przedsiębiorców na rynku 1.6. Klasyfikacje przedsiębiorców 1.7. Sposoby mierzenia poziomu przedsiębiorczości Rozdział 2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce narodowej 2.1. Kryteria klasyfikacji wielkości przedsiębiorstw 2.2. Definiowanie małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej 2.3. Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce 2.4. MŚP a wzrost gospodarczy 2.5. MŚP a zatrudnienie Rozdział 3. Prawne i fiskalne aspekty działalności małych i średnich przedsiębiorstw 3.1. Wymiar formalno-prawny prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce 3.2. Wymiar fiskalny prowadzenia działalności w Polsce Rozdział 4. Innowacje jako źródło przedsiębiorczości 4.1. Innowacje – istota i znaczenie 4.2. Charakterystyka działań innowacyjnych małych firm 4.3. Źródła innowacji 4.4. System wspierania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw 4.5. Innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach Rozdział 5. Polityka wspierania przedsiębiorczości 5.1. Polityka gospodarcza wobec przedsiębiorstw sektora MŚP 5.2. Instytucje otoczenia biznesu 5.3. Regionalne i lokalne przedsięwzięcia i inicjatywy na rzecz rozwoju przedsiębiorczości 5.4. Wsparcie instytucji otoczenia biznesu z funduszy strukturalnych UE Rozdział 6. Przedsiębiorczość międzynarodowa 6.1. Globalizacja, internacjonalizacja firm i przedsiębiorczość międzynarodowa 6.2. Motywy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw 6.3. Sposoby działania na rynkach zagranicznych 6.4. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw 6.5. Główne różnice w działalności na rynkach zagranicznych w porównaniu z rynkiem krajowym Rozdział 7. Proces rozwoju przedsiębiorczości w Polsce 7.1. Ocena przedsiębiorczości w okresie przed transformacją 7.2. Klasyfikacja podmiotów sektora prywatnego i publicznego 7.3. Znaczenie sektora prywatnego w gospodarce 7.4. Podstawowe wskaźniki ekonomiczne działalności małych i średnich przedsiębiorstw 7.5. Stan obecny i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości Część II. ZARZĄDZANIE Rozdział 8. Zarządzanie rozwojem małej i średniej firmy 8.1. Istota rozwoju organizacji 8.2. Model rozwoju małej i średniej firmy 8.3. Zastosowanie metody list kontrolnych do diagnozowania rozwoju małej i średniej firmy Rozdział 9. Zarządzanie strategiczne w małej i średniej firmie 9.1. Konieczność zarządzania firmą 9.2. Zarządzanie strategiczne 9.3. Drogi strategicznego rozwoju małej i średniej firmy 9.4. Strategia niszy rynkowej w działalności małych firm 9.5. Kompetencje strategiczne przedsiębiorców Rozdział 10. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 10.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako system 10.2. Kształtowanie zdolności do konkurowania w ujęciu sektorowym 10.3. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstwa 10.4. Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw Rozdział 11. Marketingowe działania małych i średnich firm 11.1. Istota marketingu 11.2. Marketing-mix 11.3. Wybrane zagadnienia marketingowe w planowaniu działalności gospodarczej 11.4. Źródła pozyskiwania informacji o rynku Rozdział 12. Rentowność i specyfika przedsięwzięć małej i średniej firmy 12.1. Ekonomika działalności 12.2. Próg rentowności 12.3. Płynność finansowa Rozdział 13. Finansowanie właścicielskie w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw 13.1. Klasyfikacja źródeł finansowania 13.2. Aniołowie biznesu (Business Angels) 13.3. Fundusze podwyższonego ryzyka (Venture Capital) 13.4. Fundusze podwyższonego ryzyka (Private Equity) 13.5. Emisja akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych Rozdział 14. Finansowanie kapitałem obcym 14.1. Tradycyjna teoria finansów a finansowanie mniejszych przedsięwzięć 14.2. Kredyt 14.3. Kredyt kupiecki 14.4. Leasing 14.5. Obligacje Rozdział 15. Międzynarodowe systemy zarządzania środowiskowego w małych i średnich przedsiębiorstwach 15.1. Uwarunkowania dotyczące zarządzania środowiskiem w małych i średnich przedsiębiorstwach 15.2. Międzynarodowe systemy wspomagające zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwach według ISO 14001 oraz EMAS 15.3. Perspektywy rozwoju zarządzania środowiskiem w przedsiębiorstwach Literatura
Czy chcesz podjąć wyzwanie, jakim jest zbudowanie zgranego i skutecznego zespołu? Zastanawiasz się, jak poradzisz sobie w roli początkującego lidera i mentora? Dzięki tej książce wszystko stanie się łatwe i oczywiste. Dowiesz się, jak osiągać sukcesy zawodowe jako nauczyciel, trener czy pedagog. Na tych stronach znajdziesz gotowy sposób, jak krok po kroku przejść przez planowanie, realizację oraz ewaluację swoich działań tak, by były one skuteczne! Znajdziesz tu konkretne narzędzia, ..
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 35.10 zł
Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest raczej konsekwencją tego, że było się silnym zbyt długo. Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą b..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 40.50 zł
Fantastyczna książka! Jest to próbka ekonomii behawioralnej w najlepszym gatunku. Samuel Bowles, Santa Fe Institute W zabawny i żywy sposób autorzy pokazują, że pogoń za zyskiem pozwala wytwarzać wiele produktów wzbogacających nasze życie, ale prowadzi również do rozmaitych manipulacji i oszustw. Wiele innowacji dotyczy produktów, które ułatwiają oszukiwanie ludzi, a implikacje tego zjawiska są złożone i głębokie. Joseph E. Stiglitz, Laureat Nagrody Nobla z ekonomii ..
52.51 zł 59.00 zł Cena netto: 52.51 zł
Książka omawia zagadnienia związane z taktyką małych pododdziałów piechoty lekkiej (ang. minor tactics). W kontekście dwóch podstawowych działań: natarcia i obrony, autorzy omówili szczegółowo główne zasady taktyki lekkiej piechoty, dowodzenie, proces planowania działania oraz nowoczesne matryce decyzyjne wspomagające proces decyzyjny i dowodzenie w walce bezpośredniej. Omówiono również metody szkolenia w celu wypracowania zdolności taktyczno-decyzyjnych kadry dowódczej i żołnierzy do szczebla p..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 49.50 zł
Założeniem podręcznika jest kształtowanie praktycznych umiejętności z zakresu posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim. Książka stanowi kompendium słownictwa, z jakim spotyka się logistyk w swojej codziennej pracy. Autorki położyły szczególny nacisk na zaprezentowanie aktualnych tekstów źródłowych, pochodzących zarówno z prasy specjalistycznej, jaki i dedykowanych portali internetowych. W podręczniku zostały zamieszczone ćwiczenia umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności z za..
28.80 zł 32.00 zł Cena netto: 28.80 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 45.00 zł