Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i praktyczne
- Autor: Izabela Pietras
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-138-6
- Data wydania: 2012
- Liczba stron/format: 161
- Oprawa: PDF
Cena detaliczna
-
24.76 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Niniejszy tom porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy mają specyficzne problemy edukacyjne. Wskazuje na specyficzne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Zawiera również elementy aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych. Oddawana do rąk czytelnika książka obejmuje zatem szerokie spektrum zagadnień, z których mogą skorzystać zarówno specjaliści: psychologowie, pedagodzy, logopedzi, metodycy nauczania języków obcych, językoznawcy a także rodzice.
Izabela Pietras
Rozwój umiejętności pisania – przegląd badań
Elżbieta Awramiuk
Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej
Bożena Rejnowska-Wawryn
Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją
Część III
Zagadnienia praktyczne
Joanna Mazurkiewicz-Gronowska, Ewa Turczyn-Iskrzak
Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się… – z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych
Mariola Jaworska
Nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i ułatwiający
korygowanie zaburzeń związanych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu
się
Renata Rybarczyk
Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego
Izabela Pietras