Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów w młodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów.
Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy.
Spis treści:WprowadzenieRozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie1.1. Pojęcie emocji1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnymDoświadczanie strachu przez dzieciPrzeżywanie przez dzieci złościRozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocjeRozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnychRozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupąRozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne4.1. Metodologia badań własnychPrzedmiot i cele pracyMetody, narzędzia badawcze oraz grupa badana4.2. Wyniki badań własnychTrudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnychCzęstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych4.3. Wnioski z przeprowadzonych badańRozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego5.1. Diagnoza potrzeb uczestników5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia”5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia”5.4. Bloki tematyczne i cele zajęćRozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupyZajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy sięZajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanieZajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać?Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchaćZajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupieZajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękujęZajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innychZajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacjaZajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja IIZajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innychZajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne stronyZajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem?Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja”Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymiZajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńskaZajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabościZajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innychZajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczućZajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczućZajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniająZajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatiaZajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięcznośćZajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięcznośćZajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodziZajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy?Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać?Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważnyZajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocjiZajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczućZajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupieZajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacjaZajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano?Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nasZajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupąZajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezentZakończenieLiteratura cytowanaNoty autorskie
Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”
Agnieszka Lasota doktor psychologii, psycholog dziecięcy, socjoterapeutka, trenerka, nauczyciel akademicki. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach oraz w ośrodkach wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych. Współpracuje z fundacją Uniwersytet Dzieci w Krakowie, gdzie prowadzi cykliczne warsztaty dla uczniów, rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne. Realizuje szkolenia dla pedagogów oraz psychologów i terapeutów z zakresu psychologii dziecka, komunikacji, emocji i edukacji szkolnej. Jest autorką 7 książek oraz ponad 50 artykułów naukowych.
Dominika Jońca SM Siostra Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo. Absolwentka Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej, studiów podyplomowych z duchowości chrześcijańskiej oraz socjoterapii. Odbyła kursy kwalifikacyjne w zakresie: pedagogiki, oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej i terapii psychomotorycznej wg Procus i Block. Ma bogate doświadczenie w pracy jako oligofrenopedagog oraz wychowawca w świetlicach środowiskowych.
Andrzejewska, J. (1989). Kultura czytelnicza jednostki jako program edukacji czytel-niczej i przedmiot badań. Studia o Książce, 18, 23–63. Becker, G. (1998). Dar strachu. Poznań: Media Rodzina. Białecka-Pikul, M., Stępień-Nycz, M. (2011). Dynamika rozwoju emocjonalnego: doświadczanie, rozumienie i regulacja emocji. W: red. D. Doliński, W. Błaszczak. Dynamika emocji. Teoria i praktyka. Warszawa: Wyd. PWN.Bogdanowicz, M. (2007). W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka. Gdańsk: Wyd. Harmonia. Boone, R., Cunningham, J. (1998). Children’s decoding of emotion in expressive body movement: The development of cue attunement. Developmental Psycholo-gy, 34, 1007–1016. Borecka, I., Wontorowska-Roter, S. (2003). Biblioterapia w edukacji dziecka niepeł-nosprawnego intelektualnie. Wałbrzych: Wyd. UNUS. Brown, J.D., Dunn, J. (1996). Continuities in emotion understanding from three to six years. Child Development, 67, 789–802. Brudnowska, A. (2010). Taniec i choreoterapia jako sposób na poprawę jakości życia współczesnej Polki. Nowiny Lekarskie, 79, 1, 47–55. Czajkowska A. (2004) Procesy emocjonalne. W: red. W. Pilecka, G. Rudkowska, L. Wrona. Podstawy psychologii. Podręcznik dla studentów kierunków nauczy-cielskich. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP. Dunn, J., Brown, J., Beardsall, L. (1991). Family talk about feeling states and chil-dren’s later understanding of children’s emotions. Developmental Psychology, 27, 448–455. Ellis, A. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie. Poznań: Media Rodzina. Erikson, E. (1997). Dzieciństwo i społeczeństwo. Poznań: Rebis. Ferrero, B. (2003). Historie. Katecheza w opowiadaniach. Warszawa: Wyd. Salezjańskie.Formański, J. (2000). Psychologia. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.Fornalik, I. (2001). Uczucie złości. W: red. I. Obuchowska. Jak sobie radzić z nie-chcianymi uczuciami. Poznań: Media Rodzina. Literatura cytowana 262Fredrickson, B.L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology. The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist, 56, 218–226. Fryt, J. (2015a), Drama w rozwijaniu umiejętności społecznych . W: red. A. Lasota, J. Franczyk. Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Fryt, J. (2015b). Procesy grupowe w socjoterapii dzieci i młodzieży. W: red. A. Lasota, J. Franczyk. Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Fuchs, B. (2003). Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie. Kielce: Wyd. Jedność.Gasiul, H. (2006). Psychologia osobowości. Warszawa: Wyd. Difin.Gendron B. (2004), Why emotional capital matters in education and in labour? To-ward an optimal use of human capital and knowledge management. Les Cahiers de la Maison des Sciences Economiques, série rouge, No. 113. Paris: Université Panthéon-Sorbonne.Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań: Media Rodzina.Góralska, R. (2016). Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne. Rocznik Andragogiczny, 23, 83–102. Górecka-Mostowicz, B. (2005). Co dzieci wiedzą o emocjach. Kraków: Wyd. Nauk. AP.Grudziewska, E. (red.), (2015). Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Progra-my zajęć. Warszawa: Wyd. Difin.Grudziewska, E. (red.), (2016). Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Progra-my zajęć, cz. 2. Warszawa: Wyd. Difin.Grudziewska, E. (2017), (red.). Diagnoza w socjoterapii. Warszawa: Wyd. Difin. Gruszecka, E. (2011). Wdzięczność a szczęśliwe życie. Psychologia Społeczna, 6, 316−329.Hurlock, E.B. (1961). Rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. PWN.Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej dla dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Druk MEN-I/54/2.Izard, C.E., Fantauzzo, C.A., Castle, J.M., Haynes, O.M., Rayias, M.S., Putnam, P.H. (1995). The ontogeny and significance of infants’ facial expression in the first 9 months of life. Developmental Psychology, 31, 997–1013. Izdebski, P. (2009). Rozwój emocjonalny. W: red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała. Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wyd. PWN.Jagieła J. (2009). Socjoterapia w szkole. Kraków: Wyd. Rubikon.Jankowiak, B. (red.), (2016). Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-peda-gogicznej. Teoria i praktyka. Poznań: Wyd. UAM.Jankowiak, B., Soroko, E. (2019). Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno--pedagogicznej. W: red. I. Grzegorzewska, L. Cierpiałkowska, A. Borkowska. Psy-chologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa: Wyd. PWN.263 Literatura cytowanaJarvis, P. (2012). Globalizacja, wiedza i uczenie się przez całe życie. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2, 7–21. Jegier, A., Szurowska, B. (2017). Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwo-ju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami. Warszawa: Wyd. Difin.Kasdepke, G. (2008a). Kocha, lubi, szanuje… czyli jeszcze o uczuciach. Warszawa: Wyd. Nasza Księgarnia.Kasdepke, G. (2008b). Tylko bez całowania! Czyli jak sobie radzić z niektórymi emo-cjami. Warszawa: Wyd. Nasza Księgarnia.Kasdepke, G. (2016). Drużyna pani Miłki, czyli o szacunku, odwadze i innych war-tościach. Warszawa: Wyd. Nasza Księgarnia.Kołodziejczyk, A. (2016). Późne dzieciństwo – młodszy wiek szkolny. W: red. J. Trem-pała. Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wyd. PWN.Kołodziejczyk, A., Czemierowska, E. (1993). Spójrz inaczej. Program zajęć wycho-wawczo-profilaktycznych dla klas I–III szkół podstawowych . Starachowice: Wy-daw. ATE.Kołyszko, W., Tomaszewska, J. (2018a). Wstyd i latający śpiwór. Sopot: Wyd. GWP.Kołyszko, W., Tomaszewska, J. (2018b). Złość i smok Lubomił. Sopot: Wyd. GWP.Konopczyński, M. (2009). Metody twórczej resocjalizacji. Teoria i praktyka wycho-wawcza. Warszawa: Wyd. PWN.Lagattuta, K.H., Wellman, H.M. (2001). Thinking about the past: Early knowledge about links between past experience, thinking, and emotion. Child Development, 72, 82–102. Lagattuta, K.H., Wellman, H.M. (2002). Differences in early parent-child conversa-tion about negative versus positive emotions: Implications for the development of psychological understanding. Developmental Psychology, 38, 564–580. Lasota, A., Franczyk, J.L. (red.), (2015). Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Lasota, A., Klimowska-Bobula, E. (2015). Rola bajek w procesie wspierania rozwoju i terapii dzieci. W: red. A. Lasota, J. Franczyk. Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Lasota, A., Koźlik-Rączka, A. (2020). Postawy rodzicielskie predyktorem empatii, wdzięczności i samooceny młodzieży. Kraków: Wyd. UP.Lasota, A., Szczudło, E. (2015). Terapeutyczna wartość sztuki i ekspresji artystycz-nej w pracy socjoterapeutycznej. W: red. A. Lasota, J. Franczyk. Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Lazarus, R.S., Kanner, A.D., Folkman, S. (1980). Emotions: A cognitive-phenomeno-logical analysis. W: eds. R. Plutchik, H. Kellerman. Emotion: Theory, research, and experience. Vol. 1, Theories of emotion. San Diego, CA: Academic Press.Lewis, M. (2007). Psychologia emocji. Gdańsk: Wyd. GWP. Literatura cytowana 264Marek, E. (2004). Arteterapia jako metoda wspomagająca pracę wychowawczą. W: red. M. Knapik, W. Sacher. Sztuka w edukacji i terapii. Kraków: Impuls. McGinnis, E. (2014). Kształtowanie umiejętności małego dziecka. Przewodnik na-uczania umiejętności prospołecznych. Warszawa: Wyd. Instytut Amity.Molicka, M. (2003). Bajkoterapia jako rodzaj biblioterapii w procesie wspierania i terapii. Biblioterapia w bibliotekach. Zakres, formy, metody. Materiały konfe-rencyjne nr 8. 10–11 października 2003, Wrocław: Wyd. EBIB Niedenthal, P.M., Krauth-Gruber, S., Ric, F. (2016). Zrozumieć emocje. Perspektywy poznawcze i psychospołeczne. Kraków: Wyd. Nauk UP. Oatley, K., Jenkins, J. (2005). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wyd. PWN.Obuchowska, I. (2000). Kochać i rozumieć. Ciąg dalszy. Poznań: Media Rodzina. Paszkiewicz, A (2017). Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecz-nie w grupie socjoterapeutycznej. Warszawa: Wyd. Difin. Piaget, J. (1923/2011). Mowa i myślenie dziecka. Warszawa: Wyd. PWN.Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i ja-kościowe. Warszawa: Wyd. Akad. Żak.Plummer, D.M. (2010). Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie. Warszawa: Wyd. Fraszka Edukacyjna.Poniatowska-Leszczyńska, K. (2016). Socjoterapia w podejściu psychodynamicz-nym. W: red. B. Jankowiak. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pe-dagogicznej. Teoria i praktyka. Poznań: UAM.Pons, F., Harris, P.L. (2005). Longitudinal Change and Longitudinal Stability of Indi-vidual Differences in Children’s Emotion Understanding. Cognition & Emotion, 19, 1158–1174. Pons, F., Harris, P.L., de Rosnay, M. (2004). Emotion comprehension between 3 and 11 years: Developmental periods and hierarchical organization. European Jour-nal of Developmental Psychology, 1(2), 127–152. Portmann, R. (2001). Gry i zabawy kształtujące pewność siebie. Kielce: Wyd. Jedność.Portmann, R. (2005). Gry i zabawy przeciwko agresji. Kielce: Wyd. Jedność.Reykowski, J. (1986). Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość. Warszawa: Wyd. PWN.Reykowski, J. (1992). Procesy emocjonalne, motywacja, osobowość. Warszawa: Wyd. PWN.Rudowski T. (2014). Arteterapia. Inspiracje i wartości. Warszawa: Wyd. Eneteia.Saarni, C. (1999). Kompetencja emocjonalna i samoregulacja w dzieciństwie. W: red. P. Salovey, D.J. Sluyter. Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Problemy edukacyjne. Poznań: Rebis. Sawicka, K. (red.), (1999). Socjoterapia. Warszawa: Wyd. Centrum Metodyczne Po-mocy Psychologiczno-Pedagogicznej.Schaffer, H.R. (2017). Psychologia dziecka. Warszawa: Wyd. PWN.265 Literatura cytowanaSchaffer, H.R. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. Kraków: Wyd. UJ.Schaffer, H.R. (2006). Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wyd. UJ. Schaffer, D.R., Knapp, K. (2015). Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Universalis. Seligman, M.E.P. (2000). Co możesz zmienić, a czego nie możesz?. Poznań: Media Rodzina. Stamer-Brandt, P. (2013). Nowe gry i zabawy rozładowujące złość. Kielce: Jedność.Stańczuk, J. (2016). Savoir-vivre dla dzieci. Poradnik o dobrym wychowaniu. War-szawa: Wyd. Sióstr Loretanek.Stańko-Kaczmarek, M. (2016). Zastosowanie metod arteterapeutycznych w socjote-rapii dzieci i młodzieży. W: red. B. Jankowiak. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka. Poznań: Wyd. UAM.Stasiakiewicz, M., Schmidt-Możdżeń, H. (2001). Uczucie strachu, lęku, niepokoju. W: red. I. Obuchowska. Jak sobie radzić z niechcianymi uczuciami. Poznań: Me-dia Rodzina. Stępień-Nycz, M. (2015). Rozwój reprezentacji emocji w dzieciństwie. Warszawa: Wyd. Liberi Libri. Stępień-Nycz, M. (2012). Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach. Wychowanie w Przedszkolu, 11, 5–10.Striano, T., Vaish, A. (2006). Seven – to 9 – month-old infants use facial expres-sion to interpret others’ actions. British Journal of Developmental Psychology, 24, 753–760. Szymajda, A. (2016). Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przed-szkolnym. Muzykoterapia kreatywna drogą do odkrywania „muzycznego lustra”. Rozprawa doktorska, Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa. https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/321/1/Wspieranie_rozwoju_emocjonalnego_dziecka_w_wie-ku_przedszkolnym_Muzykoterapia_kreatywna_drog%C4%85_do_odkrywania_muzycznego_lustra.pdf [dostęp: 23.03.2021].Tokarska, U. (2018). Materiały z kursu: Konstruowanie programów socjoterapeu-tycznych. Studia podyplomowe z Socjoterapii. Kraków: Wyd. UP.Vasta R., Haith, M.M., Miller, S.A. (1995). Psychologia dziecka, Warszawa: WSiP.Vopel, K.W. (1999a). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, cz. 1. Kielce: Wyd. Jedność.Vopel, K.W. (1999b). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, cz. 2. Kielce: Wyd. Jedność.Vopel, K.W. (2009a). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, cz. 3. Kielce: Wyd. Jedność.Vopel, K.W. (2009b). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, cz. 4. Kielce: Wyd. Jedność.Vopel, K.W. (2001). Zabawy, które łączą. Otwartość i zaufanie w początkowej fazie istnienia grupy. Kielce: Wyd. Jedność.Literatura cytowana 266Waszyńska, K. (2016). Socjoterapia: osoba i specjalista. Kompetencje i kwalifikacje socjoterapeuty. W: red. B. Jankowiak. Socjoterapia jako forma pomocy psycholo-giczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka. Poznań: Wyd. UAM.Witerska, K. (2011). Drama. Techniki, strategie, scenariusze. Warszawa: Difin. Yik, M.M. (2009). Studying affect among the Chinese: The circular way. Journal of Personality Assessment, 91(5), 416–428.Young, P.T. (1975). Understanding your feelings and emotions, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Netografia:Matyja A., Metody i techniki stosowane w socjoterapii. Publikacje edukacyjne. Publi-kacja nr 1674, rok szkolny 2004/2005: http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1674 [dostęp: 25.10.2018].NOTY AUTORSKIE
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł