• Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka przedsiębiorczości społecznej

Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka przedsiębiorczości społecznej

  • Autor: Brzuska Eugeniusz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-383-6
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 226/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

48,00 zł

43,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja ukazuje zarówno ekonomiczno-prawne podstawy funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej (m.in. spółdzielni, stowarzyszeń, fundacji), jak i praktyczne aspekty ich działalności, np. rachunkowości zarządczej wraz z szerokim spektrum przykładów. Będzie pomocna dla wszystkich, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić taką działalność. Książka skierowana jest także do studentów wydziałów zarządzania i ekonomii.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

prof. zw. dr hab. Grażyna Krzyminiewska:

Należy z satysfakcją odnotować pojawienie się kolejnej pozycji, która podejmuje próbę połączenia konceptualizacji znaczenia i istoty podmiotów społecznych wraz z omówieniem praktycznych aspektów zagadnień dotyczących kwestii pozyskiwania funduszy.

Autor książki

Brzuska Eugeniusz

doktor nauk społecznych, długoletni wykładowca, trener i doradca biznesu, autor i współautor kilkunastu wniosków o dofinansowanie współfinansowanych z funduszy unijnych, obecnie związany z Naczelną Organizacją Techniczną w Łodzi.

Spis treści:

Wstęp

I. Istota ekonomii społecznej

1.1. Czym jest ekonomia społeczna?
1.2. Obszary działalności i funkcje ekonomii społecznej
1.3. Podmioty ekonomii społecznej – konceptualizacja
1.3.1. Pojęcie podmiotu ekonomii społecznej
1.3.2. Podmioty ekonomii społecznej w Polsce

II. Zarządzanie w podmiotach ekonomii społecznej

2.1. Pojęcie i zasady zarządzania
2.2. Wybrane koncepcje zarządzania w podmiotach ekonomii społecznej
2.3. Strategia jako narzędzie zarządzania
2.4. Zarządzanie personelem
2.5. Efektywność gospodarki finansowej
2.6. Rola marketingu w trzecim sektorze

III. Dobre praktyki księgowe w obszarze ekonomii społecznej – studia przypadku

3.1. Zasady rachunkowości w trzecim sektorze
3.2. Majątek w podmiotach trzeciego sektora – problemy wybrane
3.3. Struktura źródeł finansowania majątku w  podmiotach ekonomii społecznej w kontekście rachunkowości
3.4. Rachunkowość w przedsiębiorstwie społecznym – studium przypadku
3.4.1. Rachunkowość w praktyce – case study
3.4.2. Podatek VAT w podmiotach ekonomii społecznej
3.4.3. Podatek dochodowy w organizacjach pożytku publicznego
3.4.4. Polityka wynagradzania w oparciu o umowy cywilnoprawne  
według stanu prawnego na dzień 1 stycznia 2017 r.

IV. Finansowanie podmiotów ekonomii społecznej z funduszy unijnych w perspektywie 2014-2020

4.1. Regionalne Programy Operacyjne jako podstawowe źródło dofinansowania podmiotów ekonomii społecznej na lata 2014-2020
4.2. Mechanizm dofinansowania – procedury postępowania
4.3. Przygotowanie wniosku o dofinansowanie – praktyczne porady i przykłady

Zakończenie

Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł