• Uwarunkowania handlu detalicznego żywnością ekologiczną

Uwarunkowania handlu detalicznego żywnością ekologiczną

  • Autor: Smoluk-Sikorska Joanna Łuczka Władysława
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-332-8
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 175
  • Oprawa: E-book w formacie PDF

Cena detaliczna

29,88 zł

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Przedmiotem książki są problemy związane z handlem detalicznym żywnością ekologiczną. W szczególności zostały omówione podstawowe kanały detalicznej dystrybucji ekoproduktów, czynniki warunkujące poprawę dostępności i wzrost asortymentu żywności ekologicznej,

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Smoluk-Sikorska Joanna

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Ekonomii na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe obejmują rynek żywności ekologicznej oraz procesy globalizacji zachodzące na rynku piwa. Jest autorką i współautorką ponad 50 publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, w tym jednej monografii, a także przewodnika dla konsumentów żywności ekologicznej. Prowadziła szereg szkoleń z zakresu rynku ekoproduktów adresowanych zarówno do handlowców, jak i rolników produkujących żywność ekologiczną.

Łuczka Władysława

profesor zwyczajny na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, Kierownik Katedry Ekonomii, autorka lub współautorka blisko 230 publikacji naukowych, m.in. Czynniki rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (współautor I. Zyskowska), Poznań 2005, Zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem wyrobów (red.), Poznań 2005, Rynek żywności ekologicznej, Warszawa 2007, Ubóstwo ludności wiejskiej woj. wielkopolskiego (współautor S. Kalinowski), Poznań 2007, Uwarunkowania handlu żywnością ekologiczną (współautor J. Smoluk-Sikorska), Warszawa 2014. Jednym z obszarów jej zainteresowań jest funkcjonowanie rynku pracy oraz zabezpieczenia społecznego, w szczególności systemów emerytalnych. Ponadto w pracy naukowej zajmuje się poziomem życia ludności wiejskiej, a także rolnictwem ekologicznym. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych w języku polskim i angielskim. Kierownik projektów badawczych dotyczących poziomu życia i ubóstwa ludności wiejskiej, handlu detalicznego żywnością ekologiczną.

Wstęp

Rozdział 1. Znaczenie rolnictwa ekologicznego

1.1. Istota i korzyści rolnictwa ekologicznego
1.3. Rolnictwo ekologiczne jako element polityki rolnej
1.4. Aktualny stan rolnictwa ekologicznego na świecie
1.5. Rynek żywności ekologicznej

Rozdział 2. Uwarunkowania rolnictwa ekologicznego w Polsce

2.1. Przesłanki przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne rozwoju rolnictwa ekologicznego
2.2. Regulacje prawne ekologicznych metod produkcji
2.3. Instrumenty wsparcia gospodarstw ekologicznych
2.4. Zmiany ilościowe w rolnictwie ekologicznym

Rozdział 3. Handel detaliczny żywnością ekologiczną

3.1. Specyficzne cechy dystrybucji i handlu żywnością ekologiczną
3.2. Organizacja sprzedaży żywności ekologicznej w placówkach handlowych
3.3. Poziom i zróżnicowanie oferty asortymentowej
3.4. Związki handlu detalicznego ekożywnością z dostawcami
3.5. Wybrane instrumenty marketingu
3.6. Polityka cenowa
3.7. Perspektywy rozwoju handlu detalicznego i rynku żywności ekologicznej

Zakończenie

Literatura


Wstęp

Rozdział 1. Znaczenie rolnictwa ekologicznego

1.1. Istota i korzyści rolnictwa ekologicznego

1.3. Rolnictwo ekologiczne jako element polityki rolnej

1.4. Aktualny stan rolnictwa ekologicznego na świecie

1.5. Rynek żywności ekologicznej

Rozdział 2. Uwarunkowania rolnictwa ekologicznego w Polsce

2.1. Przesłanki przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne rozwoju rolnictwa ekologicznego

2.2. Regulacje prawne ekologicznych metod produkcji

2.3. Instrumenty wsparcia gospodarstw ekologicznych

2.4. Zmiany ilościowe w rolnictwie ekologicznym

Rozdział 3. Handel detaliczny żywnością ekologiczną

3.1. Specyficzne cechy dystrybucji i handlu żywnością ekologiczną

3.2. Organizacja sprzedaży żywności ekologicznej w placówkach handlowych

3.3. Poziom i zróżnicowanie oferty asortymentowej

3.4. Związki handlu detalicznego ekożywnością z dostawcami

3.5. Wybrane instrumenty marketingu

3.6. Polityka cenowa

3.7. Perspektywy rozwoju handlu detalicznego i rynku żywności ekologicznej

Zakończenie

Literatura

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę