Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41.40 zł
10% taniej
Przedmiotem rozważań Autora jest nowe zjawisko, jakim jest crowdfunding, czyli metoda finansowania różnorodnych projektów (charytatywnych, kreatywnych, inwestycyjnych itp.) poprzez grupę internetowej społeczności. Jest to perspektywiczna metoda pozyskiwania środków finansowych od rzeszy internautów, w tym inwestorów, i zarządzania nimi według różnych modeli.
Spis treści: Wprowadzenie 1. Przyczynek do ekonomiki crowdfundingu 1.1. Koncepcja crowdfundingu 1.2. Segment rynkowy crowdfundingu i jego specyfika 1.3. Crowdfunding – wielość zastosowań gospodarczych 1.4. Ekonomika crowdfundingu – potrzeba badań 1.5. Cele i obszary badawcze ekonomiki szczegółowej 2. Modele finansowania społecznościowego, strategie nagradzania i motywacje 2.1. Typologia modeli crowdfundingu 2.2. Strategie wynagradzania 2.3. Motywacje uczestników 3. Segment rynkowy crowdfundingu – wydzielanie i pomiar – wyniki badań 3.1. Metodyka badań 3.2. Wydzielenie segmentu rynkowego – struktura modelowa 3.3. Statystyki wdrożeń według kontynentów i krajów 3.4. Rozmiary i struktura globalnej wartości 3.5. Segment rynkowy w perspektywie ewolucyjnej 4. Modele donacyjne 4.1. Model donacyjny bez nagradzania – analiza struktury rynku 4.2. Model donacyjny z nagradzaniem niefinansowym 4.3. Analiza struktury rynku crowdfundingu sponsorskiego 4.4. Przedsprzedaż jako wariant modelu sponsorskiego 5. Modele pożyczek społecznych 5.1. Istota pożyczek bezpośrednich 5.2. Wydzielanie i analiza segmentu rynkowego 5.3. Crowdfunding jako model finansowania mikrokredytów 5.4. Segment rynkowy mikrokredytowania i jego specyfika 5.5. Mikrokredyty w rysie historycznym 6. Modele inwestycyjne i hybrydowe 6.1. Crowdfunding udziałowy i akcyjny 6.2. Equity-based crowdfunding. Etapy procesu inwestycyjnego 6.3. Community shares i crowdbonds 6.4. Crowdfunding jako metoda inwestowania w nieruchomości 6.5. Inne modele inwestycyjne 6.6. Segment rynkowy crowdinvestingu – struktura i rozmiary 6.7. Modele hybrydowe 7. Ekonomika crowdfundingu – efektywność kampanii 7.1. Ekonomika crowdfundingu – podstawowe relacje 7.2. Statystyki platformy Ulule.com 7.3. Badanie wskaźników sukcesu na zbiorze platform 7.4. Determinanty efektywnej kampanii crowdfundingowej 7.5. Sukces w kampanii a jej tematyka i lokalizacja, z uwzględnieniem kryterium czasu. Wspieram.to jako studium przypadku 7.6. Efekty owczego pędu, gapowicza i mediów społecznościowych 8. Crowdfunding – implikacje ekonomiczne 8.1. Crowdfunding w kreowaniu nowych miejsc pracy 8.2. Crowdfunding – implikacje dla firm 8.3. Crowdfunding – korzyści ekonomiczne i ryzyka Zakończenie Bibliografia Aneks 1. Identyfikacja aktywnych platform crowdfundingu Aneks 2. Statystyki platform modelu donacyjnego bez nagradzania Aneks 3. Statystyki platform modelu donacyjnego z nagradzaniem Aneks 4. Statystyki platform modelu pożyczek społecznych Aneks 5. Statystyki platform modelu mikrokredytów Aneks 6. Statystyki platform modelu inwestycyjnego
prof. dr hab. Józef Oleński: Monografia profesora Dariusza T. Dziuby (…) jest ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym w dziedzinie nauk ekonomicznych. Jest to pierwsza w Polsce pozycja, w której autor w sposób usystematyzowany omawia nowe zjawisko, jakim jest crowdfunding. Opierając się na reprezentatywnym materiale empirycznym, formułuje podstawy teoretyczne i metodyczne crowdfundingu, hipotezy dotyczące kierunków jego rozwoju w warunkach globalizacji i postępu w dziedzinie technologii informacyjnych oraz wpływu na gospodarkę w skali mikro (podmioty społeczno-gospodarcze) i mezo-ekonomicznej (branże, regiony) (…). Wiedza z dziedziny crowdfundingu powinna zostać włączona do programów edukacyjnych szkół ekonomicznych jako ważny temat omawiany w ramach przedmiotów dotyczących rynków finansowych. Tematyka ta powinna też obowiązkowo się znaleźć w programach studiów podyplomowych na kierunkach ekonomia i zarządzanie, a w szczególności wszystkich studiów MBA z zakresu finansów oraz informatyki gospodarczej. Z książką tą powinni się także zapoznać menedżerowie instytucji i przedsiębiorstw, fundacji, instytucji prowadzących działalność z wykorzystaniem środków społecznych (charytatywne, kulturalne, oświatowe, organizacje non profit), dla których crowdfunding jest lub może być ważną formą pozyskiwania funduszy i zarządzania nimi, instytucji pośredniczących w takiej działalności oraz instytucji finansowych, zwłaszcza obsługujących osoby fizyczne, gospodarstwa domowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla projektantów i administratorów informatycznych platform crowdfundingu książka profesora Dziuby to literatura obowiązkowa (…). Powinna znaleźć się (…) we wszystkich dziedzinowych bibliotekach, katedrach i instytutach naukowych zajmujących się ekonomią i zarządzaniem, finansami, administracją i informatyką.
Dariusz Tadeusz Dziuba prof. dr hab. Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych. Absolwent WNE UW, doktorat z metod semiotyki ekonomicznej (1989), habilitacja z zakresu ekonomiki sektora informacyjnego w gospodarce (1999), tytuł profesora nauk ekonomicznych (2012). Poza UW m.in. Dyrektor Departamentu Szkoleń i Współpracy z Zagranicą Głównego Urzędu Statystycznego (1992/1993), profesor Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie (2005-2006). Autor ponad 250 publikacji naukowych i opracowań, w tym licznych książek oraz artykułów poświęconych ekonomice sektora informacyjnego w gospodarce, informacji ekonomicznej, elektronicznej bankowości i giełd elektronicznych, tworzenia giełd na ziemiach polskich, nowych technologii informacyjnych w zastosowaniach gospodarczych, ekonomiki crowdsourcingu i crowdfundingu.
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł