• Jak zarządzać kosztami w przedsiębiorstwie

Jak zarządzać kosztami w przedsiębiorstwie

  • Autor: Beata Zyznarska-Dworczak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-435-6
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 190
  • Oprawa: PDF

Cena detaliczna

  • 27,32 zł

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce zaprezentowane zostało nowatorskie podejście do zakresu, funkcji i celów zarządzania kosztami we współczesnym przedsiębiorstwie, a także do możliwości wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej w tym obszarze. Czytelnik znajdzie w niej genezę zarządzania kosztami oraz wyjaśnienie niejasności związanych z tym pojęciem. Określone zostały tu relacje między rachunkiem kosztów, rachunkowością zarządczą, controllingiem oraz zarządzaniem kosztami. Zaprezentowano zakres zadaniowy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie w postaci jego etapów, form i funkcji, a także jego strategiczny wymiar oraz analizę możliwości wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej w zarządzaniu kosztami. Ponadto przedstawiona została autorska koncepcja wykorzystania benchmarkingu jako instrumentu rachunkowości zarządczej, wraz z ankietą benchmarkingową służącą do praktycznego wykorzystania benchmarkingu w omawianym obszarze.

Autor książki

Beata Zyznarska-Dworczak


Wprowadzenie
Rozdział 1. Geneza i istota zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
1.1.Znaczenie i rozwój rachunku kosztów
1.2.Ujęcie zarządzania kosztami według podejścia japońskiego, angloamerykańskiego i niemieckiego
1.3.Podejście do zarządzania kosztami prezentowane w literaturze polskiej
1.4.Cele zarządzania kosztami
Rozdział 2. Zakres zadaniowy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
2.1. Etapy i formy zarządzania kosztami
2.2. Funkcje zarządzania kosztami
2.3. Zarządzanie kosztami a rachunkowość zarządcza
2.4.Strategiczny wymiar zarządzania kosztami
Rozdział 3. Instrumenty rachunkowości zarządczej w realizacji celów i funkcji zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
3.1. Rachunek kosztów pełnych i zmiennych w ujęciu rzeczywistym i planowanym
3.2. Budżetowanie
3.3. Beyond Budgeting
3.4. Rachunek kosztów działań oraz zarządzanie kosztami działań
3.5. Rachunek kosztów cyklu życia produktu
3.6. Rachunek kosztów docelowych
3.7. Rachunek redukcji kosztów
3.8. Zrównoważona karta wyników
3.9. Benchmarking
Rozdział 4. Zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie wspierane zintegrowanym instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.1. Wybór instrumentów rachunkowości zarządczej do zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
4.2. Integracja instrumentów rachunkowości zarządczej
4.2.1. Zarządzanie przyszłymi kosztami wspierane zintegrowanym instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.2.1.1. Budżetowanie wspierane przez rachunek kosztów działań
4.2.1.2. Budżetowanie zintegrowane ze strategiczną kartą wyników i rachunkiem kosztów działań
4.2.1.3. Budżetowanie w koncepcji ciągłego doskonalenia
4.2.1.4. Budżetowanie w integracji z benchmarkingiem
4.2.2. Wymiar zewnętrzny zintegrowanego instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.2.2.1. Zarządzanie kosztami działań wspierane przez benchmarking
4.2.2.2. Strategiczna karta wyników w integracji z benchmarkingiem
4.2.2.3. Benchmarking sprzężony z rachunkiem kosztów docelowych, rachunkiem redukcji kosztów i rachunkiem kosztów cyklu życia
4.2.2.4. Benchmarking w integracji z budżetowaniem kosztów działań i budżetowaniem w koncepcji ciągłego doskonalenia
4.3. Zintegrowane instrumentarium rachunkowości zarządczej w realizacji funkcji motywacyjnej zarządzania kosztami
Zakończenie
Załącznik
Literatura
Spis tabel
Wykaz rysunków


Wprowadzenie
Rozdział 1. Geneza i istota zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
1.1.Znaczenie i rozwój rachunku kosztów
1.2.Ujęcie zarządzania kosztami według podejścia japońskiego, angloamerykańskiego i niemieckiego
1.3.Podejście do zarządzania kosztami prezentowane w literaturze polskiej
1.4.Cele zarządzania kosztami
Rozdział 2. Zakres zadaniowy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
2.1. Etapy i formy zarządzania kosztami
2.2. Funkcje zarządzania kosztami
2.3. Zarządzanie kosztami a rachunkowość zarządcza
2.4.Strategiczny wymiar zarządzania kosztami
Rozdział 3. Instrumenty rachunkowości zarządczej w realizacji celów i funkcji zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
3.1. Rachunek kosztów pełnych i zmiennych w ujęciu rzeczywistym i planowanym
3.2. Budżetowanie
3.3. Beyond Budgeting
3.4. Rachunek kosztów działań oraz zarządzanie kosztami działań
3.5. Rachunek kosztów cyklu życia produktu
3.6. Rachunek kosztów docelowych
3.7. Rachunek redukcji kosztów
3.8. Zrównoważona karta wyników
3.9. Benchmarking
Rozdział 4. Zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie wspierane zintegrowanym instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.1. Wybór instrumentów rachunkowości zarządczej do zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
4.2. Integracja instrumentów rachunkowości zarządczej
4.2.1. Zarządzanie przyszłymi kosztami wspierane zintegrowanym instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.2.1.1. Budżetowanie wspierane przez rachunek kosztów działań
4.2.1.2. Budżetowanie zintegrowane ze strategiczną kartą wyników i rachunkiem kosztów działań
4.2.1.3. Budżetowanie w koncepcji ciągłego doskonalenia
4.2.1.4. Budżetowanie w integracji z benchmarkingiem
4.2.2. Wymiar zewnętrzny zintegrowanego instrumentarium rachunkowości zarządczej
4.2.2.1. Zarządzanie kosztami działań wspierane przez benchmarking
4.2.2.2. Strategiczna karta wyników w integracji z benchmarkingiem
4.2.2.3. Benchmarking sprzężony z rachunkiem kosztów docelowych, rachunkiem redukcji kosztów i rachunkiem kosztów cyklu życia
4.2.2.4. Benchmarking w integracji z budżetowaniem kosztów działań i budżetowaniem w koncepcji ciągłego doskonalenia
4.3. Zintegrowane instrumentarium rachunkowości zarządczej w realizacji funkcji motywacyjnej zarządzania kosztami
Zakończenie
Załącznik
Literatura
Spis tabel
Wykaz rysunków

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł