Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. Budowanie i kształtowanie konkurencyjności nie należy do prostych zadań przedsiębiorstwa. Świat nauki i praktyki gospodarczej ulega ciągłym zmianom i zmianie też musi ulec spojrzenie na konkurencyjność przedsiębiorstw. Skuteczność i efektywność konkurencyjności miękkiej generuje rozwój oraz stoi na straży bezpieczeństwa przedsiębiorstwa na rynku. W książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
WprowadzenieCzęść I. Syntetyczne ujęcie konkurencyjności przedsiębiorstwaRozdział 1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw1.1. Istota i pojęcie konkurencji w literaturze nauk ekonomicznych1.2. Istota i definicje konkurencji 1.3. Rodzaje i kryteria klasyfikacji konkurencji Rozdział 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa 2.1. Istota i definicje konkurencyjności 2.2. Potencjał i źródła konkurencyjności 2.3. Źródła i sposoby budowy przewagi konkurencyjnej 2.4. Pozycja konkurencyjna jako miara skuteczności konkurowania Część II. Czynniki konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstwRozdział 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa3.1. Pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi3.2. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie 3.3. Miejsce czynnika ludzkiego w organizacji3.4. Modele polityki personalnej 3.5. Metody zarządzania personelem3.5.1. Planowanie zatrudnienia 3.5.2. Rekrutacja i selekcja personelu 3.5.3. Szkolenie i doskonalenie personelu 3.6. Kompetencje 3.7. Kreatywność Rozdział 4. Menedżer kadrą zarządzającą przedsiębiorstwem4.1. Menedżer i jego rola w organizacji4.2. Funkcje realizowane przez menedżera w organizacji 4.3. Cechy i umiejętności menedżera 4.4. Współczesny menedżer Rozdział 5. Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem 5.1. Motywacja elementem zarządzania 5.2. Teorie potrzeb 5.3. Teoria procesu motywacji 5.4. Teoria wzmocnienia motywacji 5.5. Znaczenie motywowania pracowników 5.6. Instrumenty pobudzania motywacji 5.6.1. Płaca jako środek motywacji 5.6.2. Formy płac 5.6.3. Wewnętrzna struktura płac5.6.4. Zasady kształtowania składników wynagrodzenia5.6.5. Premia instrumentem motywowania5.7. Pozapłacowe środki pobudzania motywacji 5.7.1. Polityka awansowania 5.7.2. Ocenianie – kształtowanie stosunków międzyludzkich 5.7.3. Korzystne i niekorzystne czynniki w systemie motywacyjnym. Płaca czy pozapłacowe motywatory? Rozdział 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem6.1. Kultura organizacyjna w ujęciu definicyjnym 6.2. Model kultury organizacyjnej według E. Scheina 6.3. Typy i rodzaje kultur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach 6.4. Kultura instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem6.5. Zmiana a kultura organizacyjna 6.5.1. Zmiana elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa 6.6. Model zmian organizacyjnych wpływających na kulturę przedsiębiorstwaRozdział 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa7.1. Pojęcie wiedzy7.2. Wiedza jako strategiczny zasób 7.3. System zarządzania wiedzą 7.4. Zarządzanie wiedzą zadaniem kadry zarządzającej 7.5. Rola wiedzy w procesach zarządzania organizacją 7.6. Wartość przedsiębiorstwa7.7. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie wartością przedsiębiorstwaRozdział 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa8.1. Kapitał ludzki8.2. Kapitał strukturalny 8.3. Kapitał relacyjny 8.4. Mierniki kapitału intelektualnego Rozdział 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa 9.1. Kształtowanie się pojęcia zaufanie 9.2. Zaufanie w ujęciu teorii racjonalnego wyboru 9.3. Zaufanie w teorii kapitału społecznego R. Putnama9.4. Zaufanie a kapitał społeczny w koncepcji F. Fukuyamy 9.5. Definicja i rodzaje zaufania w koncepcji P. Sztompki 9.6. Pojęcie zaufania w teorii nauk o zarządzaniu 9.7. Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu Rozdział 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw 10.1. Cztery podstawowe układy konkurencyjności przedsiębiorstw10.2. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw PodsumowanieBibliografiaWykaz rysunków i tabel
Michał Adam Leśniewski
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Zakładzie Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zarządzania oraz zajmuje się działalnością naukowo-badawczą. Zainteresowanie naukowe koncentruje wokół zagadnień związanych z zarządzaniem konkurencyjnością przedsiębiorstw. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, a także z czasopismami naukowymi Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa oraz Przegląd Organizacji
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł