• Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Wydanie 2 zaktualizowane

Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Wydanie 2 zaktualizowane

  • Autor: Tadeusz Wojciechowski
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-380-8
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 232/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 52.00 zł

    46.80 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Motywem przewodnim książki jest uzasadnienie tezy, że działania marketingowe w przedsiębiorstwach muszą być stopniowo integrowane z działaniami logistycznymi i że – tym samym – wymagają wspólnego, zsynchronizowanego zarządzania. W warunkach coraz ostrzejszej konkurencji, zarządzanie to powinno koncentrować się na rozwiązywaniu problemów marketingowych i logistycznych w sposób zmierzający do uzyskania maksymalnej satysfakcji klientów.

Uzasadnienie tej tezy zostało wsparte przejrzystym przeglądem podstaw marketingu i logistyki, zasad planowania marketingowego i logistycznego oraz tworzenia strategii marketingowo – logistycznych. Określono też, jakie funkcje w przedsiębiorstwie powinny być realizowane, aby można było uznać, że zarządza się nim „marketingowo – logistycz­nie” i jaki wpływ mogą na to wywierać nowe koncepcje zarządzania, takie jak TQM, Line Management, a nawet „teoria chaosu”.

Niezależnie od wkładu w teorię problemu, książka jest także pomocniczym podręczni­kiem akademickim przeznaczonym dla studentów na kierunkach studiów „zarządzanie”, „ekonomia”, „zarządzanie i inżynieria produkcji”, „logistyka”.

Spis treści:

Od Autora
 
Rozdział 1. Marketing i logistyka w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem
 
1. „Klasyczne” podstawy zarządzania
2. Fascynacja „marketingiem”
3. Nie ma marketingu bez logistyki!
4. Zarządzanie marketingowe, zarządzanie logistyczne czy zarządzanie marketingowo-logistyczne?
4.1. „Zarządzanie marketingowe” a „zarządzanie marketingiem”
4.2. Zarządzanie logistyczne
4.3. Zarządzanie marketingowo-logistyczne
4.4. Model zarządzania marketingowo-logistycznego
4.5. Zarządzanie marketingowo-logistyczne – „zarządzaniem przez cele”?
 
Rozdział 2. Planowanie marketingowo-logistyczne
 
1. Co trzeba wiedzieć, aby skutecznie planować?
1.1. Misja
1.2. System informacji marketingowej (SIM)
1.3. Analiza marki
1.4. Cykl życia produktu na rynku i jego znaczenie w planowaniu marketingowym
1.5. Analiza i prognoza popytu
1.6. Konkurencja
1.6.1. Analiza konkurencji
1.6.2. Ochrona przed nieuczciwą konkurencją i ograniczaniem konkurencji
1.6.3. Interpretacyjne wątpliwości ochrony przed nieuczciwą konkurencją
1.7. Ceny – istotny element planowania i strategii
1.8. Analiza marketingowa stanu przedsiębiorstwa
2. Proces planowania
2.1. Krótkookresowe planowanie marketingowo-logistyczne
2.2. Strategiczne planowanie marketingowo-logistyczne
2.3. Kolejność i zakres działań planistycznych w planowaniu strategicznym
3. Opracowanie formalne planu strategicznego – kilka uwag
 
Rozdział 3. Strategie marketingowo-logistyczne
 
1. Zakres merytoryczny
2. Rodzaje, najczęściej spotykane nazwy i treść strategii marketingowo-logistycznych
3. Strategie produktowe
4. Strategie poprawy jakości
5. Strategie cen
 
Rozdział 4. Podstawy zarządzania marketingowo-logistycznego
 
1. Warunek powodzenia – badania i analizy
2. Co muszę robić, aby zarządzać marketingowo-logistycznie?
3. Organizacja zarządzania działaniami marketingowymi i logistycznymi
4. Zarządzanie dystrybucją
4.1. Podstawowe formy dystrybucji
4.2. Dystrybucja a gospodarka zapasami
4.3. Franchising
4.4. Dystrybucja a kooperacja przemysłowa
4.5. Dyskusyjne granice outsourcingu i wirtualizacji przedsiębiorstwa
4.6. Internet – nowa epoka w dystrybucji
5. Zarządzanie logistyką przedsiębiorstwa
5.1. Zarządzanie infrastrukturą procesów logistycznych
5.2. Zarządzanie procesami logistycznymi
5.3. Proste i złożone systemy logistyczne
5.4. Magazyny – ogniwa systemów logistycznych
5.5. Scentralizowane usługi logistyczne
5.6. Konstruowanie systemów logistycznych
5.7. Wpływ logistyki na funkcjonowanie rynku
5.8. Merchandising
5.9. ECR – Effi cient Consumer Response
6. CRM – Customer Relationship Management (Zarządzanie kontaktami z klientem)
7. Zarządzanie promocją i reklamą
7.1. Reklama
7.1.1. Opakowania – specyficzny nośnik reklamy
7.2. Inne formy promocji
7.2.1. Sprzedaż osobista
7.2.2. Marketing bezpośredni
7.3. Marketing partnerski
7.4. Sponsoring
7.5. Public relations
7.6. Marketing wewnątrz firmy
7.7. Międzynarodowy marketing i logistyka
8. Zarządzanie zakupami (marketing zakupów)
8.1. Czym jest marketing zakupów?
8.2. Warunki stosowania marketingu zakupów
8.3. Marketingowa strategia zakupów materiałowych
8.4. Przesłanki decyzji wyboru źródeł zakupów materiałowych
9. Zarządzanie finansowaniem marketingu i logistyki
9.1. Koszty marketingu
9.2. Koszty logistyki
9.3. Efektywność działań marketingowych i logistycznych
 
Rozdział 5. Realizacja i kontrola realizacji strategii marketingowo-logistycznej
 
Rozdział 6. Wpływ nowych koncepcji zarządzania na zarządzanie marketingowo-logistyczne
 
1. Reengineering, czyli zarządzanie procesowe
2. Lean management
3. Zarządzanie wiedzą menedżerską
4. Organizacje samouczące i samorekonstruujące
5. TQM – Total Quality Management
8 Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem
6. Strategia inwestowania
7. Strategia zachowania ciągłości operacji biznesowych (Business Continuity Planning)
8. Strategiczne zarządzanie marketingowo-logistyczne a teoria chaosu
9. Kilka refleksji
9.1. Dziesięć współczesnych przykazań marketingowo-logistycznego zarządzania przedsiębiorstwem
9.2. Rynek nieustannej walki
 
Bibliografia
 
Spis rysunków

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane