Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka została opracowana przez zespół autorski pracowników Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki. Publikacja może być wykorzystana w środowisku akademickim, przez studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz pracowników dydaktyczno-naukowych interesujących się problematyką środków Unii Europejskiej. Wyniki przeprowadzonych badań powinny zainteresować także przedstawicieli podmiotów gospodarki turystycznej, tj. przedsiębiorców turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz organizacji turystycznych (regionalnych, lokalnych, samorządu gospodarczego turystyki). W książce przedstawiono następujące zagadnienia: - funkcjonowanie Unii Europejskiej oraz podstawy europejskiej polityki turystycznej; - struktury funduszy Unii Europejskiej oddziałujące na rozwój gospodarki turystycznej; - funkcjonowanie regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej, w tym analizę poziomu atrakcyjności turystycznej regionów; - analizę aplikowania i wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej w perspektywie finansowej na lata 2007-2013; - efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w gospodarce turystycznej w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
Spis treści: Wykaz ważniejszych skrótów Wprowadzenie Rozdział 1. Geneza, struktura i funkcjonowanie Unii Europejskiej 1.1. Historia przebiegu integracji europejskiej 1.2. Instytucje europejskie 1.3. Struktura budżetu i zasady finansowania zadań w Unii Europejskiej 1.4. Instrumenty polityki strukturalnej Unii Europejskiej 1.5. Przejawy integracji europejskiej w obszarze turystyki Rozdział 2. Europejska polityka turystyczna 2.1. Istota i zakres polityki turystycznej 2.2. Podmioty polityki turystycznej 2.2.1. Instytucje Unii Europejskiej i ich rola w turystyce 2.2.2. Polska 2.3. Instrumenty polityki turystycznej 2.3.1. Unia Europejska 2.3.2. Polska 2.4. Strategie rozwoju turystyki jako przejaw polityki turystycznej Rozdział 3. Regionalna i lokalna gospodarka turystyczna 3.1. Pojęcie i zakres gospodarki turystycznej 3.2. Podmioty gospodarki turystycznej na szczeblach regionalnym i lokalnym 3.3. Efekty współdziałania podmiotów gospodarki turystycznej 3.3.1. Zintegrowany produkt turystyczny 3.3.2. Konkurencja, współdziałanie i współpraca, kompetycja Rozdział 4. Środki Unii Europejskiej w regionalnej gospodarce turystycznej 4.1. Miejsce turystyki w przedakcesyjnych programach unijnych 4.2. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych z funduszy unijnych w latach 2007–2013 4.3. Turystyka w unijnych programach regionalnych Rozdział 5. Ocena stopnia rozwoju społeczno-gospodarczego oraz poziomu atrakcyjności turystycznej regionów 5.1. Informacje społeczno-gospodarcze dotyczące analizowanych regionów administracyjnych 5.2. Ocena poziomu atrakcyjności turystycznej regionów 5.2.1. Taksonomiczna miara rozwoju (TMR) 5.2.2. Taksonomiczna miara oceny atrakcyjności turystycznej regionów 5.2.2.1. Województwo zachodniopomorskie 5.2.2.2. Województwo lubuskie Rozdział 6. Funkcjonowanie podmiotów regionalnej gospodarki turystycznej 6.1. Aktywność samorządu terytorialnego w zakresie turystyki 6.1.1. Województwo zachodniopomorskie 6.1.2. Województwo lubuskie 6.2. Działalność przedsiębiorstw turystycznych 6.2.1. Województwo zachodniopomorskie 6.2.2. Województwo lubuskie 6.3. Działalność organizacji turystycznych 6.3.1. Województwo zachodniopomorskie 6.3.2. Województwo lubuskie Rozdział 7. Analiza stanu aplikowania i wykorzystania środków europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej 7.1. Wyniki badań w gminach 7.1.1. Czynniki determinujące poziom realizowanych projektów turystycznych ze środków UE na podstawie badań wtórnych 7.1.1.1. Województwo zachodniopomorskie 7.1.1.2. Województwo lubuskie 7.1.2. Metodyka badań pierwotnych 7.1.3. Ogólne informacje na temat aktywności badanych gmin w zakresie aplikacji o fundusze UE dla gospodarki turystycznej 7.1.4. Proces aplikacji o fundusze unijne i ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy w badanych gminach 7.1.5. Ocena projektów dofinansowanych ze środków UE na rozwój gospodarki turystycznej realizowanych przez badane gminy 7.2. Wyniki badań na poziomie powiatowym 7.2.1. Województwo zachodniopomorskie 7.2.2. Województwo lubuskie 7.3. Wykorzystanie środków Unii Europejskiej przez przedsiębiorstwa turystyczne 7.4. Wyniki badań wtórnych w organizacjach turystycznych 7.4.1. Województwo zachodniopomorskie 7.4.2. Województwo lubuskie Rozdział 8. Efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej 8.1. Podniesienie poziomu atrakcyjności turystycznej 8.2. Efekty na rynku turystycznym 8.3. Analiza SWOT stanu wykorzystania środków Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej 8.4. Wskazania pod adresem strategii rozwoju turystyki 8.5. Modelowe rozwiązania finansowania gospodarki turystycznej ze środków UE w aspekcie perspektywy finansowej na lata 2014–2020 Zakończenie Bibliografia
dr. hab. inż. Adam R. Szromek, prof. Politechniki Śląskiej: Praca jest obszernym studium teoretyczno-empirycznym dotyczącym szerokiego zakresu podejmowanej tematyki funduszy europejskich w gospodarce turystycznej (…) jest oryginalnym dziełem naukowym, posiada wszelkie znamiona rozprawy naukowej, ale odznacza się także wysokim poziomem przydatności praktycznej. Podjęta problematyka dotyczy szerokiego spektrum wewnątrzwspólnotowej polityki Unii Europejskiej wobec państw członkowskich (szczególnie Polski) w odniesieniu do gospodarki turystycznej. Przedstawione wnioski są istotnym wkładem Autorów do badań naukowych w obszarze ekonomicznych zagadnień turystyki, ale również stanowią wkład w poszerzenie wiedzy na temat wpływu środków Unii Europejskiej na gospodarkę turystyczną.
Czy chcesz podjąć wyzwanie, jakim jest zbudowanie zgranego i skutecznego zespołu? Zastanawiasz się, jak poradzisz sobie w roli początkującego lidera i mentora? Dzięki tej książce wszystko stanie się łatwe i oczywiste. Dowiesz się, jak osiągać sukcesy zawodowe jako nauczyciel, trener czy pedagog. Na tych stronach znajdziesz gotowy sposób, jak krok po kroku przejść przez planowanie, realizację oraz ewaluację swoich działań tak, by były one skuteczne! Znajdziesz tu konkretne narzędzia, ..
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 35.10 zł
Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest raczej konsekwencją tego, że było się silnym zbyt długo. Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą b..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 40.50 zł
Fantastyczna książka! Jest to próbka ekonomii behawioralnej w najlepszym gatunku. Samuel Bowles, Santa Fe Institute W zabawny i żywy sposób autorzy pokazują, że pogoń za zyskiem pozwala wytwarzać wiele produktów wzbogacających nasze życie, ale prowadzi również do rozmaitych manipulacji i oszustw. Wiele innowacji dotyczy produktów, które ułatwiają oszukiwanie ludzi, a implikacje tego zjawiska są złożone i głębokie. Joseph E. Stiglitz, Laureat Nagrody Nobla z ekonomii ..
52.51 zł 59.00 zł Cena netto: 52.51 zł
Książka omawia zagadnienia związane z taktyką małych pododdziałów piechoty lekkiej (ang. minor tactics). W kontekście dwóch podstawowych działań: natarcia i obrony, autorzy omówili szczegółowo główne zasady taktyki lekkiej piechoty, dowodzenie, proces planowania działania oraz nowoczesne matryce decyzyjne wspomagające proces decyzyjny i dowodzenie w walce bezpośredniej. Omówiono również metody szkolenia w celu wypracowania zdolności taktyczno-decyzyjnych kadry dowódczej i żołnierzy do szczebla p..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 49.50 zł
Założeniem podręcznika jest kształtowanie praktycznych umiejętności z zakresu posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim. Książka stanowi kompendium słownictwa, z jakim spotyka się logistyk w swojej codziennej pracy. Autorki położyły szczególny nacisk na zaprezentowanie aktualnych tekstów źródłowych, pochodzących zarówno z prasy specjalistycznej, jaki i dedykowanych portali internetowych. W podręczniku zostały zamieszczone ćwiczenia umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności z za..
28.80 zł 32.00 zł Cena netto: 28.80 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 45.00 zł