Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka stanowi próbę pokazania wynikających z lokalizacji i mających wpływ na lokalizację podmiotów gospodarczych jej lokalnych uwarunkowań i implikacji. Pokazano, jak przebiega zderzenie globalnych inwestorów z realiami lokalnych gospodarek i społeczności. Autorzy opisują, jak lokalne uwarunkowania kulturowe stają się same w sobie czynnikami lokalizacji przedsiębiorstw, jak transformują pozostałe czynniki lokalizacji, jak wpływają na percepcję wynikających z nich korzyści przez odmiennych kulturowo inwestorów oraz jak ewoluują pod wpływem kontaktów z zagranicznymi inwestorami i podążającymi za nimi ekspatami. Nawiązują do formowania się globalnego rynku lokalizacji, na którym zgłaszany przez globalne firmy popyt na lokalne miejsca lokalizacji zderza się z podażą oferowanych przez lokalne społeczności miejsc lokalizacji traktowanych jako swoiste produkty lokalizacyjne, którymi stają się kraje, ich regiony różnej skali geograficznej, miasta i sektory narodowych gospodarek. Zwracają przy tym szczególną uwagę na kwestię atrakcyjności tych produktów lokalizacyjnych determinującą ich konkurencyjność. Analizują źródła przewagi konkurencyjnej lokalnych produktów lokalizacyjnych i proces jej dyskontowania przez interesariuszy procesu lokalizacji przedsiębiorstw dokonywanej w warunkach globalizacji oraz presji na zrównoważony ekologicznie i społecznie rozwój lokalny.
Spis treści:
Wstęp Kazimierz Kuciński
Rozdział 1. Globalizacja a lokalizacja działalności gospodarczej Kazimierz Kuciński
1.1. Lokalizacja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji 1.2. Istota globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw 1.3. Analiza globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw 1.4. Polska na globalnym rynku lokalizacji 1.4.1. Uwarunkowania kulturowe 1.4.2. Korporacje transnarodowe w Polsce 1.4.3. Sektorowe implikacje lokalizacyjne globalizacji 1.4.4. Regionalne implikacje lokalizacyjne globalizacji
Rozdział 2. Lokalne uwarunkowania kulturowe lokalizacji przedsiębiorstw Jacek Brdulak
2.1. Kulturowe czynniki lokalizacji przedsiębiorstw 2.2. Czynnik kulturowy w teorii lokalizacji przedsiębiorstw 2.2.1. Klasyczne teorie lokalizacji 2.2.2. Behawioralne teorie lokalizacji 2.3. Kulturowe aspekty lokalizacji w perspektywie teorii ekonomii 2.4. Kwestia lokalizacji w perspektywie antropologii kultury 2.5. Kultura w procesie podejmowania decyzji lokalizacyjnych 2.5.1. Pojmowanie kultury 2.5.2. Przedsiębiorstwo jako wytwór i składowa kultury 2.5.3. Implikacje różnorodności kulturowej
Rozdział 3. Lokalne produkty lokalizacyjne
3.1. Kraje jako produkty lokalizacyjne Ewa Taylor 3.1.1. Atrakcyjność lokalizacyjna krajów w globalnej gospodarce 3.1.2. Kwantyfikacja atrakcyjności lokalizacyjnej krajów 3.1.3. Jakościowe miary atrakcyjności lokalizacyjnej krajów 3.1.4. Polska jako produkt lokalizacyjny 3.1.5. Atrakcyjność lokalizacyjna regionów 3.2. Miasta jako produkty lokalizacyjne Anna Rutkowska-Gurak 3.2.1. Konkurencja miast i regionów 3.2.2. Miasta w nowym paradygmacie rozwoju 3.2.3. Globalizacja a rozwój miast 3.2.4. Atrakcyjność lokalizacyjna miast 3.3. Atrakcyjność inwestycyjna lokalnych sektorów Dorota Niedziółka 3.3.1. Sektory gospodarek lokalnych jako produkty lokalizacyjne 3.3.2. Lokalizacyjne implikacje globalizacji 3.3.3. Korporacje transnarodowe jako aktorzy globalnej lokalizacji 3.3.4. Lokalizacja działalności gospodarczej w warunkach globalizacji 3.3.5. Glokalizacja polskiej elektroenergetyki
Rozdział 4. Wrastanie korporacji transnarodowych w gospodarki lokalne
4.1. Uwarunkowania lokalnego zakorzenienia korporacji transnarodowych Teresa Pakulska 4.1.1. Redefinicja lokalizacji w warunkach globalizacji 4.1.2. Lokalizacja a internacjonalizacja działalności gospodarczej 4.1.3. Formy relokacji działalności gospodarczej korporacji transnarodowych 4.1.4. Specyfika działalności gospodarczej a jej podatność na relokację 4.2. Lokalizacyjne ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych Teresa Pakulska, Magdalena Szczepaniak-Rochowska 4.2.1. Czynniki lokalizacji a fragmentaryzacja działalności gospodarczej korporacji transnarodowych 4.2.2. Ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych i jego przejawy 4.2.3. Kreowanie wartości poprzez relokację działalności gospodarczej 4.2.4. Polska jako kraj goszczący korporacje transnarodowe 4.3. Lokalne powiązania korporacji transnarodowych Małgorzata Poniatowska-Jaksch 4.3.1. Globalne uwarunkowania powiązań lokalnych 4.3.2. Współczesne sposoby wchodzenia na rynki lokalne 4.3.3. Optymalizowanie lokalizacji jako przewaga konkurencyjna
Rozdział 5. Lokalne implikacje globalizacji
5.1. Wpływ globalizacji na rozwój regionalny i lokalny Monika Niedziółka 5.1.1. Globalizacja a glokalizacja 5.1.2. Lokalizacja przedsiębiorstw a globalizacja 5.1.3. Regiony peryferyjne w dobie globalizacji 5.2. Lokalne uwarunkowania lokalizacji przedsiębiorstw Michał Adam Leśniewski 5.2.1. Lokalna perspektywa lokalizacji 5.2.2. Delokalizacja a rozwój lokalny 5.2.3. Lokalizacja a konkurencyjność 5.3. Glokalizacja a lokalny ekorozwój Kazimierz Kuciński
Aneks. Studium przypadku. Region siedlecko-bialski
1. Region peryferyjny w dobie globalizacji 2. Przesłanki lokalizacji przedsiębiorstw w regionach peryferyjnych 3. Zdolność konkurowania regionów peryferyjnych w procesie globalizacji 4. Zakończenie
Bibliografia
redakcja naukowa
Kazimierz Kuciński profesor zwyczajny w Katedrze Geografii Ekonomicznej w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej. Zajmuje się teorią geografii ekonomicznej, geografią przemysłu i geografią ludności, rozwojem regionalnym i lokalnym, lokalizacją przedsiębiorstw oraz organizacją przestrzenną gospodarki, metodologią oraz metodyką naukowego badania gospodarki i gospodarowania. Opublikował 220 prac z tego zakresu, w tym 12 autorskich książek. Pod jego redakcją naukową ukazało się 20 książek i kilkanaście tomów Materiałów i Prac Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej SGH, którego był dyrektorem w latach 1994-2006.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł