Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań
- Autor: Józef Penc
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-313-6
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 328/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
50.00 zł
12.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12.50 zł
75% taniej
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymagania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi też swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy.
Dzisiaj przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko przez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.
Wprowadzenie. Nowe wyzwania
Józef Penc
profesor zwyczajny w Politechnice Łódzkiej i Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Jego zainteresowania naukowe i badawcze obejmują takie dziedziny jak: polityka społeczna, ekonomika pracy, zarządzanie, marketing, innowatyka, ekologia, ergonomia oraz sztuka podejmowania decyzji. Opublikował 45 książek i ponad 500 artykułów oraz referatów naukowych. Z tej problematyki też prowadzi zajęcia dla studentów i dyplomantów, a także dla kadry kierowniczej gospodarki, administracji, oświaty, wojska i policji. Jego publikacje i wykłady mają charakter interdyscyplinarny oraz stanowią cenną pomoc w studiowaniu sztuki zarządzania i jej stosowaniu w praktyce.
Produkty polecane
Determinanty zachowań menedżerów w ...
10.50 zł 42.00 zł Cena netto: 10.00 zł
Menedżerowie i właściciele na rynku...
8.70 zł 58.00 zł Cena netto: 8.29 zł
Przekonaj pracowników do dbania o j...
20.00 zł 40.00 zł Cena netto: 19.05 zł
Jak z menedżera stać się przywódcą?...
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
Kapitał ludzki w strukturach wirtua...
9.80 zł 49.00 zł Cena netto: 9.33 zł
Samodoskonalenie menedżerów. Rozwój...
24.50 zł 49.00 zł Cena netto: 23.33 zł
Zarządzanie dla racjonalnego menedż...
50.40 zł 56.00 zł Cena netto: 48.00 zł
Właściwy kurs. Od białego kołnierzy...
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Prawo pracy dla menedżerów
29.00 zł 58.00 zł Cena netto: 27.62 zł
Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręczni...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Marka osobista w kształtowaniu kari...
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł