• Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-972-5
  • Data wydania:
  • Liczba stron/format: 279
  • Oprawa: MOBI

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich, a także praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju, a także dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna

1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji

Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne

2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli

Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa

3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako nowe wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw

Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw

4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm

Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie

5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Wykorzystanie wskaźników atrakcyjności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji

Zakończenie

Spis rysunków

Bibliografia

Aneks

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane