Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem. W serii ukazała się książka Film w terapii i rozwoju. Na tropach psychologii w filmie. Część 2. Partner wydania:Współpraca: Patroni medialni:
Spis treści:
Od redakcji Wstęp Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ „Prawda czasu – prawda ekranu” czy Baudrillardowskie simulacra Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń
Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama Olivia Rybak
(Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach Kamila Rogowicz
Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction Markus Lipowicz Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny Mariusz Makowski
Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska
Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego Leszek Będkowski
Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych Joanna Golonka-Legut
Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego Anna Ratkiewicz-Syrek
Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki Maria Chełkowska-Zacharewicz
Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych Bolesław Drochomirecki
Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi Artur Petz, Emil Sowiński Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH Film w działaniach profilaktycznych Agnieszka Skorupa, Michał Brol
Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego Joanna Stępniewska
Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy psychicznej Anna Pyszkowska
Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących Ewelina Waląg Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych Alicja Mironiuk-Netreba
Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy Anna Pindych, Eryka Probierz
Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości Joanna Stojer-Polańska O autorach
Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych
dr hab. Katarzyna Popiołek prof. Uniwersytetu SWPS: Obcowanie z filmem wzbogaca obszar naszych doświadczeń, pozwala przeżyć sytuacje, które wykraczają poza znany nam obszar rzeczywistości. To poszerza granice naszego wewnętrznego świata. Ma także znaczenie profilaktyczne, pozwala uniknąć pewnych zagrożeń. Obserwacja zniszczeń, jakich dokonują nałogi, może być ważną przestrogą. Ukazanie procesu rodzenia się przemocy, dróg prowadzących do dyskryminacji i jej tragicznych skutków staje się szkołą wrażliwości społecznej i skłania do prewencji. Poznajemy konsekwencje zła bez konieczności doznawania ich na własnej skórze. Dzieci uczą się opanowywania lęku, przeżywając go w bezpiecznej sytuacji przed ekranem, w towarzystwie opiekunów. (...) Używając filmu jako formy edukacji i działań profilaktycznych, musimy mieć na uwadze konieczny proces przygotowania do jego odbioru, różne formy pracy nad materiałem dostarczonym widzowi, pomoc w zrozumieniu emocji, jakie wzbudza, rozważenie do jakich działań może motywować. (...) Trawestując Szekspira można rzec, że jesteśmy w dużej mierze utkani z materii filmu, dla której nasze krótkie życie jest matrycą. prof. dr hab. Zofia Ratajczak: Bogactwo zarówno istniejących, jak i potencjalnych zastosowań filmu w psychologii i psychologii w filmie jest imponujące. Idea wprzęgnięcia psychologii w poszukiwanie w filmie wartości edukacyjnej jest godna uwagi i poparcia. Pozytywnie oceniam wybór najistotniejszych zadań pracy z filmem do kształcenia psychologów, a następnie ułatwiania im pracy w podstawowych dziedzinach działalności. Proponowaną monografię uważam za wartościową, konsekwentnie promującą zastosowanie jednej z głównych form sztuki medialnej, jaką jest film, do praktyki psychologicznej.
Agnieszka Skorupa psycholog, adiunkt w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Naukowo zajmuje się szeroko rozumianymi różnicami indywidualnymi, a szczególnie zachowaniem człowieka w sytuacjach skrajnych i ekstremalnych. Zainteresowana popularyzacją nauki oraz dydaktyką psychologii poprzez film. Pracę naukową łączy z działalnością praktyczną, prowadzi warsztaty dla szerokiego grona odbiorców. Współredaktorka podręcznika Psychologiczna praca z filmem oraz książki Człowiek wobec gór. Przewodnicząca Komitetu Naukowego konferencji z cyklu Filmowe Psycho-Tropy.
Michał Brol psycholog i politolog, pracuje na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Autor lub współautor ponad 20 artykułów i rozdziałów w recenzowanych publikacjach naukowych. Jego zainteresowania naukowe koncertują się w obszarze wpływu społecznego, funkcjonowania zespołów w organizacji, gotowości do sprzeciwu i wpływu mniejszości. Pasjonuje się wykorzystaniem filmu w edukacji i dydaktyce psychologii. Współpracuje z otoczeniem społecznym i biznesowym uczelni, w tym z organizacjami pozarządowymi, m.in. w ramach prowadzonych szkoleń, organizacji konferencji naukowych oraz wydarzeń popularyzujących psychologię. Współautor podręcznika Psychologiczna praca z filmem.
Patrycja Paczyńska-Jasińska socjolog i filmoznawca. Doktorantka na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Pomysłodawczyni Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. Filmowe Psycho-Tropy oraz inicjatorka projektu filmowego o tym samym tytule w katowickim Kinie Kosmos - Centrum Sztuki Filmowej. Autorka bloga filmowego Se Toči (www.setoci.com). Pracownik SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego Wydziału Zamiejscowego w Katowicach na stanowisku koordynator ds. marketingu. Działa społecznie na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży w ramach projektów: Strefa Młodzieży i Strefa Psyche. Współpracuje z Warsztatami Realizatora Filmowego i TV w Bielsku-Białej, gdzie edukuje społeczność lokalną z zakresu historii i analizy filmu.
redakcja naukowa
RMF Classic: FILMOWE PSYCHO -TROPY: Posłuchaj! Po co film? Portal opsychologii.pl O książce „Film w edukacji i profilaktyce”
31.50 zł 35.00 zł Cena netto: 30.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł