• Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej 50% rabatu

Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej 50% rabatu

  • Autor: Sylwia Wojciechowska-Filipek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-248-1
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 160/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 38.00 zł

    19.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Książka systematyzuje i przybliża problematykę wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w usługach bankowych. Tematyka ta jest przedstawiona w sposób prosty i przejrzysty, aby była zrozumiała i przydatna nie tylko dla osób zajmujących się tym obszarem zawodowo, ale również dla korzystających z usług banku. W tym celu omówienie typowej bankowości elektronicznej (produkty i usługi) zostało rozszerzone o prezentację systemów rozliczeń oraz systemu informacji kredytowej (BIK).

Zakres tematyczny książki wynika z doświadczeń autorki zdobytych podczas wieloletniej pracy w instytucjach komercyjnych, w bankach, w trakcie pracy ze studentami różnych kierunków oraz z przeprowadzonych badań.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Bank jako przedsiębiorstwo usługowe

1.1. Bank – specyfika działalności bankowej
1.2. Produkty i usługi bankowe
1.3. Rozwój technologii informatycznej w bankowości
1.4. Bankowość elektroniczna – pojęcia i typologia

Rozdział 2. Elektroniczne instrumenty płatnicze

2.1. Karty płatnicze
2.1.1. Podstawowe definicje
2.1.2. Opis karty
2.1.3. Powstanie i rozwój kart płatniczych
2.1.4. Typologia kart płatniczych
2.1.5. Urządzenia do obsługi kart
2.2. Pieniądz elektroniczny
2.2.1. Elektroniczna portmonetka
2.2.2. Przykłady zastosowań elektronicznej portmonetki
2.2.3. Pieniądz sieciowy

Rozdział 3. Zdalne kanały dostępu do usług bankowych

3.1. Bankowość telefoniczna
3.1.1. Dostęp za pomocą telefonu stacjonarnego
3.1.2. Mobile banking
3.1.3. Płatności mobilne (elektroniczne)
3.2. Bankowość telewizyjna
3.3. Bankowość internetowa
3.3.1. Podstawowe definicje
3.3.2. Etapy rozwoju e-bankingu
3.3.3. Zalety i wady bankowości internetowej
3.3.4. Modele funkcjonowania i stan obecny

Rozdział 4. Problemy bezpieczeństwa bankowości elektronicznej

4.1. Specyfikacja zagrożeń
4.1.1. Charakterystyka zagrożeń
4.1.2. Źródła zagrożeń
4.2. Typologia zabezpieczeń bankowości elektronicznej
4.2.1. Środki prawne
4.2.2. Środki fizyczne
4.2.3. Środki techniczne
4.2.4. Środki programowe
4.2.5. Środki organizacyjne
4.2.6. Środki kontroli dostępu
4.2.7. Systemy biometryczne
4.2.8. Środki kryptograficzne
4.2.9. Podpis elektroniczny

Rozdział 5. Uwarunkowania rozwoju IT w produktach i usługach bankowych

5.1. Uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwoju bankowości elektronicznej
5.2. Czynniki demograficzno-edukacyjne
5.3. Czynniki psychospołeczne
5.4. Czynniki instytucjonalno-prawne

Rozdział 6. Systemy umożliwiające świadczenie usług bankowych

6.1. Systemy rozliczeń międzybankowych
6.1.1. System ELIXIR Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. (KIR)
6.1.2. SORBNET
6.1.3. TARGET
6.1.4. SWIFT
6.2. System informacji kredytowej BIK
6.2.1. Działalność Biura Informacji Kredytowej S.A.
6.2.3. Produkty BIK
6.2.3.1. Raport kredytowy
6.2.3.2. Scoring
6.2.3.3. BIK4Company

Bibliografia

Literatura

Artykuły prasowe

Akty prawne

Źródła internetowe

Spis tabel

Spis rysunków

prof. zw. dr hab. Witold Chmielarz, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego:

Zasadniczym celem książki jest analiza i charakterystyka podstawowych tendencji rozwojowych nowoczesnych technologii informacyjnych w bankowości. Za szczególnie istotne uważam przedstawienie typowych rozwiązań bankowości elektronicznej z punktu widzenia informatyki gospodarczej w aspekcie teoretycznym, analitycznym i praktycznym, w ciągłym procesie ewolucyjnym.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane