Brak produktów
/
Cena detaliczna
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny element treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko znajdzie odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznesu, ale przede wszystkim dowie się: - Czy i w jakim zakresie moralność ma zastosowanie w zabieganiu o to, by gospodarka dobrze służyła tym, co ją uprawiają i tym, do których mają być kierowane efekty działalności gospodarczej? - Na jakiej drodze cel ten osiągnąć? - Jak rozpoznać, co jest a co nie jest dobrym stosowaniem zasad etycznego biznesu? - Co jest w tym zakresie iluzją, a co rzeczywistą możliwością, pozostającą w zasięgu realnego działania i oddziaływania firm? - Na ile rynek jest bezwzględnym władcą wszystkiego i wszystkich, dyktującym postępowanie biznesowe, na ile zaś i w jakich obszarach to my jesteśmy współkreatorami praw, jakie nim kierują, tworzą jego kształt?
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
prof. dr hab., pracownik naukowo-dydaktyczny Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obowiązki nauczyciela akademickiego wykonuje w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, jest również dyrektorem Instytutu Przedsiębiorstwa i kierownikiem Zakładu Przedsiębiorstw Rodzinnych. Długoletni działacz samorządu gospodarczego i polityk. Jego działalność polityczna i samorządowa od zawsze była i jest silnie związana z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw. Interesuje się funkcjonowaniem i nowoczesnymi metodami zarządzania w organizacjach gospodarczych. Autor licznych publikacji, przede wszystkim z zakresu rozwoju przedsiębiorczości i doskonalenia zarządzania w sektorze MŚP oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Wiceprezes Związku Rzemiosła Polskiego, prezes Katowickiej Izby Rzemieślniczej oraz członek Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w Brukseli. Jest również członkiem Komisji Trójstronnej, pełniąc równocześnie funkcję przewodniczącego zespołu ds. ubezpieczeń społecznych. Współtworzył i kierował polsko-szwajcarskim projektem wspierania przedsiębiorczości w Polsce. Projekt ten zdobył uznanie przedsiębiorców, którzy dzięki niemu poszerzyli swoją wiedzę i pogłębili umiejętności w dziedzinie zarządzania i funkcjonowania firm. Organizator i uczestnik wielu spotkań naukowych poświęconych małej i średniej przedsiębiorczości.
Od autoraPrzedmowa Rozdział 1. Narodziny etyki 1.1. Filozofia matką nauki 1.2. Od antyku do Spinozy i Kanta 1.3. Wzorce moralne w judaizmie i buddyzmie 1.4. Centesimus annus 1.5. Kwestie biznesu w islamie 1.6. Inne spojrzenie Rozdział 2. Biznes a etyka 2.1. Na pierwszym planie obiektywizm 2.2. Sens biznesu 2.3. Żyć zacnie w biznesie 2.4. Dobra tyle, ile można – zła tyle, ile konieczne Rozdział 3. Etyka we współczesnym biznesie 3.1. Biznes nie jest wojną prowadzoną w dżungli 3.2. Z rozsądku i poczucia odpowiedzialności 3.3. Drogi różne, cel wspólny Rozdział 4. Etyka a sukces biznesowy 4.1. Europejskie normy i standardy 4.2. Nie tylko Kodeks Bushido 4.3. Trudne narodziny czasu przełomu 4.4. Dylematy etyczne 4.5. Godność zawodu, misja profesji 4.6. Czy tworzyć kodeksy etyczne? 4.7. Konsekwencją konsumeryzm? 4.8. Jaka etyka na poziomie przedsiębiorstwa? 4.9. Pakiet sugestii Rozdział 5. Samo życie 5.1. W służbie i we władzy klienta 5.2. Na rynku jak na ringu 5.3. Korzyści na dziś i jutro 5.4. Gra pozorów a rzeczywistość Rozdział 6. Corporate Social Responsibility 6.1. Trudne początki 6.2. Współczesna interpretacja 6.3. Oczekiwania i korzyści 6.4. Czy jest szansa na etyczny wymiar działalności biznesowej? 6.5. Humanizacja działalności biznesowej Rozdział 7. Coś dla przedsiębiorców 7.1. Na kapitańskim mostku 7.2. Godna praca, sprawiedliwa zapłata 7.3. Prawdziwym błędem jest błąd popełnić i nie naprawić go Zakończenie Bibliografia