Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
Głównym przesłaniem książki jest konieczność wzmocnienia roli edukacji w zakresie przedsiębiorczości w programach nauczania akademickiego. Opracowanie ma stanowić wkład do dyskusji nad rolą edukacji w zakresie kształcenia umiejętności przedsiębiorczych w polskich warunkach społeczno-gospodarczych. Ponadto, książka ma na celu ukazanie związku pomiędzy szeroko rozumianym otoczeniem edukacyjnym, obejmującym kontekst społeczno-kulturowy, a tworzeniem i rozwojem przedsiębiorstw. Nakreślono główne elementy podejścia edukacyjnego w zakresie przedsiębiorczości w Polsce na poziomie akademickim, zestawiając polskie doświadczenia z inicjatywami edukacyjnymi oraz podłożem kulturowym dla przedsiębiorczości w Hiszpanii. Książka zawiera prezentacje doświadczeń nabytych przez kadrę akademicką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w pracach nad rozwojem i wdrożeniem programu specjalności pt. Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie, z uwzględnieniem rozwijanej współpracy z uniwersytetami w Hiszpanii.
Spis treści: Wprowadzenie CZĘŚĆ I. EDUKACJA A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W OTOCZENIU EKONOMICZNYM I SPOŁECZNO-KULTUROWYM POLSKI I HISZPANII Rozdział 1. Kontekst ekonomiczno-społeczny Polski i Hiszpanii z perspektywy sektora małych i średnich przedsiębiorstw Małgorzata Kokocińska Pozostałe wskaźniki makroekonomiczne i różnice regionalne Różnice strukturalne Rozdział 2. Dyskusja nad rolą edukacji w rozwoju przedsiębiorczości Hanna Nowak Przedsiębiorczość jako zespół cech wrodzonych i nabytych Dylematy edukacji w zakresie przedsiębiorczości w świetle badań międzynarodowych Rozdział 3. Kultura przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii Hanna Nowak Wybrane wskaźniki przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii w badaniach GEM Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Polsce Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Hiszpanii Rozdział 4. Potencjał badawczy i dydaktyczny ośrodków akademickich w Polsce i Hiszpanii w zakresie przedsiębiorczości Hanna Nowak Edukacja w zakresie przedsiębiorczości w krajach europejskich Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Polsce Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Hiszpanii Ocena kształcenia i potrzeby edukacyjne studentów Część II. Wybrane elementy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Polsce Rozdział 5. Źródła kreatywności jako przesłanki kształcenia przedsiębiorczości Alicja Hadryś-Nowak Osobowość Rodzina Metody kształtowania kreatywności Myślenie projektowe w edukacji Rozdział 6. Gra biznesowa jako narzędzie kształcenia – ujęcie retrospektywne Jacek Jankiewicz Definicje i terminologia Rewolucja technologiczna i pomiar efektywności gier biznesowych Typy gier i ich zastosowania Rozdział 7. Przydatność symulacji biznesowych w kształtowaniu umiejętności przedsiębiorczych Jacek Jankiewicz Symulacje biznesowe – ocena przydatności w edukacji szkolnej Praktyka prowadzenia symulacji biznesowych Rozdział 8. Biznesplan jako narzędzie oceny pomysłów biznesowych Jacek Jastrzębski Istota biznesplanu Funkcje biznesplanu w kontekście oceny pomysłów biznesowych Ocena pomysłu biznesowego przez odmiennych adresatów biznesplanu Rozdział 9. Rola biznesplanu w edukacji biznesowej Jacek Jastrzębski Struktura biznesplanu a jego funkcja edukacyjna Zróżnicowane efekty dydaktyczne przedmiotu „Biznesplan” w edukacji biznesowej Budowa planu finansowego Rozdział 10. Rynkowe i pomocowe źródła finansowania działalności i wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw Lech Wojciechowski Źródła finansowania dostępne na rynku bankowym Finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa w systemie pozabankowym Fundusze Unii Europejskiej jako źródło finansowania małych i średnich przedsiębiorstw Podsumowanie Bibliografia Autorzy
dr hab. Tadeusz Kowalski, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu: Recenzowana książka należy do grupy tych ciekawych publikacji, które mogą stanowić punkt odniesienia zarówno dla osób zajmujących się zawodowo studiami nad przedsiębiorczością od strony badawczej i dydaktycznej, jak i tych, którzy śledzą ten obszar w Polsce, pracując we władzach regionalnych i instytucjach wspierania aktywności gospodarczej na szczeblu regionalnym i lokalnym. Wielką zaletą recenzowanej książki jest jej podejście metodologiczne oparte na analizie porównawczej. Ta zaleta ma przynajmniej dwa wymiary. Pierwszy wynika z konsekwencji stosowania tego podejścia, drugi wynika ze starannego doboru literatury, obejmującego dorobek polski i zagraniczny, w tym hiszpański.
Małgorzata Kokocińska prof. zw. dr hab., Katedra Mikroekonomii, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Hanna Nowak doktor nauk ekonomicznych, Katedra Mikroekonomii, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł