Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia „etosu zawodowego” – i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał. Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej – rzetelności, która była nie tylko wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości. Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm? Autor:Kiedy zaczynałam zgłębiać tajniki public relations, zadziwiła mnie duża ilość negatywnych opinii o specjalistach PR – a i pośrednio – o samej dziedzinie w mediach, wśród menedżerów i pracowników uczelni. Nie zniechęciło to mnie do dalszych eksploracji, ale dało do myślenia… Skąd taka fatalna opinia o PR-owcach, dlaczego tyle w świadomości społecznej niedobrych skojarzeń, błędnych opinii, fałszywych wyobrażeń o tym, czym zajmują się specjaliści public relations? Czy w społeczeństwie jest aż tylu tych nieszczęsnych PR-owców, jest to tak rozpowszechniony zawód, że społeczeństwo mogło wyrobić sobie opinie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych, ze współpracy z nimi, z bezpośrednich kontaktów? Chyba jednak nie, ale…
Wprowadzenie • Zawód PR-owca w świadomości społecznej, czyli jak jesteśmy postrzegani • Między medycyną a fryzjerstwem, czyli jak dziennikarze kreują rzeczywistość public relations • Mea culpa, czyli jak samo środowisko PR-owców przyczynia się do budowania negatywnych stereotypów • Pijarowanie kiełbas, czyli jak środowisku PR-owców przyprawia się gębę • Budowanie etosu zawodu PR-owca, czyli co zrobić, aby było lepiej 1. PR w służbie publicznej Dlaczego public relations musi być etyczne? Założenia teoretyczne 1.1. Uwarunkowania zewnętrzne działań PR 1.2. Aspekt społeczny zawodu PR-owca 1.3. Definiowanie działań public relations 1.4. Etyka w public relations 1.5. Relacje miedzy PR a CSR 1.6. Beneficjenci działań PR 1.7. Odpowiedzialność 1.8. Zaufanie 1.9. Reputacja 2. Ekonomia a etyka Czy homo oeconomicus kieruje się wartościami etycznymi? 2.1. Etyka a moralność. Czy współcześnie moralność odgrywa istotną rolę w pracy zawodowej? 2.2. Etyka w biznesie. Czy wartości i normy etyczne ułatwiają, czy przeszkadzają w biznesie? 3. Kultura a etyka Czy kultura warunkuje nasze zachowania moralne? 3.1. Wpływ religii na podejmowanie decyzji w biznesie. Czy przekonania religijne ułatwiają, czy utrudniają życie zawodowe, prowadzenie działalności gospodarczej? 3.2. Normy społeczne – czy zasady są po to, aby je łamać? 3.3. Normy obyczajowe w pracy specjalisty PR, czy dobre maniery są potrzebne w działalności public relations? 3.3.1. Dobre maniery w public relations 3.3.2. Formy zwracania się 3.3.3. Punktualność 3.3.4. Uprzejmość 3.4. Kompetencje komunikacyjne – czy ułatwiają realizację zadań zawodowych PR? 4. Etyka w public relations Czy przestrzeganie podstawowych wartości etycznych pomaga w efektywnych – efektownych działaniach public relations? 4.1. Brak odpowiedzialności. Czy zawód ? omnibus przyczyną grzechów praktyków PR? 4.2. Zasada odpowiedzialności – czy specjalista public relations to adwokat, ambasador, czy budowniczy porozumienia? 4.3. Przestrzeganie zasad etyki w zawodzie PR-owca – czy regulacje instytucjonalne mogą być gwarancją rzetelności zawodowej? 5. Zawód PR-owca w społeczeństwie Czy więcej pokus i zagrożeń dla społeczeństwa, czy więcej szans na lepsze funkcjonowanie organizacji w społeczeństwie? 5.1. Trudności zawodu 5.2. Specjalista PR w agencji public relations 5.2.1. „Czarny PR” 5.2.2. Sprzeczność interesów 5.3. Specjalista public relations – dział w firmie 5.4. Dziennikarz jako specjalista public relations – czyli pies i kot w jednym 6. Zawód PR-owca dla społeczeństwa Czy specjalista public relations to zawód w służbie społecznej? 6.1. Rola public relations w budowaniu społeczeństwa demokratycznego, czyli jak wspierać obywatelskość 6.2. Kampanie polityczne – czy muszą opierać się na deprecjonowaniu przeciwników politycznych? 6.3. Internet – agora XXI wieku czy globalny śmietnik? 6.3.1. „Wzbierająca fala”, która może zatopić • Listy dyskusyjne • Sklepy PR online • Portale społecznościowe • Blogi jako forma edukowania, promowania 6.3.2. „Wzbierająca fala”, która może wynieść na szczyty 6.3.3. Zagrożenia internetowe dla profesjonalizmu public relations 7. Budowanie standardów etycznych w działalności public relations Konieczność czy możliwość? 7.1. Kodeksy etyczne – czy mogą być traktowane jako drogowskazy w pracy specjalisty PR? 7.1.1. Rodzaje kodeksów etyki zawodowej 7.1.2. Idea kodeksów zawodowych 7.1.3. Kodeksy public relations 7.1.4. Karać czy upowszechniać dobre zasady 7.2. Stowarzyszenia branżowe jako strażnicy profesjonalizmu i rzetelności zawodowej 7.3. Rada Etyki Public Relations jako propagator standardów etycznych 7.4. Uczelnie jako wychowawcy specjalistów public relations 8. Dylematy etyczne Jak byście się Państwo zachowali, gdyby zdarzyło się Wam być w podanych sytuacjach i co sądzicie o takim postępowaniu? 9. Dekalog specjalisty public relations Bibliografia
Ewa Hope
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł