• Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i praktyczne

Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i praktyczne

  • Autor: Izabela Pietras
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-138-6
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 161
  • Oprawa: PDF

Cena detaliczna

  • 24,76 zł

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Niniejszy tom porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy mają specyficzne problemy edukacyjne. Wskazuje na specyficzne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Zawiera również elementy aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych. Oddawana do rąk czytelnika książka obejmuje zatem szerokie spektrum zagadnień, z których mogą skorzystać zarówno specjaliści: psychologowie, pedagodzy, logopedzi, metodycy nauczania języków obcych, językoznawcy a także rodzice.

Autor książki

Izabela Pietras


Wstęp
Część I
Trudności w uczeniu się – dyskusja wokół pojęć
Grażyna Krasowicz-Kupis, Emilia Pogoda

Trudności w uczeniu się w perspektywie psychologicznej
Marta Bogdanowicz

Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole

Część II
Trudności w pisaniu

Izabela Pietras

Rozwój umiejętności pisania – przegląd badań

Elżbieta Awramiuk

Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej
Bożena Rejnowska-Wawryn

Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją

Część III

Zagadnienia praktyczne
Joanna Mazurkiewicz-Gronowska, Ewa Turczyn-Iskrzak

Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się– z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych
Mariola Jaworska

Nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i ułatwiający korygowanie zaburzeń związanych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Renata Rybarczyk

Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego


Wstęp
Część I
Trudności w uczeniu się – dyskusja wokół pojęć
Grażyna Krasowicz-Kupis, Emilia Pogoda
Trudności w uczeniu się w perspektywie psychologicznej
Marta Bogdanowicz
Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole
Część II
Trudności w pisaniu
Izabela Pietras
Rozwój umiejętności pisania – przegląd badań
Elżbieta Awramiuk
Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej
Bożena Rejnowska-Wawryn
Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją
Część III
Zagadnienia praktyczne
Joanna Mazurkiewicz-Gronowska, Ewa Turczyn-Iskrzak
Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się– z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych
Mariola Jaworska
Nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i ułatwiający korygowanie zaburzeń związanych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Renata Rybarczyk
Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł