• Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw

Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw

  • Autor: Krzysztof Łobos redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-603-5
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 240/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: Duża ilość na magazynie

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    49.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

W tej wieloautorskiej monografii skoncentrowano się na ukazaniu wielości determinant efektywności działania przedsiębiorstwa. Uporządkowano je generalnie w zgodzie z kryterium funkcjonalnym. Zaprezentowano więc determinanty z obszaru marketingu i sprzedaży, funkcji kadrowej, finansowej, zarządzania informacją i ryzykiem. Wprowadzeniem do pracy jest rozdział poświęcony efektywności, jako cesze działania przedsiębiorstwa i jej rozumienia, a także modelom oceny efektywności, które ewoluowały od ujęć najprostszych, bazujących wyłącznie na kryteriach finansowych, aż do współczesnych, wielowymiarowych, łączących kryteria finansowe z pozafinansowymi i sięgającymi do najbardziej zaawansowanych koncepcji zarządzania, na przykład uwzględniających rolę interesariuszy czy zaangażowania pracowników w procesie kształtowanie efektywności przedsiębiorstwa.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Efektywność, modele jej oceny i ich ewolucja
Krzysztof Łobos

Rozdział 2. Efektywność procesów zarządzania zasobami ludzkimi
Marek Bugdol, Izabela Stańczyk

2.1. Efektywność procesów ZZL
2.2. Wskaźniki dla obszaru pierwszego
2.3. Wskaźniki dla obszaru drugiego
2.4. Wskaźniki dla trzeciego obszaru
2.5. Inne wskaźniki mające wpływ na częstotliwość omawianych procesów
2.6. Dyskusja dotycząca wdrożenia efektywności procesów
2.7. Wybrane warunki uzyskiwania efektywności
2.8. Ograniczenia procesowe

Rozdział 3. Marketing a budowanie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa
Krzysztof Kuźniak

3.1. Rola marketingu w przedsiębiorstwie
3.2.  Strategia marketingowa a efektywność ekonomiczna
3.3. Efektywność w zarządzaniu portfelem produktów
3.4. Zarządzanie ceną
3.5. Wybory w obszarze kanałów dystrybucyjnych
3.6. Decyzje w zakresie komunikacji marketingowej

Rozdział 4. Komunikacja a efektywność – analiza współczesnego stanu i trendów rozwoju
Olena Vlasenko

4.1. Komunikacja, założenia, definicje
4.2. Komunikacja biznesowa
4.3. Komunikacja wewnętrzna: zasady, cechy, metody
4.4. Komunikacja menedżerska
4.5. Komunikacja mobilna

Rozdział 5. Efektywność przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne
Anna Motylska-Kuźma

5.1. Istota inwestycji i jej rodzaje
5.2. Decyzje inwestycyjne i rachunek efektywności inwestycji
5.2.1. Bezwzględny rachunek efektywności inwestycji
5.2.2. Względny rachunek efektywności inwestycji
5.3. Efektywność przedsiębiorstwa a opłacalność inwestycji
5.4. Ryzyko w ocenie inwestycji i jego wpływ na efektywność przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Efektywność przedsiębiorstwa a pomiar i kreowanie wartości
Anna Motylska-Kuźma

6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa
6.2. Standardy wartości
6.3. Efektywność przedsiębiorstwa a kreowanie wartości
6.4. Czynniki niefinansowe, jako szczególne determinanty efektywności i wartości przedsiębiorstwa
6.5. Ryzy ko w pomiarze wartości przedsiębiorstwa oraz efektywności jejkreowania

Rozdział 7. Struktura kapitału a efektywność przedsiębiorstwa
Joanna Wieprow

7.1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa
7.2. Koszt i struktura kapitału
7.3. Dźwignia finansowa
7.4. Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału

Rozdział 8. Zarządzanie płynnością finansową a efektywność przedsiębiorstwa
Joanna Wieprow

8.1. Płynność finansowa w  przedsiębiorstwie
8.2. Analiza poziomu płynności finansowej
8.3. Kapitał obrotowy
8.4. Zarządzanie zapasami
8.5. Zarządzanie należnościami
8.6. Zarządzanie środkami pieniężnymi
8.7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem

Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa
Anna Łobos

9.1. Istota ryzyka
9.2. Rodzaje ryzyka
9.3. Zarządzanie ryzykiem
9.4. Identyfikacja ryzyka
9.5. Miary ryzyka

Rozdział 10. Efektywność działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwie
Anna Łobos

10.1. Działalność B+R, czyli jak przejść od teorii do praktyki
10.2. Zarządzanie działalnością badawczo-rozwojową i innowacyjną

Bibliografia
Spis rysunków i tabel
O Autorach

dr hab. Adam Samborski, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach:

W książce podjęto problem efektywności przedsiębiorstwa – jego być albo nie być na rynku. Kwestie te stanowią przedmiot debaty, której początków należałoby upatrywać w wielkich rewolucjach przemysłowych. Kształt naukowy debacie o efektywności nadał jednak wiek XX. Początkowo koncentrowała się ona na efektywności finansowej przedsiębiorstwa – wąsko rozumianej. Współcześnie dyskusja naukowa nad problemem efektywności ewoluuje w kierunku holistycznego jej postrzegania. W takim też nurcie powstała książka pt. „Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw”, wypełniając lukę na polskim rynku wydawniczym. Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu efektywności działalności przedsiębiorstwa. Poruszone zostały bowiem wszystkie kluczowe obszary jego funkcjonowania. Książkę warto polecić zarówno praktykom gospodarczym, jak i studentom studiów ekonomicznych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane