Horyzonty rozwoju edukacji w dialogu i perspektywie
- Autor: Anna Karpińska Katarzyna Borawska-Kalbarczyk redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-484-3
- Data wydania: 2011
- Liczba stron/format: 328/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
60.00 zł
30.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Z Wprowadzenia dr hab. Anny Karpińskiej, prof. UwB i dr Katarzyny Borawskiej-Kalbarczyk:
W (…) dysonans wielorakich implikacji przeobrażającego się świata wpisuje się prezentowany czytelnikom tom, będący rezultatem pogłębionej refleksji, badań i analiz wielu wybitnych badaczy rzeczywistości edukacyjnej, skupionych wokół Augustowskiego Spotkania Naukowego. Uczestnicy naukowej debaty – organizowanej przez Zakład Dydaktyki Ogólnej Uniwersytetu w Białymstoku – goszczący już po raz szósty na pojezierzu Augustowskim w Oficerskim Yacht Clubie „Pacyfik” – kolejny raz podjęli trud interdyscyplinarnej debaty pod hasłem „Edukacja w dialogu i perspektywie”. W centrum zainteresowania przedstawicieli wielu środowisk akademickich znalazły się edukacyjne problemy wynikające ze złożoności przemian współczesnego świata zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości (…). Analiza opracowań naukowych składających się na prezentowany tom nasuwa szereg pytań o możliwość sprostania przez szkołę oczekiwaniom współczesnego świata oraz ogólną zdolność szkoły do podjęcia skutecznych działań edukacyjnych adekwatnych do oczekiwań zmieniającej się rzeczywistości.
ks. prof. dr hab. Janusz Mastalski:
Publikacja (...) jest rzetelnym kompendium wiedzy dotyczącej różnego rodzaju aspektów związanych z edukacją. Redaktorkom udało się bardzo zróżnicowane pod względem poziomu merytorycznego i tematycznego artykuły uporządkować, oddając czytelnikowi do dyspozycji spójną, logiczną całość. W ten sposób powstała niezwykle interesująca publikacja, po którą powinni sięgnąć zarówno naukowcy zajmujący się w swej pracy edukacją, jak i wychowawcy. Autorzy zamieszczonych artykułów dają bowiem wiele odpowiedzi na trudne pytania związane z teraźniejszością i przyszłością edukacji. Odkrywają przed czytelnikiem całe spektrum nadziei, ale i wątpliwości dotyczących różnego rodzaju zjawisk dotykających nie tylko polską edukację, a będących konsekwencją przemian cywilizacyjnych. Nie ma żadnych wątpliwości, że recenzowana książka stanowi ważne wydarzenie wydawnicze i naukowe. Dzięki pracy Redaktorek, książka ma swoją duszę, a logika, trafność doboru kolejności artykułów, jak i merytoryczna zawartość zapewnia wysoki status poznawczy publikacji.
Anna Karpińska
Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
redakcja naukowa